Gezellige mensen omgeving Eindhoven! (23+)

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Ik woon in de omgeving van Eindhoven en heb de behoefte....

om nieuwe mensen te leren kennen.
72 (32%)
aan het bezoeken van paarden evenementen met andere bokkers.
39 (17%)
aan het bezoeken van festivals of evenementen.
14 (6%)
aan een bioscoopmaatje.
12 (5%)
aan een bokt etentje.
30 (13%)
aan een bokt stapavond.
22 (9%)
aan een HK topic maar ik heb geen behoefte aan uitjes.
19 (8%)
iets anders.....
13 (5%)

Totaal aantal stemmen: 221

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:29

We wonen hier allemaal bij elkaar om de hoek.. Tenminsten ik nog even :) haha

Marlou_

Re: Gezellige mensen omgeving Eindhoven! (23+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:34

ik wil ook naar een dorp, een mooie boerderij met veul land!

Mondy
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:44

Kom me ook maar eens voorzichtig melden hier.
Ik ben Cynthia 26 en een import Brabander in Veldhoven. Paardlief staat in Knegsel

Mondy R.I.P. 30-05-2012 <3 JollyJoker
    Be a appaloosa in an arena of sorrels.<|-

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:46

Ik hoop dat ik me ook mag melden hier? Ik ben een 26-jarige Limburger (die geen dialect spreekt!) en mijn vriend woont in Geldrop. Ik ben regelmatig bij hem te vinden en de planning is om in september samen te gaan wonen. En mijn lieve haflinger Stef van 5 jaar komt dan natuurlijk ook mee. Dus ik ben ook rustig aan het kijken waar ik Stef zou willen zetten. Lijkt me erg leuk om eens te meeten, zou fijn zijn als ik al wat mensen ken voordat ik daadwerkelijk verhuis :P En misschien helpt dat ook bij de keuze voor een stal, ik zou graag een buitenrij-maatje willen hebben :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:06

A_nouk schreef:
    Haha hallo over buurvrouw... Moet de buurt van de eendjes vijver zijn :) ?

Ik woon in het nieuwe appartementen complex we keken tegen dat gebouw aan dat ze een tijd terug hebben opgeblazen ;)

Ja klopt! In een zijstraat bij de ijssalon en Friture Zwerts :)

Blog: Generatie Y, in desperate need of a mentor

Sometimes the things you cannot change ends up changing you.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:15

Welkom :)

Ik woon ook zowat aan de Boschdijk :D lekker Zwerts :9

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/*

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:27

Zwerts en dat ijssalon ook, zijn zeer slecht voor mijn gezondheid :')

Woon ik echt bij je om de hoek :))

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:41

Ik ga nooit naar zwerts, rij tot buiten vaak en ik had echt slappe friet! Maar die ijssalon is heerlijk!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:57

Ik ben nog nooit bij Zwerts geweest :') Friettent aan het van arsplein is nooit iets te doen & heeft superlekkere friet. Hele vriendelijke eigenaar ook.

En die ijssalon... :9 Killing!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 07:59

Ha, die Boschdijk speelt hier wel een rol! Wij hebben daar ook een paar maanden gewoond toen we uit Schotland weer naar Nederland kwamen en pas wat later in ons eigen huis konden. Nu wonen we dus in Nuenen, bevalt prima: stukje naar links en je staat in Eindhoven en bij de snelweg, stukje naar rechts en je bent zo buiten.

En ook ik ben import: geboren in Amsterdam, middelbare schooltijd in Bavel (bij Breda), daarna weer studeren in Amsterdam. Ik kan me overal wel op mijn gemak voelen maar vond de studietijd en de grote stad maar het overstappen naar rustiger plek met echt huis en tuin toen we kinderen kregen wel ideaal. Hoeft niet per se echt buiten. Was vroeger ook mijn droombeeld: boerderij met paardje erbij maar tegenwoordig vind ik het toch wel fijn met een overzichtelijk stukje om zelf bij te houden en een paard in vol pension zodat we ook de handen eens vrij kunnen hebben. We zouden anders geen tijd meer hebben om te rijden. Hangt ook een beetje met levensfase samen, denk ik.

Leuk trouwens dat er ook mensen reageren die zelf niet rijden, geeft leuke mix!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 08:55

Poeh ik lees bijna niet bij :=
    Ik woon op vijf minuten van het strand en in een kwartier ben ik in het centrum.
    Maar voor paarden is het hier niet echt top.
    Ik heb een 6 jarige merrie, kwpn en zij is echt bijna de pijp uit gegaan op een stal in kudde verband. Nu staat ze zielig en doet ze het geweldig.

Maar ik mis het toch wel, de ruimte on me heen. Strand is heerlijk maar op termijn wil ik graag weer terug. Hoe en wat weet ik nog niet. :)
    Meeting technisch: ik moet even wachten op herstel van mijn enkel. Rijden op een vreemd paard doe ik iig niet meer dus ik kom wel voor het eten :D

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:34

Voor de mensen die in sint-oederode en omgeving wonen, daar speelt regelmatige een band, weet niet of jullie hun kennen. Private label. We gaan regelmatig naar optredens van hun misschien leuk om daar te meeten? ik heb geen trailer of iets dergelijks dus een rit gaat voor mij niet werken :P

Zijn er hier meer met een verzorger/ster voor jullie paard(en)?
    Ik vind dat nog best lastig! Door eigen bedrijf heb ik geen tijd om ze voldoende aandacht en beweging te geven, ruim half jaar terug eindelijk toch maar besloten om een iemand te zoeken. Toen had ik geluk, de eerste die ik had gevonden klikte enorm goed, zowel met mij als met de paarden, super fijn!!
    Helaas moet ze stoppen... Ik vind het toch lastig om een keuze te maken wie ik met mn paarden aan de gang laat. De vorige keer klikte het in een keer super dat komt natuurlijk niet zo heel snel voor.
    Hoe hebben jullie dat gedaan? Een aantal mensen die interesse hebben langs laten komen en kijken hoe het gaat? Lastig lastig!

renee16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:36

Hee Marlou, welkom, jou ken ik ook al :P.
    En Pauline ook, van heel lang lang geleden !

Ja die friettent op de Boschdijk, hoorde er zoveel verhalen over 'beste van Nederland". Van een oud collega, dus een keer mocht ze een lunch gaan halen, ik vond het echt slappe dikke friet... Hou ik helemaal niet van. Nee doe mij Trudo maar (verse aardappelen, zelf gesneden) als we dan toch naar de friettent gaan.

Maar voorlopig even gezond ! De 'kerst'kilo'tjes eraf haha..

Leonie1988: Vanuit Geldrop kun je heel veel kanten op qua stalling, daar in de omgeving zitten veel grote en kleinere pensionstallen.

Ik weet overigens niet of ik nog wel de paarden aan huis zou willen, van de ene kant dolgraag. Maar van de andere kant vind ik het ook wel een prettig idee dat je niet helemaal alleen bent met de paarden. Toch een fijn idee dat als er een ongelukje gebeurd en ik lig ergens bewusteloos dat ik binnen enkele minuten/uren gevonden word. En daarbij vind ik een pensionstal ook wel gezellig, hang meestal veel langer rond omdat ik alleen maar aan het buurten ben :P.
    De verzorging in eigen beheer zou ik dan wel weer fijn vinden, al is het ook wel lekker ooit een dagje over te mogen slaan.

~ <3 CADIZ <3 ~ Eindstand: Z1 + 6 ~
    18.11.14:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1816678

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:45

Dat had ik inderdaad gezien Renee :) alleen zal ik er toch een aantal moeten bezoeken omdat ik meer wil weten dan de info die ze op de site geven. Binnenbak hoeft bijvoorbeeld niet perse, als ik maar een buitenbak/longeerbak heb en naar buiten kan. Mijn vriend heeft er de ballen verstand van dus het zou best fijn zijn als ik dat samen met een ander paardenmeisje kan doen ;) het hoeft nu nog niet te gebeuren natuurlijk, maar ik ga ook niet tot augustus wachten in verband met eventuele wachtlijsten. :) dus stiekem kan ik daar wel wat hulp bij gebruiken, advies in stalling en eventueel bezoekjes brengen aan die stallen.

renee16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:54

Eh andere Leonie van bokt stond in Heeze, op stal Gerlings.
    Maar zij is heel enthousiast over die stal, daar in de straat ligt ook van Oeffelen, daar hoor ik hele goede maar ook mindere verhalen over.

Gerlings blijkt wel echt een aanrader te zijn, volgens mij wel een wachtlijst.

~ <3 CADIZ <3 ~ Eindstand: Z1 + 6 ~
    18.11.14:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1816678

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:56

Mentjuh: ik heb een advertentie op bokt geplaatst & met 5 meisjes afgesproken. De eerste 4 waren niks voor mij & met de 5e heb ik de gok gewaagd. Was rijtechnisch niet sterk genoeg voor mij, maar reed wel eerlijk en wilde léren. Nu ruim een jaar later rijdt ze Doub nog steeds en gaat het hartstikke goed! Ben super blij met haar :)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:01

Stal gerlings klinkt wel heel goed, heb het even opgezocht. Ook betaalbaar. Daar ga ik dan toch binnenkort maar eens een kijkje nemen, in verband met de wachtlijst. Bedankt voor de tip!

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:03

Dan wil ik mij ook wel melden! 24 jaar en woon in Veldhoven! :D

Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:03

qua stalling hebben wij niet veel ervaring. We hebben ooit even bij Davits in Mierlo gestaan en nu bij Meulendijks en daar zijn we erg tevreden over

Ik denk dat er overal wel iets is

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:04

leonie1988 schreef:
    Dat had ik inderdaad gezien Renee :) alleen zal ik er toch een aantal moeten bezoeken omdat ik meer wil weten dan de info die ze op de site geven. Binnenbak hoeft bijvoorbeeld niet perse, als ik maar een buitenbak/longeerbak heb en naar buiten kan. Mijn vriend heeft er de ballen verstand van dus het zou best fijn zijn als ik dat samen met een ander paardenmeisje kan doen ;) het hoeft nu nog niet te gebeuren natuurlijk, maar ik ga ook niet tot augustus wachten in verband met eventuele wachtlijsten. :) dus stiekem kan ik daar wel wat hulp bij gebruiken, advies in stalling en eventueel bezoekjes brengen aan die stallen.

Van oeffelen en gerlings voldoen inderdaad aan je eissen, aan de andere kant van heeze heb je ook kerkhof en nog eentje op de zegge waarvan ik de naam iedere keer vergeet. Vanuit deze 2 kun je ook heel fijn rijden en ben je ook snel op bv de strabrechtse heide, maar ook snel in het bos aan de andere kant.

Vestgard-Briggen x Arin-19 jaar-L1+10
    Norvik-Gio x Faun Tor-2 jaar

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:07

Bijrijder: ik heb geen vaste bijrijder voor Doek maar als iemand hem wil rijden mag dat eigenlijk (bijna) altijd. Zeker nu haha. Ik weet nog niet hoelang ik nog kan rijden en wat ik wil als ik straks tijdeljjk niet meer kan rijden. Geloof niet dat we er allebei vrolijk van worden om bijvoorbeeld 2 of 3 maanden te longeren.

Mentjuh, de westernkant maakt het moeiljjk voor je denk ik. Hoop dat je snel een geschikte dame of heer kunt vinden :)

In de omgeving nuenen/geldrop zit heeeeeel veel. Succes met de zoektocht!
    Als je googled op pensionstal nuenen dan krijg je een hoop topics van bokt met hele waslijsten haha!

<3 mama van een prachtig meisje <3
    Sponsored by: http://www.ruitershoponline.nl :D

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:08

Die andere die ik bedoelde is bakermans. Kerkofs heeft sowieso nog wel boxen vrij volgens mij

Vestgard-Briggen x Arin-19 jaar-L1+10
    Norvik-Gio x Faun Tor-2 jaar

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:08

Renee_S schreef:
    leonie1988 schreef:

Van oeffelen en gerlings voldoen inderdaad aan je eissen, aan de andere kant van heeze heb je ook kerkhof en nog eentje op de zegge waarvan ik de naam iedere keer vergeet. Vanuit deze 2 kun je ook heel fijn rijden en ben je ook snel op bv de strabrechtse heide, maar ook snel in het bos aan de andere kant.

Kerkhofs heeft geen longeercirkel en een hele zware mulle bodem! Als ze daar staan worden ze wel trein-proof :D

<3 mama van een prachtig meisje <3
    Sponsored by: http://www.ruitershoponline.nl :D

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:09

Haha bedankt, straks heb ik nog teveel keus ook! ;)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:10

Het voordeel van ons is dat er 2 dochters 1 pony hebben en er dus altijd wel een vd 2 kan

Mijn jongste zou nog graag een kleinere pony bijrijden maar ze is voor haar net 11 jaar best groot en stevig