Bokkers omgeving 't Gooi

Moderators: Duhelo, Muiz, Essie73, Ods, MirandaT

absque_dubio

Bokkers omgeving 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-17 13:26

Zijn er nog meer bokkers in deze omgeving? :)

Wegens samenwonen met mijn vriend ben ik in Huizen terecht gekomen. Helaas ken ik naast hem (en zijn vrienden) dus werkelijk niemand hier. Mijn pony's en werk blijven in Ederveen, dus wat mensen leren kennen via stal is ook geen optie.
Ik zou het wel leuk vinden om zelf ook wat mensen te leren kennen in de omgeving. Misschien eens een hapje/drankje of iets anders leuks doen. :)

Milente's Passion -Kroon Sport- Z1+12 ~drachtig v Spring Star's Kensington
Milente's Pretty Perfect - valk Ster merrie 2016 v. Goldstar Du Bois ~drachtig v Leuns Veld's Winston JR
Milente's Pomme Pidou - valk hengst 2018 v. Cassanova Du Bois VERKOCHT
Milente's Perry Pryce - valk hengst 2019 v. Spring Star's Spirit in mede-eigendom

droversrun

Re: Bokkers omgeving 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:28

Jaaaa ik dus, maar dat wist je al haha ;) heb je een nog geen leuke stalling kunnen vinden?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-17 13:35

Haha dat wist ik ja! Leuk dat je je meldt. :D

Nee, wel dus rond gekeken bij stallen. Maar het was kwa geld allemaal een stuk duurder, en kwa gevoel een stuk minder. Het was het gewoon echt allemaal net niet. Pony's en ik staan nu gewoon zo ontzettend fijn met super fijne staleigenaren, dat wil ik niet opgeven voor iets wat het net niet is. Dus besloten het te laten voor wat het is. Het reizen nemen we maar voor lief. Aangezien ik nog 6 dagen op 5 minuten rijden van stal werk, kan ik mooi voor en na het werk langs gaan. :)

Milente's Pretty Perfect - valk Ster merrie 2016 v. Goldstar Du Bois ~drachtig v Leuns Veld's Winston JR
Milente's Perry Pryce - valk hengst 2019 v. Spring Star's Spirit in mede-eigendom

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:33

Ik ben in mei dit jaar ingetrokken bij mijn vriend in Hilversum :D hiervoor woonde ik bij mijn ouders in Houten.

Mijn paarden staan in Hollandsche Rading op een boerenbedrijf, 24/7 buiten met onbeperkt eten. Niet veel luxe maar daar is de prijs ook naar :D

Kan hier in de omgeving echt genieten van de natuur <3 gaan ook weleens samen wandelen op de heide, het is hier zo mooi!

Ken op enkele stalgenoten na eigenlijk ook verder niemand in deze regio :D

♡ Sanya ♡

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-17 17:57

Leuk! Jij hebt de stap dus ook durven zetten. :D In welke plaats werk je? Bevalt Hilversum je?
De hei is hier inderdaad erg mooi. Klinkt echt als een super plek voor de paarden!

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:10

Ik woon ook in het Gooi! Om precies te zijn bijna m'n hele leven in Bussum. :D
En stallen hier in de omgeving van inderdaad vrij prijzig helaas. Zelf reed ik vroeger op de Larense Manege, wat in een prachtige omgeving ligt, maar ook een prijs van >400 euro per maand stalling of zo.. Een paard dat ik een jaartje geleden verzorgde stond bij van Dries(?) in Muiderberg, wat best goedkoop was, maar helaas ook in een wat minder mooie omgeving.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:15

Lynnepinny schreef:
Ik woon ook in het Gooi! Om precies te zijn bijna m'n hele leven in Bussum. :D
En stallen hier in de omgeving van inderdaad vrij prijzig helaas. Zelf reed ik vroeger op de Larense Manege, wat in een prachtige omgeving ligt, maar ook een prijs van >400 euro per maand stalling of zo.. Een paard dat ik een jaartje geleden verzorgde stond bij van Dries(?) in Muiderberg, wat best goedkoop was, maar helaas ook in een wat minder mooie omgeving.

Dat is bij van Diest in Muiderberg. :D ik sta zelf ook in Muiderberg maar niet aan die kant..

Heb een aantal jaren in de Hilversumse meent gestaan, omgeving prachtig maar echt, in mijn ogen dan echt goede stallen zijn er weinig in het Gooi en je betaald veel.

Ik zal je zo missen, voor altijd in mijn hart
Medische Hoefschoenen te koop https://www.bokt.nl/markt/ad/486715/2-p ... efschoenen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:10

Absque_dubio ik werk in Nieuwegein, pak nu altijd de scooter. Op zich wel te doen (stal ligt ook op de route heel handig), maar het is wel 45 min rijden.

Gelukkig vorige week mijn rijbewijs eindelijk gehaald :D en kan hopelijk de auto van mijn broer gebruiken. Zou toch wel schelen vd winter XD

Hilversum bevalt me erg goed :D best groot maar toch ook wel dat dorpse gevoel.

♡ Sanya ♡

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:13

Had ook eigenlijk gedacht met zo'n prachtige omgeving dat er wel meer stallen zouden zijn, maar dat valt nog zwaar tegen. Soms (vooral in de winter) verlang ik weleens naar n pensionstal, maar dat is gewoon onbetaalbaar. Verder heb ik t gelukkig wel naar Mn zin op stal, sta hier inmiddels alweer bijna 2 jaar. Al voordat ik mijn vriend leerde kennen, dus had echt mazzel dat hij hier in de buurt woonde XD

♡ Sanya ♡

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:14

Ik heb net een huis gekocht in Bussum. Ik zit dus vanaf de Kerstdagen ook in die omgeving en ken ook weinig mensen daar. Tegen die tijd een keer afspreken lijkt me leuk!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:28

Calanddra schreef:
Had ook eigenlijk gedacht met zo'n prachtige omgeving dat er wel meer stallen zouden zijn, maar dat valt nog zwaar tegen. Soms (vooral in de winter) verlang ik weleens naar n pensionstal, maar dat is gewoon onbetaalbaar. Verder heb ik t gelukkig wel naar Mn zin op stal, sta hier inmiddels alweer bijna 2 jaar. Al voordat ik mijn vriend leerde kennen, dus had echt mazzel dat hij hier in de buurt woonde XD

Er zijn wel betaalbare stallen hoor, maar ik weet niet wat je eisen zijn?
Ik weet wel het 1 en ander kwa stallen

Ps. Heb aantal jaren in Hilversum gewoond en nu in Naarden. Dus vandaar

Ik zal je zo missen, voor altijd in mijn hart
Medische Hoefschoenen te koop https://www.bokt.nl/markt/ad/486715/2-p ... efschoenen

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-17 21:02

Lynnepinny, welkom!
Ook met een budget van 400,- kon ik niks naar m'n zin vinden, en voor dat geld vond ik dat ik best normale eisen mocht hebben. :o

Calanddra nog gefeliciteerd! Ik heb een maand terug m'n rijbewijs eindelijk gehaald, en heb gelukkig nu de auto van m'n vriend dagelijks mee naar het werk. Scheelt echt, al was ik erg blij met m'n scoot. Hopelijk kan je vd winter de auto mee krijgen.

Fjordnina wat leuk. Moet er veel gebeuren aan het huis? Eens afspreken lijkt mij ook erg gezellig. :)

love_juliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:21

Hier ook iemand uit Huizen! Paardjes staan in Baarn. Ik studeer zelf in Utrecht :)

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:18

Hallo,

Ik woon nu ruim 1,5 jaar in Bussum. Daarvoor woonde ik in Gelderland.
Mijn paarden staan in Soest, op een heel leuk plekje :)
Ik zou het ook leuk vinden om wat meer contacten te krijgen

mijn goud rinkelt niet, mijn goud staat in de wei en hinnikt zacht naar mij...

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Kasanova's Dream ♡ 17-06-2015 - ☆ 28-08-2015

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 12:47

Welkom!
Sta je in soest vlakbij het bos? Daar kan je echt prachtig rijden. En wat gaaf die palomino merrie van je, rijd je er nog wedstrijden mee? :)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:05

Hi !!! Geboren en getogen Hilversum en Naarden. Nu woon ik in Naarden. Heb een paard van bijna 30, al 22 jaar bij mij dus diverse stallen gehad in de loop der jaren.

Er zijn idd zat stallen in deze regio maar je moet er wel willen staan, en de meeste zijn idd vrij prijzig.
Paardlief staat nu al ruim 4.5 jaar in Nigtevecht bij Veldhuisen naar volle tevredenheid.
Van mei t/m oktober ( zoland het weer het toelaat) op de wei. En in de winter in paddock, prima accommodatie echter geen buitenrijmogelijkheden ( geen bos oid) Maar heb vervoer dus dat is geen issue voor mij.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 15:13

Jeetje, dan hebben jullie al een heel leven samen gedeeld! Wat gaaf zeg! Rijd je nog (actief) erop? :)
Ziet er inderdaad uit als een nette stalling, en prijzen vallen ook nog mee voor deze omgeving.
edit; maar wel voor alles extra betalen. Paard binnen/buiten zetten € 10,- per keer? }:0

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:18

Jeetje wat veel Bussumers nog hier! Hier ook eentje, mijn paarden staan in Nederhorst den Berg bij stal de Bergen :) Hoe ver is Ederveen van Huizen?

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 15:20

Voor mij is het 60km enkele reis. Dus als het mee zit kan ik het in 35 minuten doen, en met pech (helaas een route met veel file) kan het 60 tot 90 minuten zijn.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:53

absque_dubio schreef:
Voor mij is het 60km enkele reis. Dus als het mee zit kan ik het in 35 minuten doen, en met pech (helaas een route met veel file) kan het 60 tot 90 minuten zijn.

au! Ik klaag al dat ik elke dag van Amsterdam naar stal moet in de file 8-)

Benthhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:57

Calanddra schreef:
Ik ben in mei dit jaar ingetrokken bij mijn vriend in Hilversum :D hiervoor woonde ik bij mijn ouders in Houten.

Mijn paarden staan in Hollandsche Rading op een boerenbedrijf, 24/7 buiten met onbeperkt eten. Niet veel luxe maar daar is de prijs ook naar :D

Kan hier in de omgeving echt genieten van de natuur <3 gaan ook weleens samen wandelen op de heide, het is hier zo mooi!

Ken op enkele stalgenoten na eigenlijk ook verder niemand in deze regio :D

Mag ik hier ook namen noemen op bokt?
Zo niet; sta jij vanuit Hilversum bij de stoplichten naar rechts? En dan bij de eerste boerderij links?

Edit; ik woon zelf in Maartensdijk, sta in Groenekan, maar ken de omgeving het Gooi wel. Reageerde op dit topic omdat de stal van mijn quote me bekend voorkwam, haha.
Laatst bijgewerkt door Benthhh op 03-11-17 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Wave after wave

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 15:58

Hoelang doe je daarover? :Y)
Ik lig trouwens helemaal stuk om je profiel. _O- Je vader met iets minder kleren, en de slechte bodem op wedstrijd in het M2. :')

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:59

Ik woon zelf in Amsterdam en mijn paard staat in Nederhorst!
Oh en ik werk in Hilversum. Dus ben wel veel in het Gooi ja :D

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:06

absque_dubio schreef:
Hoelang doe je daarover? :Y)
Ik lig trouwens helemaal stuk om je profiel. _O- Je vader met iets minder kleren, en de slechte bodem op wedstrijd in het M2. :')

:+ ps: ben je meteen wegwijs in t Gooi ook!

Ik doe er met mazzel 35 minuten over en met minder mazzel 60 minuten.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-17 16:11

Ik vind Bloeme-Rose zo gaaf, heb dr eerder wel eens op bokt voorbij zien komen.

35-60 minuten is ook niet leuk nee! Hoe is jouw ervaring met een blessure aan check-ligament? Wij zitten er nu mee, al een maand 2x per dag aan het stappen.. En we moeten nog 2 maanden..