Fa. van der rakt,bloedtapperij

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nochoice2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:44

Als ik dit allemaal lees heb ik het vermoeden dat de moeder van ons paardje ook bij vd Rakt vandaan komt.
De moeder is namelijk drachtig gekocht en onze ruin is een nakomeling van een hengst justice hr x Jimtown x Notaris. De oude eigenaresse van ons paardje is er ook pas later achter gekomen dat de merrie drachtig was. Zij is navraag gaan doen bij de oude eigenaar en die wilde de naam van de hengst niet vertellen maar wel de afstamming.
Het gaat om een appaloosa merrie die daar waarschijnlijk heeft gestaan rond 2007/2008. Ze is gekocht dat ze rond de 3 maanden drachtig was.
Dit is een foto van onze ruin.
http://www.mijnalbum.nl/Album=VLA8UWJQ
In februari wordt hij 5.

Trots op onze No choice (2009) van justice hr x jimtown x notaris en mijn dochtertje. Bimmie rust zacht lieverd zal je nooit vergeten.

Nochoice2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:26

De oude eigenaresse heeft de merrie van een handelaar gekocht en aangezien de hengsten met afstamming justice hr x jimtown x notaris bij vd rakt stonden. Het maakt mij ook verder niet uit maar was gewoon benieuwd en de puzzelstukjes beginnen zo wel te passen.

Trots op onze No choice (2009) van justice hr x jimtown x notaris en mijn dochtertje. Bimmie rust zacht lieverd zal je nooit vergeten.

Nochoice2009

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 08:29

Voor zover ik weet werden er daar geen veulens geboren want de merries werden drachtig na ongeveer 4 maanden verkocht.

Nochoice2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 08:35

Als zij bij vd rakt vandaan komt moet eet in haar paspoort een kleine aantekening staan dat zij gedekt is. Dat aan kan je zien dat ze daar vandaan komt. Moeder van onze kanjer komt er ook vandaan en heeft een aantekening in haar paspoort van datum dekken en waar gedekt.

Nochoice2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:48

Inowa weet je al wat meer ben wel benieuwd of je ze nog gesproken hebt.

Nochoice2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:57

Wat een moppie.mooi hoofdje lieve oogjes echte puppieoogjes, heeft die van mij ook haha. Ben blij dat je er achter bent welke hengst de vader van je veulen is.

Nochoice2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 00:03

Ik ben er achter hoe de vader heet van onze kanjer. De vader is een hengst uit de combi Justice hr x Jimtown x Notaris.
Het is Kantje's Alcapone. Hij is ingeschreven in het Nnfps stamboek maar helaas nooit op naam van de nieuwe eigenaar gezet.
Ik ben wel heel benieuwd hoe deze hengst er uit ziet want kan weinig/niets vinden over hem op internet.
Volgens een hele goede bekende van Dhr vd Rakt is Al Capone naar Belgiƫ of Frankrijk verkocht.
Weet iemand misschien waar deze hengst naar toe is gegaan of heeft iemand misschien foto's van deze hengst.
Alvast bedankt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie