Bokkers omgeving Haaren? (NB)

Moderators: MirandaT, Duhelo, Muiz, Essie73, NadjaNadja, Ods

NienkeV1994

Re: Bokkers omgeving Haaren? (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:13

Ik vond het zaterdag ook wel te doen eigenlijk! Alleen toen kwamen we op de vlakte een drone tegen en die vond Zenith dusdanig spannend dat we maar een andere route gepakt hebben (en daarna schrok het paard waar we mee waren nog van mountainbikers waardoor Zenith het ook op een lopen zette, en daarna moesten we nog langs een stuk bij de N261 waar ze bomen aan het zagen waren). Het was een enerverend ritje zaterdag maar we zijn veilig thuisgekomen :+

Ik hoop wel dat Zenith binnenkort wel een keer gaat ruien want hoewel hij in eerste instantie langzaam in zijn wintervacht kwam is het nu wel echt een teddybeer en merk ik dat hij het na zo'n ritje in de zon toch echt wel warm heeft, maar om hem nu nog te gaan scheren als hij 24/7 buiten staat vind ik ook zoiets

Zenith - Draver - 13 jaar - sinds augustus 2019 van mij - YouTube - Instagram
Equitief Marketing - Online marketing voor hippische ondernemers

keeyzie
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:43

Zondag was het heeeerlijk weer ben na mijn wedstrijd nog even in het bos gaan wandelen om stoom af te blazen haha. Wat een prachtige foto's met die oortjes!

Haha je bent flink op de proef gesteld zaterdag Nienke! Gelukkig veilig thuis gekomen.
Hier beginnen ze langzaam al te verharen. Zie het bij meerdere paarden dat ze pas heel laat echt in de vacht zijn geschoten. Denk dat ze toch een beetje in de war waren allemaal.

Nou ben ik wel benieuwd wie dat stalgenootje was Leonie :P
Thielen is heel verschillende de enne keer spanning en vorige keer reed ik daar 2x een eerste plaats... Het is maar net hoe zijn pet staat :o

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:08

Ik kom weer even onder mijn steen vandaan :wave:

@Napie: Ik zag je berichtje voorbij komen van de bekeuring in de Kampina. Zelf heb ik een kaart van de Oisterwijkse bossen van Natuurmonumenten en daarin staat het betreffende pad aangegeven als ruiterpad, ik weet echter niet of het ook een menpad is want daar zit natuurlijk ook nog onderscheid in. Overigens vind ik de ruiterpaden sowieso slecht aangegeven.

Zo te zien heeft iedereen weer genoten van het mooie weer afgelopen weekend {:}

@NienkeV1994: Voor jou een spannend ritje dus, gelukkig allemaal goed afgelopen.
Merk sowieso wel dat de paarden momenteel wat fris zijn. Al uit dat zich bij die van ons vooral in tempo :D

Wij zijn zondag eerst met twee van onze IJslanders de bossen in geweest, heerlijk gereden alleen op het einde een conflict gehad met een vrouw die haar hond los laat lopen terwijl ze weet dat ie op paarden afvliegt. De vorige keer vloog ie eerst op m'n paard af toen ik er nog naast stond om op te stappen. Vervolgens lopen ze door maar mijn paard ging in stap harder dan dat hun liepen. Ze hadden al meerdere keren omgekeken dus ze wisten echt dat ik er aan kwam. Toch besloot ze haar hond niet bij zich te roepen met als gevolg dat ie dus weer op mijn paard afvloog. Gelukkig is mijn paard niet bang en liep gewoon door, de hond bleef echter rond mijn paard cirkelen en was niet van plan om weg te gaan. Het baasje probeerde 'm te vangen maar hij was zo snel dat ze 'm niet te pakken kreeg. Inmiddels was ik er klaar mee en zette mijn paard in tölt, soms schrikt dit honden ook af of de afstand met de baas wordt groter zodat ze weer terug gaan. Maar dit baasje begon achter me aan te rennen en stiekem vond ik dat best hilarisch dus ik heb haar even laten zweten ~~}> in de hoop dat ze er iets van zou leren.
Toen ik vroeg waarom ze haar hond na de eerste keer dat ie op mijn paard afvloog niet vast had gedaan zei ze dat ze wil dat hij aan paarden went.. Heb haar even duidelijk gemaakt dat dit dus niet de manier is en dat het echt gevaarlijk was wat ze deed. Ze beloofde beterschap en bedankte me voor de tip.
Echter kwamen we haar afgelopen zondag dus weer tegen. We waren net afgestapt toen de hond op het paard van mijn man afvloog, die compleet over de zeik ging! De dames vonden het blijkbaar erg grappig want het enige dat ze deed was lachen en uiteindelijk haar hond vangen. Weer hebben we haar erop gewezen dat hier ongelukken van komen maar daar gaf ze geen gehoor aan.
Paard heeft er gelukkig niks aan over gehouden maar leuk is anders.. -O-

Vervolgens heeft mijn man nog op onze andere IJslander gereden en zijn we met ons jonge paard nog gaan langeteugelen in het bos. Hij had er enorm veel plezier in, ben erg benieuwd hoe hij het uiteindelijk als rijpaard gaat doen want vooralsnog vindt hij alles leuk en is enorm nuchter en braaf <3

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren nog met jonkie en Odinn naar het Edele ros geweest en in de binnenbak gereden en langeteugeld. Ze waren weer super braaf al was ons jonkie een beetje afgeleid toen er nog een andere pony de bak in kwam. Maar ach, hij moet alles nog leren dus dat komt vanzelf goed :D

keeyzie
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:30

Wat een heerlijke foto's Iris! En wat een beauty's. Vind die Ijslander zo cute en tegelijk ook stoer.
Dat met honden... zucht... mijn paard kan er gelukkig ook heel goed tegen maar ik kan er steeds sneller kwaad om worden. Ik probeer dan altijd vriendelijk uit te leggen wat er gebeurd kon zijn als mijn paard het niet gewend was. Mensen zijn op dat vlak soms zoooo naief.

Zo heb ik regelmatig honden in de wei lopen, gelukkig is mijn Shetlander stoer genoeg om ze er vakkundig uit te jagen. Wil alleen niet weten wat er gebeurd als ze een trap krijgen van een groter paard...

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:06

Vervelend Iris, die honden... Ik heb er met Zenith gelukkig nog geen last van gehad *afkloppen* Ik heb ook stalgenoten met honden die los op de wei rond lopen dus op zich kent hij het wel en interesseert het hem niet zoveel. Alleen als ze te dichtbij komen als hij staat de eten laat hij even merken dat ze bij zijn eten weg moeten blijven :') tegen honden durft ie wel, maar tegen de andere paarden, ho maar.

Maar buiten zien veel hondeneigenaren niet echt in wat een trap van een paard met hun hond kan doen :n En dat dat zo gebeurt is, voordat je als ruiter of als eigenaar van de hond in kan grijpen

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:52

keeyzie schreef:
Zo heb ik regelmatig honden in de wei lopen, gelukkig is mijn Shetlander stoer genoeg om ze er vakkundig uit te jagen. Wil alleen niet weten wat er gebeurd als ze een trap krijgen van een groter paard...

Altijd handig zo'n stoere shet! 8-)
Hier gelukkig veel struiken en bomen aan de rand van de wei dus honden komen niet heel snel in de wei en als ze erin komen dan vinden onze paarden het ook erg grappig om er met z'n vieren achteraan te gaan dus dan leren ze het snel genoeg af ~~}>
Heb ook ooit een varken in de wei gehad, dat vonden ze minder grappig.. Een van onze paarden heeft toen zelfs een paar weken kreupel gestaan omdat ie zich zo druk gemaakt had.

keeyzie
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:38

Oei varkens vinden ze in het algemeen heel eng.
Hebben jullie de varkens al gezien bij het spoor (Boxtel) die hebben krullen, hi-la-risch!

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:43

keeyzie schreef:
Oei varkens vinden ze in het algemeen heel eng.
Hebben jullie de varkens al gezien bij het spoor (Boxtel) die hebben krullen, hi-la-risch!

Ja, dit waren mensen die met hun varken aan het wandelen waren. Beest liep gewoon los en toen ie onder de draad het weiland in liep toen kreeg ie stroom. Dus beest ging al krijsend door de wei heen waar ie vervolgens nog een paar keer een schok kreeg en nog meer overstuur was. Mensen gingen vervolgens de wei in om 'm te vangen dus de chaos was compleet.

Haha, de varkens van onze overburen zijn inderdaad erg leuk! Schnitzel en Zwoerdje heten ze :+

keeyzie
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:36

Echt? Wat een namen haha!
Waar wonen jullie dan precies, in dat mooie spoorhuisje?

Ik weet inderdaad van wie dat varken is, die lopen vaak samen met de honden.
Heb al een paar keer aangegeven dat het slimmer is dat varken vast te houden alleen echt gehoor wordt er niet aan gegeven. Dier is opgegroeid tussen de paarden en denkt dus ook echt dat hij zelf een paard is. Is daarom ook niets bang van paarden... Hij lag ooit bij ons in de stal te slapen :')

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:28

Wij wonen bij de andere spoorwegovergang, ons huis staat dan rechts ( klein jaren 30 huisje met Franse kap ) en links is de paddock en wei van onze paarden.

Ik denk dat we het idd over hetzelfde varken hebben.. Maar hoe kwam ie dan in jullie stal terecht? :')

haike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:34

Zo, jullie kletsen hier wat af! Ga maar weer eens een bijlees/reageer poging doen :+

Napie, nog duidelijkheid gekregen over de staandehouding?

Keeyzie supergaaf van dat crossen zeg! En groot gelijk niet meteen doorvliegt naar het Z, er is nog zoveel meer en met spanning is dat ook echt niet fijn, dan kan je beter inderdaad nog blijven oefenen in het M2 en tussendoor ook andere dingen doen. Wat jammer dat je bij Thielen weer zoveel spanning had :(:)

Nienke heerlijk buiten gereden zo te zien! Waar jij voornamelijk? De rui zal straks wel komen als de dagen langer gaan worden. Temperatuur is nu ook al hoog voor tijd van het jaar!

Welkom terug Iris! Wat ontzettend lastig en ook asociaal dat ze die hond gewoon loslaten terwijl ze weten dat ze hem niet onder controle hebben en hij jullie en de paarden lastig valt. Kan jij er dan ook niet bij in de buurt komen, dat je hem een schop verkoopt waar hij hopelijk heel erg van schrikt? Niet netjes, maar beter door een mens een oplawaai dan door een paard doodgetrapt te worden.
En wat een heerlijke foto's ook!

En dat verhaal met dat wandelende, losgebroken varken _O- Maar echt, een varken mee op wandeling nemen en tussen de paarden houden, dat is toch wel apart!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 16:40

Geen idee eigenlijk haha, ik rijd met andere mee die de weg weten :Y) We gaan wel eens richting Plant Loon en we gaan vanaf Land van Kleef de bossen in. Meestal vanuit daar langs de duinen af of we steken een stuk de duinen over en rijden zo een rondje

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:40

haike schreef:
Welkom terug Iris! Wat ontzettend lastig en ook asociaal dat ze die hond gewoon loslaten terwijl ze weten dat ze hem niet onder controle hebben en hij jullie en de paarden lastig valt. Kan jij er dan ook niet bij in de buurt komen, dat je hem een schop verkoopt waar hij hopelijk heel erg van schrikt? Niet netjes, maar beter door een mens een oplawaai dan door een paard doodgetrapt te worden.
En wat een heerlijke foto's ook!

En dat verhaal met dat wandelende, losgebroken varken _O- Maar echt, een varken mee op wandeling nemen en tussen de paarden houden, dat is toch wel apart!

De eerste keer zat ik op mijn paard en vloog hij er recht op af om er vervolgens rondjes omheen te gaan rennen dus toen kon ik er verder niks mee want anders had hij zeker een tik van mijn zweep gehad.
Tweede keer liepen we met beide paarden aan de hand en vloog ie op die van mijn man af en zijn paard was zo over de zeik dat hij alle zeilen bij moest zetten om hem bij zich te houden dus dat ging helaas ook niet.
Want ze kunnen idd beter een schop van ons krijgen dan van een paard..
Maar als de eigenaresse slim is dan lijnt ze hem de volgende keer aan als ze me ziet, anders gaat ze gezellig mee een stukje hardlopen in het bos ~~}> Als zij niet naar mij luistert dan hoef ik het ook niet naar haar toch?! O:)

Vandaag voor de eerste keer alleen met de trailer en twee paarden op pad geweest, voelde me best stoer ondanks dat het maar naar de rij vereniging een paar straten verderop was :P

M_Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 20:41

Hoi allemaal!

Ik lees al eventjes mee met dit topic en dus is het tijd mijzelf eens voor te stellen!

Ik woon sinds april 2019 in Brabant en kom eigenlijk uit Arnhem. Ik ben gaan samenwonen in Berlicum en heb mijn paard natuurlijk meegenomen naar Brabant! Zij staat in Helvoirt en we zijn dan ook vaak op de LDD te vinden!

Ik lees graag mee, leuk om mensen uit de omgeving te leren kennen!

Groetjes Manon en Cahlistá

Volg onze avonturen op Instagram!
https://www.instagram.com/equi_leven/?hl=nl

Cahlistá - 12-04-2008
Tinker merrie

haike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:05

Welkom Manon en cahlista!

Nog mensen carnaval gevierd deze dagen?
Hier weer veel wagens voorbij zien komen, vooral gisterenavond maar muziek is allemaal erg netjes qua volume.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:22

Nee hier geen carnaval gevierd, ook weinig van mee gekregen. Niet echt mijn ding :Y) Alleen vandaag op de wei hoorde je in de verte wel muziek en heb wel wat wagens gezien daar

keeyzie
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:40

Welkom Manon en Cahlistá!
Is het een idee om in het voorjaar eens met z'n allee een rit te doen in de duinen?

Hier geen carnaval gevierd en enkel zaterdag last gehad van het geluid.
Ik was met een kennis gaan rijden in het bos, aan de andere kant werd Karnaval Festival georganiseerd.
Paard snapte er werkelijk niets van, het geluid was ook echt goed te horen in het bos.

Vanmorgen nog een heerlijke rit in het zonnetje gemaakt, wat kan dat de mens toch gelukkig maken hé!
Hopelijk droogt de weide ook snel weer wat op, het is echt ellende op dit moment.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:45

Bij ons is het ook echt ellende. De bak was gisteren meer zwembad dan bak. Vandaag met een pomp aan de slag geweest en nu is er wel veel weggepompt, maar ja, het gaat de hele week nog regenen dus dat is ook zo weer terug :')

Lijkt me leuk om met z'n allen buiten te gaan rijden! Ik hou nog wel even een slag om de arm: pony had weer een onhandige beweging gemaakt 2 weken geleden en was kreupel, en heb sindsdien niet meer gereden, maar ik hoop toch dat dat over een maand ofzo wel weer goed gaat (hij loopt nu ook al goed maar wil het niet overhaasten). Ben nu ook niet echt gemotiveerd om te rijden met dit weer

M_Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:44

@haike, dankjewel! :)

@keeyzie, dankjewel! Lijkt mij een leuk idee! :D

Volg onze avonturen op Instagram!
https://www.instagram.com/equi_leven/?hl=nl

Cahlistá - 12-04-2008
Tinker merrie

haike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:02

Nog niemand weggespoeld met alle regen weer? Was 2 dagen zo lekker, maar helaas van korte duur........

Keeyzie: leuk idee, maar weet nog niet of wij daar dan al klaar voor zijn, ben wel aan het oefenen om onder de man het erf af te kunnen en gaat beter dan verwacht, maar meer dan rondje door de straat doen we nog niet.

Nienke, hoe is het nu met je pony? Zag dat je de trail ook had moeten afmelden daardoor, jammer!

M_Lizz, hoe bevalt het in brabant? Echt een buitenrijder zelf?

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:51

Echt jammer weer die regen... Het was zo lekker de afgelopen dagen inderdaad, alles begon eindelijk een beetje te drogen. Dat het maar snel lente is.

Zenith is weer helemaal goed :) Ik hoop dit weekend weer voor het eerst te kunnen rijden. Maandag is hij nog nagekeken door de osteopaat en heeft ze de blokkades die door zijn geklungel ontstaan waren gecorrigeerd. Ze vond hem er goed uit zien en hij begint zelfs al langzaamaan spieren op te bouwen *\o/* Fijn om te horen dat het trainen, veranderen van voer en bezoek van de natuurgenezer hun vruchten afwerpen. Ik voel me nu ook echt weer gemotiveerd om te gaan trainen met hem, nu het weer nog :Y)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:54

Sorry voor de verwaarlozing van mijn kant! Was echt even bizar druk...

Buitenrit lijkt me leuk maar wil eerst x met 1 of 2 andere kijken wat ie van de duinen vind voor ik hem in het diepe gooi met een hele groep :Y) .

Ben zo blij met de binnenbak _/-\o_ . Echt jaren niet gehad en nu deze bizar slechte winter wel. Maak er echt veel gebruik van. Nadeel is de bizar slechte buitenbak.
Mijn weide daarintegen is ook echt naar kl*te nu. Wat een regen!

Fijn dat het beter gaat Nienke!

Wij trainde de adgelopen 2 maanden thuis rustig verder aan de basis. Nu zondag weer x starten in de M1. Ben benieuwd. Het kan gewoon nog steeds zoveel beter.

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) M1+10

keeyzie
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:37

Ahhhhhh! Klaar met alle regen...
Onze weide houdt het nog redelijk goed (we liggen hoog)
Dressuurmatig rijden staat even op een heel laag pitjes, we rijden nu voornamelijk lekker in het bos.
Al is het daar ook meer zwemmen dan rijden, Hugo kan in ieder geval zijn benen strekken ;)

Haike: Mocht je ooit een braaf paard nodig hebben om te volgen dan kom ik graag een keer jouw kant op hoor.

Nienke: Fijn dat hij weer helemaal goed is. Hij had dus wel echt last? Nu lekker aan de slag en snel hopen op wat beter weer.

Leonie: Bofkont, een binnenbak zou hier nu wel heeeel welkom zijn!
Staan ze nog wel gewoon buiten?
Voorheen reed ik altijd naar de stal waar ik werkte om daar de binnenbak te gebruiken maar dat gaat niet meer...

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 14:12

Wat een heerlijk weer *\o/* net eindelijk weer eens buiten gereden. Hebben jullie ook van het weer genoten?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:51

@Sanne. Ze staan wel gewoon buiten maar mijn stukje weiland kon de regen echt niet aan
Heb daarom klein stukje afgezet wat er binnen 2 dagen zo uit zag;Afbeelding
Van het weekend mocht ie paar uurtjes op het gras maar was echtnog veel te nat dus maar weer in de modder gezet :(.

Zaterdag was idd prachtig weer! Meer van zulke dagen. Die regen is echt ellende!

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) M1+10