Gezellige Bokkers gezocht: Zuid-Limburg

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Orsje

Re: Gezellige Bokkers gezocht: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:31

Hier ook een zuid limburger, uit Landgraaf! Woon nu in Duitsland, maar net 5 minuten over de grens bij landgraaf.

Ik ben 27 jaar oud, en in bezit van een lieve stoere Fjord X Pinto mix genaamd History. Hij is nu 3,9 jaar oud en sinds mei onder het zadel.

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:17

Hey er is weer leven hier!
Zal nogmaals wat info geven.

Ik heb eigenlijk mijn hele leven in Landgraaf gewoond, maar sinds 4 jaar woon ik samen met mijn man in Duitsland (5 min over de grens bij landgraaf). Hier hebben wij een huisje gekocht met grond. Dus in de toekomst komt paard lief lekker aan huis. Maar momenteel staan we op een super leuke en gezellig stal, waar ik dus graag wil blijven.

Momenteel ben ik 33 weken zwanger ongeveer van ons eerste kindje. We mogen ons gezin uitbreiden met een meisje, waarvan de paardengenen hopelijk al gelijk in de buik mee ontwikkeld worden :D

Verder heb ik een super knap paardje. Gekocht met 1,5 jaar ongeveer. Inmiddels is hij alweer 5 jaar oud. Kruising Fjord x Pinto.
Afbeelding

Afbeelding

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 11:27

Bij meisjes is het helaas ook geen garantie dat ze paardengek worden. Gelukkig bij mij wel, ik was de enige in de familie. Dus hoop natuurlijk dat het door mij en ons paardje gestimuleerd gaat worden. Maar mocht ze toch andere interesses krijgen, is dat ook prima. Willen niks opdringen. Leuke is gewoon, dat als de liefde ervoor is, we gewoon een kleine pony aan huis kunnen houden voor haar. Totdat ze wat ouder is en op mijne kan. Dat lijkt ons gewoon prachtig! Maar we zullen zien!

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:11

Mijn knappe kerel staat sinds zondag in de kliniek.. met spoed hierheen gereden nadat hij een trap op zijn oog heeft gehad op de weide. Diezelfde avond nog onder het mes... helaas gaat hij sindsdien met een oog minder door het leven... Hij hersteld gelukkig tot nu toe voorspoedig. Vanavond weer op bezoek in de kliniek.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 00:26

Dankjewel.. het ging tot nu toe super. Vandaag helaas een mindere dag. Koorts, diarree en koliekerig. Dus wordt nu extra in de gaten gehouden. Zijn wond daarin tegen geneest tot nu toe super!
Dusja.. even afwachten en hopen dat de antibiotica snel aanslaan en de koorts weer zakt. Anders mag hij sowieso niet mee naar huis.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:22

Vandaag gelukkig goed nieuws dat de koorts sinds de nacht en vandaag gedurende de dag weg gebleven is. Zijn mest was alweer vaster. Dus geen koliekerig gedrag meer. Eten doet hij nog met lange tanden, maar hij staat er veel beter bij. En als hij deze nacht en morgen overdag ook koortsvrij blijft, mag hij morgenavond weer naar huis. Dus flink duimen!

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:04

Hij mocht helaas het weekend niet mee naar huis omdat hij donderdag avond weer hoge koorts had. Hij zweette behoorlijk rondom zijn oog en deze was ook warm. Duidde dus duidelijk op een infectie daar. Dit hebben ze gelijk aangepakt en vrijdag stond hij alweer beter erbij. Maar wouden hem dus het weekend nog daar houden. Tot nu toe heeft hij geen terugval meer gehad en ze verwachtten dit nu ook niet meer. Dus nu mag hij morgenavond mee naar huis. Dus nog een nachtje afwachten en dan kan mijn vriendje eindelijk naar huis.

Vandaag na 7 dagen box rust mocht ik een stukje met hem lopen en grazen. Dit deed hij echt super en vond hem erg braaf voor een week op stal staan. Nu is het geen explosief paard, maar was wel gewend dagelijks 4 tot 8 uur buiten te staan, plus rijden of soms nog een rondje molen. Nu is er ook wel veel gebeurd voor hem, veel indrukken. Hij is wat afgevallen en bespiering in de achterhand kwijt. Maar dat komt op z'n tijd weer terug.

Afbeelding

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:34

Ja gisteravond was het gelukkig eindelijk zover! Kliniek liet lang op zich wachten met het verlossende woord dat hij definitief naar huis mocht. Had al ongeduldig zelf gebeld, maar moest nog even wachten op telefoon van hun zelf.. ben geen nagelbijter, maar gister was ik die even wel!

Dus daarna kon ik iedereen bevestigen dat de plannen door konden gaan zoals gepland.
Gelijk naar stal gegaan, thuis wachten was ik te hyper voor. Dus stalletje nogmaals nagekeken, kast wat opgeruimd en zo wat dingen gedaan om mezelf bezig te houden. Daarna arriveerde ons vervoer en konden we gaan! Daar aangekomen de dikke beurs kunnen legen, maar wel mijn gouden mannetje mocht weer mee! Hij kreeg een roesje omdat hij zo opstandig is met laden. Nu stond hij dus ook zo erop! Het was warm onderweg en met combi van het roesje had hij wel gezweet onderweg. Normaal eigenlijk nooit. Liep braaf de trailer af. Leuk die herkenning van zijn vertrouwde omgeving, de begroeting van de andere paarden op stal. Lekker gelijk door naar zijn box. Daar hadden we de slingers en ballonnen al iets anders gehangen zomdat ze vanuit de box minder zichtbaar waren. Maar voor de box moest hij toch echt even dit goed bekijken. Maar hij is nog steeds mijn coole vriendje, dus toen ik hem weer vooruit vroeg, liep hij zo erlangs mee de box in. Gelijk zijn vertrouwde box inspecteren en lekker aan zijn hooi begonnen. Hij is thuis! Je zag gelijk aan hem, dat hij wist waar hij was.

Nu de revalidatie. Komende 5 dagen nog medicatie. Nu 10 dagen boxrust, behalve aan de hand mogen stappen en grazen. Hij mag nu niet gek gaan doen. Dus van daaruit gaan we weer lekker opbouwen! Ik ga zo met zwangerschapsverlof over 2 weekjes en hoop dat hij dan langzaam weer de paddock op kan met een vriendje zodat we de weide weer kunnen opbouwen. Dan krijgt hij een welverdiende vakantie om alles te verwerken en te wennen. Zodra ik dan bevallen ben en weer wat fitter, gaan we langzaam het longeren weer opbouwen. We hebben geen haast, we zien wel! Maar wat ben ik blij dat hij thuis is!!

Afbeelding

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:42

Ik heb tijdens het mindere weer hard gewerkt onze dochter op de wereld te zetten. Op 27 juni mochten we haar eindelijk in onze armen ontvangen!
Nu is ze alweer 8 dagen oud.. wat gaat dat nu al veel te snel!

Paardje geniet ondertussen van zijn lieve enthousiaste verzorgster die momenteel de zorg op zich heeft genomen. Hij doet het erg goed na zijn oog operatie en wordt nu aan de longe opgepakt om weer spieren te kweken. Hij loopt ook weer balkjes en zelfs een sprongetje kan hij nog met 1 oog! Dus die twee amuseren zich prima! Kunnen wij ons nog even lekker concentreren op ons dochtertje.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:04

Ja moeder en dochter doen het super!
Ik moet nog even verder herstellen, maar als ik dan in die oogjes van mijn dochter kijk, is ze álles waard!

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 12:44

@manuela:

Wat leuk! Die bixie was bij mij op stal :D normaal ben ik de vaste fotograaf, maar door de bevalling dit keer overgeslagen. Anders hadden we elkaar gezien!

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 01:44

Ik heb nog tot volgende week zwangerschaps verlof.. En dan zal ik ook weer aan de bak moeten!

Heb ook mijn eerste puppy shoot bij de Fokker thuis alweer gepland staan. En daarna weer als fotograaf aan de slag in de Fotoshop winkel.

Dus hier ook een gedreven fotograaf ;)

Deze foto van mijn meisje in mijn eigen studio genomen
Afbeelding

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 20:31

Een melding voor iedereen omgeving Landgraaf..

In de nacht van 9 op 10 augustus is bij ons op de pension stalling ingebroken en zijn zo goed als alle kasten open gebroken en zadels gestolen..

3 weken geleden hadden wij verdachte personen op het erf met vreemde vragen over onze paarden en toonden interesse in de omgeving. Toen waren wij al alert. Maar helaas hebben de extra beveiliging middelen niks mogen baten en zijn ze via een dakplaat naar binnen gekomen.

Kenmerken van de verdacht personen:
- Roemeense mannen
- witte bestelbus met donkere streep op de zijkanten
- tonen interesse in de paarden, maar bekijken de stalling.

Dus opgepast allemaal!
Vermoedelijk zullen de zadels niet meer terug gevonden gaan worden, maar een extra oplettend oog op massa verkoop zadels is altijd welkom..

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:28

Zou wel fijn zijn een kliniek meer in de buurt! Toen mijn His half blind van de weide af kwam, moesten we hem 1,5 uur vervoeren naar de kliniek in Someren.. Heeft daar 8 dagen gestaan.. En om de dag ging ik erheen. De nodige km gemaakt voor soms een half uurtje kijken omdat ik door werk en de rijtijd nauwelijks de bezoek uren haalde.. De dag na de operatie mochten we gelukkig wel na 20.00 uur langs komen, als uitzondering.

De doorverwijzing naar de kliniek was ook door een dierenarts van Florence. Mijn eigen stond op het Chio toen. Maar heb 1,5 uur moeten wachten omdat er 2 spoedgevallen tussendoor kwamen op weg naar ons.. Mij arme kerel stond met een kapot en bloedend oog in shock...begrijp dat koliek ernstiger is.. Maar mijn kerel had het ook zeker zwaar.. Ze heeft toen welgeteld 5 minuten gekeken en toen weer weg.. Heeft hem niet eens aangeraakt.. Ze keek en verwees gelijk naar de kliniek. Kreeg een mooie rekening van 64,- euro op de mat.. Voorrijkosten en consult.. Heel eerlijk was ik daar niet echt gecharmeerd van..
Maar van stal genoten heb ik begrepen, als Florence zelf geweest was, ze mij geen rekening zou hebben gestuurd voor die 5 minuten en paard niet eens aanraken.

Vond wel netjes dat ze in de dagen erna contact hielden hoe het met mijn paard ging.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:41

Wij hebben ook een nieuwe aanwinst erbij! Ze staat inmiddels al bijna 4 weken bij ons. Lekker 24/7 buiten met onze geitjes. Met haar 19 jaar nog een fitte en pittige tante. Zo heel rustig, maar zodra de longeerlijn eraan gaat, gaat mevrouw de lucht in met haar bokken sprongen. Verder heel lief met onze dochter. Ze mogen samen groeien, tijd zat!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:08

Met Claire gaat goed!
Ze had op een gegeven moment last van ontstoken oogjes, dus via de dierenarts zalf gekregen. Dit is nu over, wel houdt ze nog veel tranende oogjes. Ze begon ineens heel erg te schuren. Na wat research heb ik haar toen van de Pavo Summerfit koek afgehaald en gelukkig is het schuren ook snel gestopt. Nu zit ze terug op een handje ponybrok. Maar merk dit wel aan haar, omdat ze niet echt werkt. Ik ga binnenkort grondwerk starten en wat vaker longeren, zodat onze dochter weer wat vaker kan tuttelen, zonder dat pony de benen neemt haha. Ze is heel lief verder en braaf als ze erop zit, maar merk gewoon dat ze wat onstuimig in de hand is soms, doordat ze energie heeft. Gaat weer goed komen, zodra ze weer wat meer mag doen.

Afbeelding
Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie