Gezellige mensen omgeving Eindhoven! (23+)

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Ik woon in de omgeving van Eindhoven en heb de behoefte....

om nieuwe mensen te leren kennen.
70 (32%)
aan het bezoeken van paarden evenementen met andere bokkers.
39 (18%)
aan het bezoeken van festivals of evenementen.
14 (6%)
aan een bioscoopmaatje.
11 (5%)
aan een bokt etentje.
29 (13%)
aan een bokt stapavond.
21 (9%)
aan een HK topic maar ik heb geen behoefte aan uitjes.
19 (8%)
iets anders.....
13 (6%)

Totaal aantal stemmen: 216

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:34

Leuk idee!

Ik zal me even voorstellen :) Ik ben Britt, 26 jaar en ik woon in Helmond. Ik ben ook paardloos, maar heb sinds kort wel weer een nieuw verzorgpaard gevonden in Mierlo.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:56

Leuk Zonnetje! Ik mis het hebben van een eigen beestje wel echt. Mijn eigen pony is nu 1,5 jaar dood, en heb wel verzorgponys (gehad), maar dat is toch anders natuurlijk.

Vanmorgen weer even op stal geweest, had die druif een duik in de modder genomen. Echt van het puntje van de oren tot het puntje van de staart doorweekt! En smerig.. Had hem het liefst zo onder de douche gezet, maar helaas was de tuinslang kapot. :\

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 08:22

Ik vind het juist heerlijk om alleen op stal te zijn :o Ik heb mijn pony jaren op zelfzorg gehad, het mooiste moment van de dag vond ik dan heel vroeg in de ochtend als de zon net opkomt. Dat is zo rustgevend! Even helemaal alleen op de wereld, jij en je paardjes. Lekker voeren, uitmesten, genieten van je rustmomentje voordat de drukke dag weer begint.
Al zijn stalgenootjes op z'n tijd idd ook wel weer heel fijn als je wat hulp nodig hebt of gewoon voor de gezelligheid en een buitenritje!

Heel veel plezier en succes vandaag Zonnetje!

Britt

Re: Gezellige mensen omgeving Eindhoven! (23+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:24

Horsies, ik zie in je profiel dat je af en toe een les Centered Riding meepakt, van wie krijg je les? Ik wil ook weer gaan lessen, maar mijn vorige instructrice heeft het te druk om deze kant op te komen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:55

Anne, komt ze nog wel deze kant op? Enige tijd geleden gaf ze aan dat ze het te druk had en vroeg ze of ik niet daar kon komen. Mooie locatie heeft ze, maar iets te ver met een trailer :+ Dan ga ik toch nog eens informeren bij haar!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:05

Citaat:
Zonnetje81, 33 jaar, Best
ReJo, 23 jaar, Yvonne, Veldhoven
Renee_S, 20 jaar, Heeze
Amable, Danielle, 33, Eindhoven
Horsies5, Anne, 23, Weert
LotteElb, Lotte, 37, Geldrop
Pattypaard, Patty, 23, Leende
Renee16, Renee, 29, Eindhoven
Danamuts, Inge, 29, Valkenswaard
Britt, 26, Helmond

Hey Pauline, jij ook hier! Ben je bang dat je het Brabants verleerd? ;)

Anne, Het is inmiddels wel al een aantal jaar geleden dat Kim bij op stal is geweest, ik ben afgelopen jaar wel nog een paar keer bij haar thuis geweest met een vriendin. Jammer dat er geen CR instructeurs in de regio zitten!

Zojuist op stal geweest, de dierenarts kwam langs voor VP (verzorgpaard) omdat hij zn hoofd regelmatig erg scheef houd en dat baarde zorgen. Blijkt het arme ding gewoon hartstikke blind te zijn links :(:) Geen wonder dat ie soms tegen dingen opbotste. Nu kunnen we er in ieder geval rekening mee houden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:40

Lijkt mij ook leuk om eens te meeten!

Hij doet het voornamelijk in het donker of ruimtes met slecht licht, blijkt achteraf. Dus hij doet het echt om meer te zien; dat gaat niet over, maar is wel maar met momenten. Ik ben allang blij dat het niets neurologisch is, waar ik eigenlijk een beetje bang voor was.

Wat toevallig Patty! De VA heet Marco geloof ik, klopt dat? Vond het wel een sympathieke vent, kende hem nog helemaal niet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:15

Wat heeft je paard heeft leuke bles LL <3

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:18

Ohh wat een verhaal Heike :')

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:09

Ik sta overal voor open, iets eten vind ik leuk, maar een rit kan ook leuk zijn. Ik zal dan ook een paard moeten huren, Toet kan niet mee.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:27

Wat dat betreft zit ik ook wel heel fijn in Helmond. Ik heb nog nooit meer dan 100 meter van het bos af gewoond en heb toch stad en buitengebied heel dicht bij. Nu zit ik dan ook niet in de binnenstad, maar in een 'buitenwijk', dat maakt ook verschil natuurlijk in Helmond hihi.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:39

Dat is voor mij ook de voornamelijkste reden dat ik vooralsnog geen eigen paard meer wil, dat staldrama.. Nou was mijn pony ook niet de makkelijkste om te stallen, maar ik vond mijn eisen echt niet zo gek. Stalhouders wel :+ elke dag buiten (bij voorkeur zonder blub tot aan de knieen), fatsoenlijk hooi en stro (zonder schimmel, resten van blikjes en zélfs ooit eens een condoom!) en een berijdbare bak blijken echt teveel gevraagd hier in de regio..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 07:45

Lientjuh wat eng! Gelukkig is het redelijk afgelopen..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:58

Ze is leuk Zonnetje! Heel vriendelijk snoetje zit er op.
Mijn pony heette Elin, of Ailin (zo is ze omgedoopt door een vroegere verzorgster bij de vorige eigenaar). Dat zou je ook van haar naam kunnen afleiden. Maar Saartje past op het eerste gezicht beter bij haar :j

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:54

Oh my :') dat is wel heel erg Lianne!

Ik ben ook weer op zoek naar een pony/paard om te verzorgen, ik heb helaas moeten besluiten om te stoppen met mijn verzorgpaard. Dus mocht iemand nog iets weten?

Een vriendin van me had haar paard staan bij de Vresselse *nogwat*. Persoonlijk zou ik mijn paard er niet op stal zetten (staan teveel binnen, naar mijn mening), maar de 24/7 buitengroep vind ik wel top en ze voorzieningen en de zorg zijn er echt heel prima.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:36

Dan zou je toch eens bij de Vresselsche Akkers kunnen kijken, was toen rond de €150,- voor 24/7 buiten. Swinters grote paddock met onbeperkt hooi/voordelig en szomers 24/7 wei erbij

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:20

Sterkte Mentjuh, wat akelig ;(

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:59

Geef hem de tijd en rouw samen. Ga ontspannen dingen doen, lekkere lange poetsbeurten (als ie daarvan houd), ga buiten rijden, wandelen, whatever.
Ik heb ook gemerkt dat Bach bloesem rescue druppels heel goed kunnen werken bij dit soort situaties. Ook bij jezelf als je het nodig hebt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 06:49

Bij Stal Davits komen ze in de winter zelden buiten, hou daar wel rekening mee. Iedereen heeft daar z'n paard bewust 22/7 (en veel ook 24/7) op stal staan. Het ideeën grote blubbende en ook de buitenbak is vrijwel onbegaanbaar. Dus dat is wel iets waar je naar op zoek moet zijn.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:33

Misschien dat als hij over een paar maanden toch een geïnteresseerde heeft dat je zou kunnen voorstellen om kale stalhuur te betalen? Mits het dan om twee maanden gaat oid, zes maanden zou ik ook niet kunnen ophoesten.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:37

Ik heb voor kreupelonderzoek Ruben Coster laten komen, hoor altijd alleen maar goede ervaringen over hem en ben er zelf ook erg tevreden over. Hij Heeft bovendien alle apparatuur mobiel en altijd bij zich, ideaal dus.

Voor Elin was ik ruim 2 jaar geleden €180,- kwijt voor het gehele onderzoek, een scan en diverse foto's.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:30

Ik heb de goedkope versie, maar ik rij liever niet meer zonder! Scheelt heel veel last van mn enkels en knieen. Die van mij waren nieuw overigens maar €40,- meen ik. Met echte sprengers heb ik nog nooit gereden.

Ik heb je enquete ook ingevuld Josien :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:46

Ik heb ze aan mn dressuurzadel hangen, ik heb ze in eerste instantie gekocht als veiligheidsbeugels, omdat mijn dressuurzadel gesloten beugelriemhaken heeft. Maar ze bevielen op meer punten dan gedacht ;)

Jeetje, 14 wassen per week. Ik was voor ons tweeen geloof ik zo'n 3 wassen per week gemiddeld. Maar ik moet wel zeggen dat mijn vriend overdag in pak loopt, dus die gooit wat minder in de was door de week dan ik.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:08

Mijn verzorg-opaatje staat nog onder 200 gram, maar dat is dus wel een oudere pony die slecht z'n warmte vast kan houden, zeker s nachts. Liever overdag iets te warm, dan s nachts veel te koud, in zijn geval.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:28

Arme Brutus! Zou het ook niet helpen om van dat rood witte lint om de band heen te knopen op vaste afstanden? Dat wappert, dus zou ook voor minder ziende paarden zichtbaar moeten zijm.
Qua dekens ben ik het deels met je eens. Dekens zijn niet nodig, mits een paard altijd een schuilmogelijkheid heeft. De hele dag in de zeikende regen staan, daar kan de beste vacht niet tegenop. Zeker niet als ze niet optimaal gezond zijn.