Gezellige Bokkers gezocht: Zuid-Limburg

Moderators: MirandaT, Essie73, Warboel, Ods, Duhelo, Muiz

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:49

HelmerG schreef:
Dankjulliewel :D!

@Maureen, dat zou kunnen? Dat ze misschien een nieuwe naam gekregen hebben of nieuwe eigenaars?
Nu heet het stoeterij de Molenweg, maar de naam 't Vroendael klinkt me ook heel erg bekend in de oren haha. Maar het is al wat jaartjes geleden dus ik weet het niet meer zeker. Het is iig als je de autobaan vanuit heerlen neemt richting Maastricht de afslag Bunde en dan moet je naar links de brug over en dan weer links en dan zie je het al in de verte liggen aan de linkerkant.

Stoeterij de Molenweg is verkocht een paar maanden geleden aan dierenarts Florence Gorter. Er zijn plannen om er een kliniek van te maken.

♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 19-12-18

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:56

O dat wist ik niet. Mooie plek voor haar om een kliniek neer te zetten! Goed bereikbaar, mooie ligging en een mooi perceel. Florence heeft zich goed opgewerkt de afgelopen jaren, ik ben wel erg te spreken over haar :) Benieuwd wat haar precieze plannen gaan zijn dan daar :) Wel jammer dat er een mooie pensionstal verloren gaat, maar zo gaat dat nu eenmaal.

@Anke
Dankje. En niets weten en onzekerheid is idd veel erger. Ik heb maanden in een nachtmerrie geleefd, ervan uitgaande dat ik 'm nooit terug zou vinden, wetende dat hij waarschijnlijk ziek was en in de handelsmolen terecht was gekomen, vreselijk. De laatste eigenaresse heeft mij per toeval gevonden omdat ze een filmpje op YouTube tegenkwam wat ik heel wat jaren geleden geplaatst had en toen is ze via facebook op mijn naam gaan zoeken. Dus ik ben haar onwijs dankbaar dat ze zich zoveel moeite heeft gedaan om mij te vinden want zelf had ik haar nooit gevonden omdat ik dacht dat hij naar DL was verkocht - ik was wel al bezig met een zoektocht binnen DL maar dan kun je lang zoeken als het paard uiteindelijk in Engeland opduikt.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 03-10-18 13:58, in het totaal 2 keer bewerkt

“Have you ever asked yourself, do monsters make war, or does war make monsters?” - Laini Taylor

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:58

HelmerG schreef:
O dat wist ik niet. Mooie plek voor haar om een kliniek neer te zetten! Goed bereikbaar, mooie ligging en een mooi perceel. Florence heeft zich goed opgewerkt de afgelopen jaren, ik ben wel erg te spreken over haar :) Benieuwd wat haar precieze plannen gaan zijn dan daar :) Wel jammer dat er een mooie pensionstal verloren gaat, maar zo gaat dat nu eenmaal.

Ja ik ben ook benieuwd naar haar plannen :)
Helaas werd de oude eigenaar ook echt te oud voor het allemaal te kunnen runnen. Vandaar de beslissing om te verkopen.

♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 19-12-18

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:59

NRJ schreef:
HelmerG schreef:

Ja ik ben ook benieuwd naar haar plannen :)
Helaas werd de oude eigenaar ook echt te oud voor het allemaal te kunnen runnen. Vandaar de beslissing om te verkopen.

Ja, dat is idd begrijpelijk! Hij was al redelijk op leeftijd toen ik er nog kwam en het leven van een pension eigenaar is gewoon zwaar dus op een gegeven moment moet je die beslissing nemen ja. Ik kwam er wel altijd heel graag, vond het een erg leuke stalling!

EDIT: leuk om te zien dat je ook in Heerlen woont! Welke gedeelte? :)
En wat een prachtig paard heb je!! Was even je clinic foto topic aan't doorspitten.
Ik ben verliiiiefd!

“Have you ever asked yourself, do monsters make war, or does war make monsters?” - Laini Taylor

dejoni

Re: Gezellige Bokkers gezocht: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 14:16

Welkom! :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:18

Dankje :D

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 21:16

Hey Melissa, welkom!

Ik ben ook normaal niet zo actief in dit topic. En eerlijk gezegd ben ik ook natuurlijk niet meer woonachtig in Limburg... :z (ben wel van Limburg :D ) maar keek hier wel altijd mee, dus kon het laatst niet laten om te reageren hihi.

Anouk <3

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 21:37

Waar heb je gewoond Melissa?

Zijn er mensen die morgen meerijden met de Smulrit in Houthem?

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:34

Maureen_M schreef:

Denk dat je mij bedoelt. Melissa(Helmer) woont wel nog in Limburg. :P

Ik woonde in Valkenburg a/d Geul. Geboren in Heerlen en altijd in het Heuvelland gewoond. Helaas konden wij door mijn vriend zijn baan niet samenwonen in Limburg. Dus nu woon ik in Ede. Het is hier prima, maar ik mis Limburg wel. :)

Anouk <3

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:28

Anouk1605 schreef:
Maureen_M schreef:

Denk dat je mij bedoelt. Melissa(Helmer) woont wel nog in Limburg. :P

Ik woonde in Valkenburg a/d Geul. Geboren in Heerlen en altijd in het Heuvelland gewoond. Helaas konden wij door mijn vriend zijn baan niet samenwonen in Limburg. Dus nu woon ik in Ede. Het is hier prima, maar ik mis Limburg wel. :)

Oepsie ja bedoelde ik ook! Wat leuk, ik woon nu ook in Valkenburg :D het is hier inderdaad prachtig. Ede is wel even een stukje verder. Moesten ze daar niet wennen aan je Limburgs accent hahaha?

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:53

haha ja ik dacht al dat je idd Judith/Anouk bedoelde.
Ik ben idd gewoon nog woonzaam hier.
Opgegroeid in Wijnandsrade en op mijn 18e verhuisd naar Heerlen
en daar woon ik 11 jaar later nog steeds :)

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 14:08

Dat valt blijkbaar mee. Ze vinden alleen dat ik een zachte G heb. Maar niemand doet er vervelend over :). En mijn zachte G wil ik ook wel houden. Wil mezelf lekker blijven haha.

Anouk <3

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:28

Zou wel fijn zijn een kliniek meer in de buurt! Toen mijn His half blind van de weide af kwam, moesten we hem 1,5 uur vervoeren naar de kliniek in Someren.. Heeft daar 8 dagen gestaan.. En om de dag ging ik erheen. De nodige km gemaakt voor soms een half uurtje kijken omdat ik door werk en de rijtijd nauwelijks de bezoek uren haalde.. De dag na de operatie mochten we gelukkig wel na 20.00 uur langs komen, als uitzondering.

De doorverwijzing naar de kliniek was ook door een dierenarts van Florence. Mijn eigen stond op het Chio toen. Maar heb 1,5 uur moeten wachten omdat er 2 spoedgevallen tussendoor kwamen op weg naar ons.. Mij arme kerel stond met een kapot en bloedend oog in shock...begrijp dat koliek ernstiger is.. Maar mijn kerel had het ook zeker zwaar.. Ze heeft toen welgeteld 5 minuten gekeken en toen weer weg.. Heeft hem niet eens aangeraakt.. Ze keek en verwees gelijk naar de kliniek. Kreeg een mooie rekening van 64,- euro op de mat.. Voorrijkosten en consult.. Heel eerlijk was ik daar niet echt gecharmeerd van..
Maar van stal genoten heb ik begrepen, als Florence zelf geweest was, ze mij geen rekening zou hebben gestuurd voor die 5 minuten en paard niet eens aanraken.

Vond wel netjes dat ze in de dagen erna contact hielden hoe het met mijn paard ging.

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Dieren Fotografie: http://www.equineclick.nl (Paarden, Honden, Katten)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:13

Wat vinden jullie een goede paardenveearts omgeving onderbanken?
Zou voor kleine dingen Schiffelers hier in het dorp pakken maar die gaat stoppen zo te zien.
Kim is verkocht dus die moet waarschijnlijk geënt worden nu.

Iemand op zoek naar een stallingsplek?
Kan Diva niet alleen laten staan natuurlijk :+

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:54

Ik ken Onderbanken niet maar normaal zit je niet zo ver van mij, ik ga altijd in Ell en ben hier echt super tevreden over. Zowel voor de honden als voor mijn paarden

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:26

Mijn dierenarts voor de paarden komt vanuit Heerlen en gaat verhuizen naar Hulsberg geloof ik. Ben daar al jaren tevreden over!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:37

Ik laat altijd Maikki van Luijk of Bas van der Pant komen :)

Gigi's Tilia (Casirano Z x Royal Bravour) B+11 dressuur, BB springen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 09:48

Ah toch wel wat opties dan, dat is mooi.
Allemaal wel een eindje weg, op zich niet gek gezien er hier in het dorp een zit/zat.

Hoe is het met iedereen hier verder?
Toevallig mensen die overdag tijd hebben en zin hebben in een D&D campaign ofzo? O:)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 23:36

Fijn dat Kim een nieuwe eigenaar heeft gevonden.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:27

goedemiddag ik kom even binnenvallen.
Ik ben momenteel op zoek naar een extra hulp op stal voor twee avonden in de week en de zaterdag. Iemand enig idee waar ik beste kan adverteren liefst iemand tussen de 16-18 jaar

Dankjewel alvast!

Equi Dressage, ruiter en paard begeleiden in het proces naar een optimale prestatie!

http://www.equidressage.nl

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:04

_Joycke_ schreef:
Ik ben momenteel op zoek naar een extra hulp op stal voor twee avonden in de week en de zaterdag. Iemand enig idee waar ik beste kan adverteren liefst iemand tussen de 16-18 jaar

Dankjewel alvast!

Is het betaald of gewoon een handje hulp tegenover het mogen rijden?

Ik zou een oproep plaatsen in de ‘verzorg/bijrijdpaard limburg’ facebookgroep, Marktplaats en Bokt. Eventueel een oproep op je eigen facebook met vraag of je facebook vrienden het willen delen.
Mag ik vragen waarom je in de jongere categorie zoekt? Meeste eigenaren willen juist een volwassen persoon.

Succes!!

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:47

Maureen_M schreef:
_Joycke_ schreef:

Dankjewel alvast!

Is het betaald of gewoon een handje hulp tegenover het mogen rijden?

Ik zou een oproep plaatsen in de ‘verzorg/bijrijdpaard limburg’ facebookgroep, Marktplaats en Bokt. Eventueel een oproep op je eigen facebook met vraag of je facebook vrienden het willen delen.
Mag ik vragen waarom je in de jongere categorie zoekt? Meeste eigenaren willen juist een volwassen persoon.

Succes!!

Hallo Mareen,

Bedankt voor de tip! Ik betaal ervoor maar is geen verpot en voor die leeftijdsklasse is dat goed loon.
Neej hoor we hebben stagiaires rondlopen en die doen het prima. Ik heb 6 paarden staan en heb hulpje extra nodig om de paarden verzorgd en gezadeld hebben.

Equi Dressage, ruiter en paard begeleiden in het proces naar een optimale prestatie!

http://www.equidressage.nl

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:01

Hier iemand die een leuke pony te koop weet?

Kinderpony hoeft het (nog) niet te zijn, Diva staat inmiddels alleen en mijn neefje wil pony poetsen :')

Dus als er niet snel iemand hier wil komen staan neem ik er zelf een bij.

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:39

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:12

Iemand die mee wil doen met een RPG? Ga een D&D campaign starten en heb nog 1 of 2 spelers nodig en een beetje vrouwelijke energie is vaak wel prettig _O-