Nakomelingen Sulaatik's Peter Pan

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:15

Hier nog eentje. Ruin van Peter Pan x Rusty. 2,5 jaar. Zwart met een dikke bos manen. Hij is lief, heel koel in de kop en erg aanhankelijk. We willen hem gaan gebruiken voor de mensport.

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:43

@Mendy1984: ik heb hem gezien in je profiel. Leuk dier hoor. Lijkt qua koppie erg op die van mij

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:42

Afbeelding

Peter Pan x Rusty, 2011, ruin

safina

Re: Nakomelingen Sulaatik's Peter Pan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:48

Thanks! Het is ook een lieverd trouwens. Ik heb hem nog niet gemeten. Ik hoop heel hard dat hij onder de 1.48 blijft, want anders moet ik bij de paarden starten (mensport)

Maar ik ben iets door de knieën gegaan voor de foto. Dat maakt ook groter, denk ik.

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:54

De mamma was 1.47. En Peter Pan ook zoiets geloof ik. Dus dat wordt nog spannend. :)

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:17

Hoe hoog is jouw pannetje dan? En hoe hoog was de mams?

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:29

Dat is relatief klein dan. Hoop dat dat erop wijst dat hij klein vererft. :D Nouja...niet voor jou natuurlijk. Jouw pony moet gewoon even heel hard gaan groeien :o
Ik zal ook binnenkort eens meten.

Hier eenzelfde foto waarbij ik niet door de knieën ben gegaan. Daarop lijkt hij kleiner, toch? :))
Afbeelding

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:40

Wat perpectief al niet kan doen!

Trouwens: Welke kleur is dit nou? Is hij nou zwart, zwartbruin, bruinzwart of donkerbruin? :+

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:06

Ja, ze zijn duidelijk familie. :)) Zwartbruin dus. Oké.

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:09

Mendy1984 schreef:
Chico is nu 5 en is nog een grote C terwijl mama ook 1.45 is...
is de vorige meting dus verkeerd gemeten :(

Zag ik nou dat je hem te koop hebt staan? |(

Mijn PP is nu 1.42 (niet officieel gemeten). Drie jaar oud. Mams was ook iets van 1.47. Denk niet dat hij dat gaat halen. Maar voor mij is het een prima maat, want ik heb hem voor het mennen. Van mij hoeft hij echt niet groter.
En het blijft een superpony. Zo koel in de kop en braaf....en hij loopt nu voor de wagen en voelt heel lekker aan. Makkelijk bewegen, soepel in het lijf, ruime gangen.... Op stal is hij heel gemoedelijk en aanhankelijk. Dikke maatjes met onze andere pony. Ik heb wat schriktraining-achtige dingen met hem gedaan aan de lange lijnen, zoals over zeil lopen, langs tonnen lopen, door waternevel en door de straal van een sproeier. Heel parcourtje voor hem gemaakt. Maar na een kwartiertje stapte hij kordaat overal door en over, dus het klaarzetten was meer werk dan het oefenen. Beetje saai, zo'n pony :D
Dat koele schijnt hij van zijn vader te hebben.

Hij mist trouwens wel een hoeksnijtand, aan zijn rechterkant, onder. Boven zit hij er wel, maar alleen de melktand en het lijkt er een beetje op dat er geen volwassen tand achter zit, zei de tandarts. Vraag is dus of het iets genetisch / aangeboren is of een ongelukje op de wei is geweest. Zijn er meer die dat hebben? Kan ook zuiver toeval zijn of uit de moederlijn komen natuurlijk.

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:34

jes_sira schreef:
Het is alleen zo jammer dat madam nogal lui is van zichzelf.....
Ergens ook wel een verademing vergeleken met mijn oude merrie die juist het tegenovergestelde is...

Dat luie herken ik wel. :j Je hebt van die pony's die maar blijven lopen en waar je, als je niet oppast, snel teveel mee doet. Die van mij is duidelijk niet zo'n pony. Ik bouw alles heel rustig op en werk nog niet heel intensief met hem, maar mij valt op dat meneer het duidelijk laat merken als hij wat moe begint te worden. :D

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 07:35

Leuk, ook met zo’n dikke bos manen! Wat is z’n verdere afstamming? Hoe is ie qua karakter?

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:01

Liselotxties schreef:
De moeder heet Sulaatik’s Cartier en de vader sulaatik’s Peter pan. De bijnaam van mijn pony is Ties. Ties is een merrie met een jongensnaam! Ties is echt een hele lief werkwillige maar ook luie pony. Ze houd ook van lekker lang borstelen en met rijden is ze altijd braaf. Als ik niet bang voor haar ben doet ze alles voor mij.

Haha, mijn Peter Pan is ook lui. Als je hem aanpakt kan hij zn stinkende best doen, maar uit zichzelf doet ie het niet.

Hij is wel verschrikkelijk lief, de mijne. Er zit geen kwaad in.

Je hebt mooie foto's! Gaat het goed met wedstrijden rijden?

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:49

Wauw, ook al zo'n mooi Peter Pannetje. Prachtige vos hoor, Adelaide. Hoe was zn karakter? Op Facebook zit een vrij actieve groep New Forest liefhebbers, dus misschien is dat nog wel een mooie plek.om eens rond te vragen of mensen hem kennen...

Wauw, Liselotxties, Z! Da's een superprestatie!

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:10

Mijn Peter Pan staat voor de wagen. Buurmeisje is er een paar jaar terug eens opgestapt en hij leek zadelmak geboren. Klim er tegenwoordig zelf ook af en toe op, geen probleem.

Het is wel een clown. Hij is stapelgek op zijn voetbal. En op halsters en waterbakken gappen en door het paddock gooien.

Leuke halfbroer. Hij heeft ook wel een beetje dat koppie..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie