Fa. van der rakt,bloedtapperij

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:17

Waarschijnlijk weet hij ook niet veel over die pony. Hij koopt veel tapperij-pony's gewoon via handelaren en markten, en dan zijn de achtergronden onbekend.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

fornarina3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:53

ClementinevS schreef:
Wij hebben in januari een arabiertje(scarlett) bij een handelaar in oud beijerland gekocht.
na wat langer met een verzorgster daar te hebben gepraat zijn we er achter gekomen dat ze bij veel handelaren en op de markt had gestaan.
Toen we scarlett kochten zeiden ze dat ze niet drachtig was en dat als wij haar niet mee namen dat ze dan naar de slacht zou gaan.
Nadat we haar daar uit de ellende en narigheid hadden weg gehaalt hebben we nogmaals contact gezocht met die verzorgster.
Maar daarna vertelde de verzorgster ons gelukkig meer.
Scarlett heeft in de zomer van 2007 bij New forest hengstenhoudenhouderij Ra. van der rakt gestaan.
Daar is ze door New forest manfred gedekt en 3 mnd lang voor bloedtapperij gebuikt.
Wie weet meer van bloedtapperij af en is dit uberhaubt legaal.
We hebben wel sinds 28 april een heel lief en mooi veulen.

Hello my name is Sara and im from sweden so i have a hard time understanding everything on this page, but google translate helpted my a little. AND i have a horse also from fa. van de rakt!!
the breeders is fa. van de rakt. and from what i have understanded from this page some of you also have horses from the same place,(?) and something about blod from pregnant mares??. i dont know anything about my horse exept that she came from holland to sweden 2005 when she was pregnant and that her breeders is Fa. van de rakt. i would love to know more about her past, more about fa. van de rakt and what they do.
So PLEASE, i would be so greatful if somebody would explain in english more of what you are talking about beacuse it sound intresting but i dont understand all of it.
Do some of you maybe know something about my horse? she is a now 11 year old dark chestnut mare with a white star and for white socks.

kylah

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:55

Hi Sara,

can you tell me the name of your mare? I'm still looking for the mother of my mare. My mare is now 7 years old so the age seems right. She is born at van der Rakt. He's a well known breeder of new forest pony's. Besides that he uses the mares for bloodtapping. Nothing wrong with that. The blood is used for medicins.

Mex, Kylah, en It's a beautiful Dae

shine2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 14:18

hallo rafke,

dan is jouw pony een van de laatste die gedekt is door darky.
hierna is hij naar ons gegeaan.
heb je misschien een foto van jouw merrie ?
er zijn in die tijd nl een aantal merries naar hem gegaan ,welke eerst bij ons hebben gestaan.
misschien kan ik je verder helpen.
Rafke schreef:
Ja, het paspoort is nieuw gemaakt in 2007 en ouders onbekend.
Kreeg de indruk dat hij niet veel kwijt wilde over de pony want hij wist eerst niet om welke pony het ging. Houdt hij soms een soort van boekhouding bij van de merries?
Pony is gedekt op 1-8-2007 en dit jaar op 3 april. In de tussentijd is de pony wel ingeent in Landgraaf door een duitse DA

cagney31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 07:49

In september heb ik een schitterend paard op de markt in Heeten gekocht.
Ben op zoek naar info over haar.
In haar paspoort (die ze nog maar recent heeft) is de vorige eigenaar van de Rakt.
Maar hij kent haar totaal niet, zegt hij.
De Irish Cob Society (ze hebben het paspoort afgegeven) zegt dat hij wel voor haar een paspoort heeft aangevraagd.
Wel ben ik erachter dat ze uit Frankrijk komt en kreeg ook een telefoonnummer in Frankrijk, ik heb gebeld, ook deze mensen hebben nog nooit van dit paard gehoord.
Nu ben ik via dit forum op zoek naar iemand die veel paarden bij van de Rakt kent en haar misschien herkent. Want ik ben er net achter dat ze ook nog s drachtig is. Al zeker 5 maanden maar hoelang precies kan de DA niet zeggen.
Ben hier niet om te stoken of iets dergelijks maar zoek info over mijn mooie paard.
Wil wel een foto toevoegen maar zie deze optie niet.
Ze heet in haar Paspoort ALMERIA.
Ben benieuwd! BvD!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:21

De raakt door zover ik weet ook alleen new forest? Geen tinkers

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:37

Paspoort uitgegeven door de Irish Cob Society wil niet zeggen dat het een tinker is. ;) Er staat nergens ook dat het een tinker is.
Bovendien staat v/d Rakt bekend om de Kantjes New Forest fokkerij, maar voor de bloedtapperij gebruiken ze ook andere rassen en papierloze dieren. Vaak worden die, nadat ze niet meer nodig zijn (eerste paar weken van de dracht zijn ze maar bruikbaar) via een handelaar weer verkocht.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:34

mischien zijn broer? die heeft volgens mijn de tapperij overgenomen.
hij zelf zit nu in de fokkerij geloof ik.

