Gezellige Bokkers gezocht: Zuid-Limburg

Moderators: MirandaT, Duhelo, Muiz, Essie73, Ods

manuela_j

Re: Gezellige Bokkers gezocht: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:59

Rochiril Ik heb vroeger eens op een kleine stalling gestaan. Dat was 75,- voor de kale stal. hooi en stro nam je van hun over. Wordt dan op geschreven hoeveel baaltjes je pakte en betaalde je aan het eind van de maand. Had een eigen plekje waar ik het stro/hooi en voertonnen kon neerzetten. Voer haalde ik zelf, maar zette het wel dagelijks klaar. En hun voerden de paarden dan ook. Mesten deed ik zelf maar kon ook gedaan worden. weet alleen niet meer hoeveel dat zou zijn. Paard werd ook altijd door hun buiten en binnen gezet, geen extra kosten.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:06

Dat is echt balen zeg. Ze hadden jouw inderdaad wel even kunnen inlichten. Vindt het zelf ook geen stijl als ze zo met jouw omgaan.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:21

Zo leer je de weg ook, over een tijdje kennen jullie alle paadjes hihi

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:00

Hier is het ook druk,
Pony's van de kinderen staan weer aan huis. Dus vandaag met m'n dochtertje een rondje met de sulky gecrost.
Heerlijk z'n mama-dochter-pony momentje

Mloez Wat gaaf zonder hoofdstel, wil ik later ook eens proberen. Van wie heb je les.

Ik ga maandag ochtend weer een les rijden. En als het goed is volgende week zondag nog een oefenwedstrijd. Heb er laatst weer drie gemist. Kinderen ziek, man werken, En oma die het niet meer zag zitten.
Dus nu moet het dan toch lukken. We geven de hoop niet op. Al zit het me niet mee met luna haha.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:28

@Mloez Wat leuk, ik heb ook al een tijd les van Saskia. Ben met luna echt een stuk vooruit gegaan. Mijn paard is zo lui dat ze niks vanzelf doet haha, je moet er hard voor werken en dan heeft ze nogal een sterk eigen willetje.
Dus hoop ook dat het veulen meer van papa heeft _O-

Volgende is de 16 bij lone star, en de 30 (kan ik helaas niet dan is manlief werken) die is dan bij reiniacs.
Kwa reistijd vindt ik het wel mee vallen. Voor oefenwedstrijdjes zijn ze perfect. Leer iedere keer weer wat bij van mensen om me heen +:)+

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 13:02

Hey hallo allemaal.

De oefenwedstrijd van afgelopen zondag ging super. 2 x eerste geworden :P we waren ook maar met z'n tweetjes _O- Maar was wel erg blij met het commentaar van de jury (nog blijer dan met de 1ste plaats :o )
Pleasure hadden we een hele mooie proef laten zien, we moesten zo door gaan :D
En de horsemanship, dat was geen pattern voor beginners. Goed gereden, zag er mooi ontspannen en relaxt uit. Alleen had ik 1 cirkel te groot gereden.
Ja nou wij waren dik te vreden, en we hadden geluk met het zonnetje.

@Dejoni Wat een leuke foto <3

@Azmay Zo een diagnose is inderdaad niet leuk, maar nu weet je wel al iets wat er met je aan de hand is. En kun je het allemaal een plaats geven.
Hier is het ook altijd druk. Maar vanuit hier naar bingelrade is niet zo ver. Dus dat zou wel eens lukken

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:34

@Mloez; Wat leuk dat je weer bent begonnen met lessen. Geen spierpijn gehad? Leuk paardje trouwens. En kwa houding kunnen we elkaar de hand geven, ik heb daar ook z'n handje aan.
Hoe doe je dat met die staartzak, Luna weet ze altijd weer af te krijgen of haar staart eruit (houdini in spe)

@leadhooves; We rijden western :o

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 22:33

@Mloez geniet er zondag van. Is ook altijd wel gezelliger met een groep. Als er toch iets onverwachts zou gebeuren sta je niet alleen. Zal duimen dat zondag zonnig blijft.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:00

Ja het is inderdaad wel stil hier, maar nu ben ik ook niet actief met bokt.

Azmay Fijn dat het de goede kant opgaat. Hoop dat je een leuke verzorger/ster vindt. Het is inderdaad niet makkelijk. En misschien is er wel een match met leadhooves

Leadhooves Wat rot voor je dat ze dat op z'n manier doen. Dan zou ik ook wel boos zijn.

Wij hebben besloten om nu even geen oefenwedstrijden meer te rijden. Luna moet nog z'n dikke 4 maanden tot de bevalling, maar ze loopt niet meer lekker losjes. Dan wel en dan weer niet, ze heeft soms echt last van haar buik. Dus gaan we nu alleen nog wat rustige buitenritjes maken, zolang ze dat volhoud. En anders wordt het wandelen, vindt het toch belangrijk dat ze ook in beweging blijft.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:35

Iedereen goed de kerst/vreet dagen door gekomen?

Wens jullie allen een goed en gezond 2017

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:31

Zo ik moest toch even flink bij lezen.
Wel leuk dat er weer wat leven is :)

Tja nieuwe mensen ontmoeten ja is ook niet altijd makkelijk, wij wonen nu hier 5 jaar. En ja paarden aan huis is leuk en voor ons makkelijker met de kinderen. Maar het is wel altijd alleen, zou het ook wel leuk vinden om een rijmaatje te hebben. En iedereen is overdag werken als ik tijd heb _O- Dus hier vlot dat ook niet zo.

Dus als iemand een keer wil wandelen of wat gaan drinken thuis/of ergens anders. Ik kan overdag tussen 9 en 14 uur :o :D

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:32

Oh wat een leukerd <3
Zo te zien krijgt hij aandacht genoeg, dan zal die wel vlug opknappen.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:23

Nee ik zou zo ook niks weten kwa stalling, daar kan ik je helaas niet mee verder helpen.

Tja sommige mensen :x Ik zou echt blij zijn, als die van mij zouden uitbreken en goed werden opgevangen.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:57

Oh wat leuk, maar helaas kan ik dan niet. Of onze merrie heeft dan haar veulen of moet nog komen. Maar als het later in het jaar nog eens gedaan wordt zou ik wel graag willen mee doen.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:57

Ja dat van de droes had ik ook gelezen.
Vindt het wel erg voor de betroffen paarden, maar hoop dat er niet veel meer bij komen.

Gelukkig geen storm schade, alleen wat spulletjes verplaatst.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:29

Hihi geweldig, hebben de paarden ook weer een schriktraining gehad.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:07

Oh wat leuk, weer leven in dit topic.

Chimello hoe ver is jou merrie?
Wij zitten ook te wachten :D

Tja thema wei, hier bij ons ook niks.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:06

De drachtige merrie van ons houd de spanning er wel lekker in. Zitten nu op 346 dagen.

Met stallingen kan ik je niet verder helpen. Je bent al in puth geweest zie ik, die met die auto's ? Ben er eens wezen kijken bij een vriendin die er toen eens stond. Die hebben wel veel weidegang en mooie grote weides. En kwa uitrijden is het ook best leuk. Woon in de buurt vandaar.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:22

Ja paarden aan huis, vindt ik ook fijner. Al is het wel meer werk. En doe je dingen veel alleen. Dat moet je natuurlijk ook aanstaan.

Foto's ja leuk als het veulen is geboren

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:06

Op 4 mei is onze dame bevallen van een palomino hengstje. <3

Afbeelding
Afbeelding

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:18

Oh gefeliciteerd, spannend het meeste heb je al achter de rug.

Tja onze zoon (wordt in sept 7) vindt het rijden nu niet meer zo leuk. Maar met de koets vindt hij wel gezellig. En ons dochtertje (wordt morgen 5) die vindt het nog geweldig. Blijft toch altijd afwachten.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:02

Oei sterkte, Hoop dat hij er weer snel boven op is. Niet leuk om je paard zo te zien.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:43

@Mloez wat een cuttie <3

@Azmay Dat is nog eens relaxen vanuit een hangmat naar de paarden kijken. Ik wil ook stiekem een hangmat, helaas niet echt de plaats ervoor.

@Biggirl Wat leuk dat je weer een verzorgpaard hebt, toch te veel besmet met het paardenvirus :)) . Geniet ervan, het is je gegund.

@Anke Lijkt me ook zo heerlijk om samen met ons dochtertje te gaan buitenrijden. Ik moet nog even geduld hebben komt nog wel.

Tja hier gaat alles zijn gangetje, opeens wel erg druk met veel afspraken.
Pony's staan op de wei, luna en baby lekker thuis. Kleine zippo is inmiddels alweer z'n 3 a 4 weken oud. Heel leuk om te zien hoe hij groeit enz. Als die 6 weken is, ga ik luna weer langzaam oppakken met longeren. Daarna eerst nog even de osteopaat laten langskomen en dan weer rijden. Dan zijn we ook weer een dikke maand verder _O-

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:12

Dat zou leuk zijn.

Hier genieten we nog lekker van de beeb, ik hoop volgende week het eindelijk weer eens op te pakken met luna.
De beeb loopt al redelijk met het halster mee en wordt vooral graag geknuffeld.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:09

Gefeliciteerd met jullie meisje.
En wat fijn dat je paard het zo goed oppakt.

Mijn man had vandaag vrij dus vanmorgen veulen met mams mee naar de bak. Ben haar al een dikke week weer aan het longeren. Volgende week komt de osteopaat en dan weer langzaam het werk weer oppakken.
De kleine spruit is inmiddels al weer 9 weken oud, en heeft het sooty-gen van mams <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding