Gezellige mensen in Groningen (e.o).

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Annet_Dottie

Gezellige mensen in Groningen (e.o).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-17 15:10

Vol verbazing ontdekte ik dat er nog helemaal geen meeting topic is voor alle gezellige mensen hier in de mooiste provincie van Nederland :')

Dus wil je ook gezellig kletsen over onze mooie stad/provincie? Meld je dan!
Nieuwe mensen leren kennen, gewoon kletsen over koetjes en kalfjes, vragen stellen, of wil je meeten, samen naar een evenement? Roept u maar :)

Gewoon gezellig! +:)+ =:)

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-17 15:15

Ik zal even beginnen met een kort voorstel rondje.

Ik ben Annette, 27, woon in Groningen (stad).
Ben sinds kort vrijgezel, woonde niet samen dus geen gedoe met verhuizen etc. Ik woon samen met 2 kitties aan de zuidkant van de stad, in een eigenlijk veel te groot huis voor mij alleen :+ mét grote tuin trouwens.

Ik heb 5 jaar een eigen paard gehad en ben sinds mijn 8e besmet met het paardenvirus, rij momenteel helemaal niet meer, alleen af en toe een buitenrit (paard huren dus).
Mijn hobby's zijn koken/bakken, zingen, fotografie, wandelen, zwemmen, skeeleren, netflix-en, terrasje pakken, shoppen, bootje varen, bowlen, tuinieren, en gewoon lekker niksen.
Ik zeg altijd als het maar gezellig is vind ik het leuk ! :)

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-17 15:19

Fluttershy schreef:
Mooie provincie? waar :')

Nee vind je niet? :P :wow: Ja ik vind het best een mooie provincie hahah, maar ik woon dan in de stad en aan best wel de mooie kant van de stad, vlakbij het hoornse meer etc. Laatst nog stukje toeristische route met een vriendin daar langs, dan heb ik echt niet het idee dat ik in de stad zit dat vind ik altijd wel fijn :D

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-17 17:24

Fluttershy schreef:
Ik vind het qua paardrijden echt vreselijk! Kom zelf uit drenthe vlakbij de drenthsche heide, prachtige rijmogelijkheden maar hier 3x niks. Ik werk wel in helpman en daar is het wel wat groener dus das dan wel weer mooi. _/-\o_
Ik woon zelf trouwens ook aan een groot meer :Y) zegmaar aan huis een schoon zwemmeer met prive haven etc dus das ook wel een pluspuntje hehe

Ahhh ja dat snap ik volledig. Drenthe is inderdaad wel echt heel mooi, helemaal mee eens :x
Klopt, helpman is hier om de hoek maar ze zijn zoveel aan het verbouwen nu in de stad dat het steeds minder groen word :( Parkje hier om de hoek gaat ook weg was m'n favoriete kleine wandel rondje..

Lolacabana schreef:
Ik zal mij ook even voorstellen :).

Laura, 28, samenwonend met vriend en 2 katten in Groningen stad - vlakbij het Martini ziekenhuis. Ik werk in Leek als KAM Coördinator.

Momenteel rijd ik ook niet actief paard. Wel veel andere hobbies: lezen, koken, terrasjes, cultuur, winkelen, zwemmen, wandelen, fietsen, Netflix, wijn. :D

Gezellig! :D Martini ziekenhuis is hier vlakbij, m'n ex woonde er ook letterlijk tegenover :')
Nog Netflix tips? (ik ken het topic maar hou het niet bij :x ) heb het nu sinds 2 weekjes :D

CarolienR schreef:
Carolien, 24 jaar en woon samen met mijn vriend en twee katten, vlakbij het UMCG. Ik werk in Vries als begeleider in de gehandicaptenzorg.

Ik rij nu niet (hoogzwanger), maar mijn pony staat in Glimmen. Straks dus weer fanatiek mee aan de slag! Andere hobby's: lezen, terrasjes, Netflix, wijn en nog een beetje zoekende qua hobby's (aldoor erg druk gehad ivm studeren icm werken).

Oh gefeliciteerd met je zwangerschap! Beetje laat misschien als je tegen het einde loopt haha, wanneer ben je uitgerekend? :D
Ik ben ook altijd nog zoekende in hobby's hoor :x

-

Gaat hier toevallig nog iemand naar het Springkussenfest volgende maand in het stadspark?? :D

Annet_Dottie

Re: Gezellige mensen in Groningen (e.o).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-17 10:47

Hoi allemaal!

Sorry ik heb op de een of andere manier een tijd geleden een hoop topics verwijderd en eigenlijk alleen de bovenste in mijn lijst nog aan geklikt om af en toe mee te lezen.
Ben nu wel weer wat actiever :+

Daniella tuurlijk mag dat, gezellig toch :D

Meeten ben ik ook nog steeds voor in! Net hele hectische periode achter de rug die zich nu lijkt te herhalen dus op het moment niet fantastisch in mijn vel maar verder gaat het goed, mijn huisje word steeds gezelliger, druk aan het veranderen enz :D

Waar dachten jullie aan kwa meeting ?:D

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-17 12:15

Karen1987 schreef:
Hallo allemaal,

Ik meld me hier ook! Ik ben Karen, ben 30 jaar en woon samen met mijn vriend in de Rivierenbuurt. Ik heb een paard, dat gestald staat in Oostwold (gem. Leek), waar ik recreatief mee dressuur (heb wel een startkaart, maar ik start (te) weinig).
Werken doe ik ook in Groningen, bij DUO.

Mijn hobby's zijn: lezen, netflix, terrasjes/dansjes (zeg maar gewoon gezelligheid), lekker eten en natuurlijk /3

Als er iemand bij BasicFit sport.... ik ben ook lid

Hey wat grappig, ik woon ook in de Rivierenbuurt :P
Staat je paard bij de Wobbesheerd toevallig? Mijne stond daar om de hoek (net in lettelbert vanaf de oostwold kant gezien).

Kwa sporten, skeeleren/zwemmen/wandelen ben ik over het algemeen wel voor in, moet rustig aan doen en zit in fase conditie opbouwen. Uiteindelijk is m'n doel wel ook naar de sportschool te gaan maar dat duurt nog wel eventjes..

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-17 12:38

Welkom Karin! :D

@Karen ahh okee :D Ja best veel particuliere stallen ook in die omgeving! Ik ging eerst op de fiets (was voor mij 12,5 in totaal) en daarna met de scooter! Ik ben er aan gewend (geen auto rijbewijs) maar snap wel dat het een beetje begint te trekken als je nu met de auto steeds moet. Scooter blijf ik ideaal vinden. Was eergisteren nog op pad, regenpak aan en gaan.

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-17 16:51

Drankje doen klinkt goed! :D

En bijzonder altijd met mensen in dezelfde wijk/straat. Mijn huidige buurvrouw ken ik via Facebook, m'n achterbuurvrouw en goede vriendin ook via Facebook. Via een ander forum ook iemand tegen gekomen die verderop in dezelfde straat woont enz :P

Leuk ook dat meer zich melden nu :D gezellig!

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-17 19:03

Lolacabana ik vind het goed :D Ik ben heel flexibel dus ga er vanuit dat ik wel kan :P

Marion_ Tuurlijk :D Welkom!
Haha Rivierenbuurt is wel heel toevallig hier, voor ik er kwam wonen kende ik het nog niet eens van naam :x

@ODonoghue Wat mij betreft wel hoor :D

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-17 22:06

Lolacabana dan woon je juist heel dicht bij. Als je vanaf de wijert naar het station fietst in een rechte lijn van vondellaan naar emma singel zeg maar dan fiets je er eigenlijk al langs. Corpus noord is voor mij om de hoek en de wijert is zo'n 25 meter :P tussen het julianaplein/zwembad de papiermolen en het station zeg ik altijd :D

Hi Eline! Lijkt me wel een reisje van haren naar de kluiverboom zeg! Grappig dat je paarden in eelde bij het vliegveld staan mijn laatste verzorgpony stond daar ook!

Wat grappig Marion! Klein wereldje eigenlijk allemaal :x ik woonde eerst 3 jaar in Beijum en moet zeggen dat dat als je de drukte en sirenes etc niet mee rekent niet echt voelde als de stad. Of misschien ook juist wel maar niet als Groningen. Had toen zelf nog alleen een fiets dus kwam niet zomaar ergens, nu is de binnenstad op loopafstand en zit ik in een super gezellige rustige wijk.
Leuk dat je hier yoga doet! Is ook mijn bedoeling dat weer op te pakken :)

Edit ;
Drankje doen op vrijdag /zaterdag is hier ook prima. Ben niet zo'n stapper of alcohol drinker dus dat zeg ik er vast even bij :P

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-17 16:13

Eline_S_S schreef:
Keer een drankje doen lijkt me leuk! Ik moet dan wel aan de Ice tea :Y) (vanwege mijn leeftijd).
Van haren naar de kluiverboom is inderdaad een pokke eind.. Heb gelukkig een studente OV dus reis gratis, maar een enkele reis duurt wel 45min tot een uur.
Waar had je je verzorgpony staan? :)

Ja snap ik! Is inderdaad een pittig eind..
Weet even niet meer hoe ze heten, tegen over het vliegveld dat weggetje in richting VNN en daar tegenover zit zo'n kleinschalige stalling daar stond/staat ze :D

Nieuwe mensen welkom :D
Kwa café heb ik geen idee, de oude wacht zegt me ook niks :P

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 10:42

Eline_S_S schreef:
Annet_Dottie schreef:

Ja snap ik! Is inderdaad een pittig eind..
Weet even niet meer hoe ze heten, tegen over het vliegveld dat weggetje in richting VNN en daar tegenover zit zo'n kleinschalige stalling daar stond/staat ze :D

Nieuwe mensen welkom :D
Kwa café heb ik geen idee, de oude wacht zegt me ook niks :P

Wat toevallig! Als je dat zandpad uit loopt kom je bij mijn stal :)

Oh dat is inderdaad toevallig! Ben wel regelmatig die kant op gelopen maar de pony werd bloed nerveus als we ergens andere paarden tegen kwamen (ik reed er ook niet op) dus ging meestal niet zo heel ver :P
Wel een fantastische locatie om te rijden!

Als ik het over rijden heb. Ik rij al een tijdje niet meer en had een paar maand geleden met een kennis een paardje gehuurd op manege gasselte en daarna afgesproken om dat vaker te gaan doen, is nooit gebeurd maar zou het wel leuk vinden af en toe ergens een paardje te huren en lekker een rit te maken, dus mocht iemand daar voor in zijn en het leuk lijken om dat samen te doen roep maar :D

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 13:14

Ik probeer het maar even zo _O- Is misschien niet helemaal de bedoeling maar met een oproepje op Facebook weet je al helemaal nooit wat je tegen komt..
Ik wil heel graag mijn kledingkast vandaag nog verhuisd hebben, simpel gezegd van de ene slaapkamer naar de andere. Ik dacht eenmaal leeg is hij vast wel te tillen dus alle kleding/zooi en planken zijn er uit en overal ligt wat, de buurvrouw gevraagd alles geprobeerd hem te tillen maar het lukt niet :'(
Ik ben flink aan het veranderen in huis en mijn vader komt ergens deze week het een en ander voor me ophangen, ik zou het alleen zo leuk vinden om m'n vader te laten zien dat ondanks dat ik net vrijgezel ben en dus naast hem geen handymen meer in m'n leven heb dat ik het toch zelf gefixt heb _O-
Het is gewoon een Ikea kast en voor zover ik het kon zien zijn in ieder geval de deuren er met een paar schroefjes los zo uit te pakken dus desnoods haal ik hem half uit elkaar.
Maar het in elkaar zetten lukt me niet alleen natuurlijk :P De buurvrouw moest weg dus kon niet meer helpen :P

Lang verhaal maar is er iemand die op deze mooie zondag zin heeft even te helpen en te kijken of het op de een of andere manier toch lukt ? :P In ruil voor een kopje thee :+

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-17 10:41

Heel mooi Lolacabana!!
Ik dacht even dat het hier nooit zou lukken maar met toch maar een facebook oproepje is het gelukt :D

Hee buurvrouw!
Je hebt een poes? Toch wel? :D Wat leuk!
Volgens mij stond ik gisteren nog voor je tuin, zat een wit katje met grote ogen me aan te staren, buurvrouw haar kat was zoek :x

Karen ja het is gelukkig gelukt maar dankje! :D

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-17 13:12

EvelijnS schreef:
De buurvrouw heeft een witte, ik denk dat je die hebt gezien. :)) Phoebe is zwart met een paar witte haartjes op haar borst.

Is de kat van de buurvrouw inmiddels weer terecht?

Oh ja ik weet wie je bedoeld inderdaad! Is ook zo.. Die zat hier laatst voor tussen de struiken voor mijn raam aan de voorkant, had ie een duif gevangen :x :x Schrok me dood..

Ja die bleek toch gewoon binnen te zitten _O- Ze had overal gekeken en normaal reageert ie gelijk op snoepjes enz dus 3 rondjes voor niks gedaan :P

Maar goed lekker off topic zo haha :P
Iemand al een datum in gedachten? :P

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-17 13:14

Wat een stilte hier :x

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-17 13:36

MightyJoe schreef:
Ja erg stil inderdaad!

Misschien nog mensen van hier die dit interessant vinden?
[FM] [O] Paardenfoto meeting in het noorden GR.

Leuk! Foto meetings leek me altijd al eens leuk om bij te zijn!

**

Hoi Lotte!
Ik had je topic gespot dat Caily toch drachtig is en hem gestipt. Ben benieuwd! :)
Candy zag ik volgens mij nog voorbij komen op de ruil en verkoopgroep paardenspullen oost groningen (ofzoiets) op Facebook :D

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-17 18:13

Vrijdag moet lukken voor mij, afhankelijk van hoelaat waar etc.

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-17 14:19

Welkom Sanne en Hilde! :D
Gezellig ! :D

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-17 09:45

Kwa meeting is meerdere misschien wel een leuk idee inderdaad. Ik moet zeggen dat ik momenteel wel erg inspiratieloos ben maar zou persoonlijk graag weer eens een buitenrit willen maken, in mijn geval dan huren dus weet niet of er meer mensen zijn die zeggen dat vind ik ook een leuk idee.
Ik ben overal wel voor in, niet veel leuke dingen meer gedaan de afgelopen maanden :+

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-17 09:49

Caily schreef:
Jij reed toch Mel bij, Annet?

Nee Kral :P maar dat is alweer ruim een jaar geleden, nog geen week na het noordlaarderbokaal vorig jaar moest ik stoppen (van hun kant) wegens niet de juiste klik en ze hadden het idee dat kral niet lekker in d'r vel zat sinds emma gestopt was.

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-17 09:59

Caily schreef:
Oke, jammer voor jou, maar vind super dat ze zo goed om hun paarden denken (net als altijd) :)

Ja ik ben er inmiddels ook puur toevallig achter gekomen dat kral verkocht is, vroeg me altijd nog wel af hoe het nu ging. Maar begreep dat het puur een beslissing was wat het beste was voor kral in deze maar persoonlijk had ik het niet verwacht dus daar heb ik wel respect voor. Zelf ook mee gemaakt natuurlijk verkopen omdat dat het beste was voor het paard.
Daarna nog wel een verzorg paardje gehad maar het fijnste vind ik nu toch lekker buitenritten maken, dus nu al een paar maanden niet gereden.

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-17 23:24

Even voor de goede orde hier :+
Ik twijfel namelijk nogsteeds een beetje of het topic hier goed staat of dat er een hk topic naast moet komen.
Dus even de vraag wat jullie willen?
Willen jullie echt gaan meeten of ook gewoon gezellig hier kletsen? (of allebei natuurlijk)
Maar als gezellig kletsen ook iets is wat veel mensen in eerste instantie will kan ik beter een modje pb'en of dit topic verplaatst moet worden of een hk topic naast deze gemaakt word dan.

Ik ben natuurlijk ook de "ts" maar bedenk niet perse wat we gaan doen ofzo, als jullie vinden dat ik hier meer over moet mee denken ofzo hoor ik het ook graag :D

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-17 21:00

Welkom kiekeboefje! Ik ga er niet vanuit dat iemand er problemen mee heeft als je dan nog mee praat hoor :D

Ik ga me helaas wel terugtrekken hier, mijn plek op bokt is beter vanaf een afstandje af en toe meelezend. Ben communicatief via het internet/sociale media gebeuren niet erg sterk, zeg maar gerust dat ik dat gewoon niet kan. Ontmoet mensen daarom liever in het echt.
Zo vaak aanvaringen gehad hier op bokt puur door miscommunicatie (niet met iemand uit dit topic overigens)/elkaar verkeerd begrijpen.
Daarnaast is het aan de ene kant af en toe een hoop geklets en gezelligheid met ideeën voor een daadwerkelijke meeting en valt het vervolgens weer stil. Dat soort dingen snap ik dan niet zo goed :P

Maakt verder niet uit ieder z'n eigen ding natuurlijk maar ik heb momenteel veel aan m'n eigen leven en nieuwe mensen ontmoeten via internet vind ik al spannend dus voor nu is het hem voor mij even niet.

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-17 16:54

Wat goed om te zien dat het topic toch weer zo goed loopt :)
Ik lees af en toe nog wel wat mee dus wie weet kom ik er bij een volgende meeting een keer wel weer bij :)
Veel plezier morgen in ieder geval :D