Mama van Dani 01-10-2011 en Fedde 15-03-2015
24-05-2013 getrouwd met Michael

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:51

de bloedtapperij vd rakt stopt ermee, heeft nog maar enkele pony's om te tappen.

Bashful

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:02

Zijn er toevallig ook mensen met nakomelingen van "grote palomino" ? De palomino hengst waar van der rakt mee fokte ?

Ps. Ik heb een hele possitieve ervaring. De paarden stonden er netjes bij en maakte een goede verzorgde indruk en zieken pony's werden zichtbaar behandeld. De eigenaar was vriendelijk en ook erg bereid om te helpen alleen kennen zij wat logisch is niet alle bloedpony's meer die zij hebben gehad. Ook vertelde hij dat er in het paspoort altijd stickers worden geplakt met een dekdatum en de hengst die gedekt heeft. Dat de handelaren die er vervolgens afhalen kunnen hun niks aan doen.

Orchid's BrendaNotario LIXOrchid's Easter PearlJamie's Lovely Jayda Sir NobelThunderbird's Penelope

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:13

bashful dan hoef je nu niet meer te gaan kijken, want ik schrok er enorm van. wat stonden ze er slecht bij. gelukkig waren het er erg weinig nog maar en word alles verkocht.

Bashful

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:27

Oh okee dat zal dan misschien met de verkoop van het bedrijf temaken hebben ? Ik ben er een maand geleden geweest en toen kon ik niks aanmerken. Wel sneu voor de beestjes ! Hoop dat ze goede tehuisjes krijgen.

Orchid's BrendaNotario LIXOrchid's Easter PearlJamie's Lovely Jayda Sir NobelThunderbird's Penelope

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:51

oh echt wij nu inmiddels 2 weken geleden, nou vond het schrikbarend. zo ken ik het daar helemaal niet. ik hoop dat het met de verkoop te maken heeft, wat het natuurlijk niet goed praat.

wel een pony gekocht die nog op de trailer staat dus niet gedekt, 3.5 jaar oud merrie, vol wormen. leuke afstammelingen van hoppenhof en kantjes

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:59

Wij hebben een vd hengsten van vd Rakt overgenomen. In September was dat volgensmij. Een Justice x Jimtown x Notaris. Een grote donkerbruine, is nu 1.59 ! Nu zadelmak en een top karakter! Dus als mensen nog een groot veulen hebben, kan dat best eens uit die van ons komen haha.

Lex&Max's Ferrari | Prix St. Georges
Lex&Max's Select | Inter I
Billy Jean | Z2

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:12

Mijn merrie is bij vd rakt geboren, ze heet in haar paspoort k.gabibi en har vader zou een zwartbonte hengst zijn?(kruising new forest x nog iets)
Iemand toevallig een idee welke hengst dit is? Mijn paardje heeft dus geen papier;) is in 2011 geboren..

[KS-MK] Klein monstertje in de maak

[KS-ITP] Extra speciaal flessenveulentje Navi ♡
You can't train a horse with shouts and expect it to obey a whisper

walker01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:55

Is jou merrie zwart bont ? heb je eventueel ook een foto van haar, weet denk ik wel wie de vader is.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:48

@walker01 nee ze is donkerbruin met n kolletje en achter een wit voetje.. haar moeder is wel een volle new forest (wel zonder papier) de vader zou een kruising new forest x zo'n amerikaans gangenpaard zijn? Voor de papieren maakt het natuurlijk niet uit maar leek me leuk om erachter te komen welke hengst;) foto heb ik maar kan ik via telefoon niet plaatsen ghihi

[KS-MK] Klein monstertje in de maak

[KS-ITP] Extra speciaal flessenveulentje Navi ♡
You can't train a horse with shouts and expect it to obey a whisper

walker01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:18

Jou merrie is geboren in Friesland, en de vader is een zwart bonte tennessee Walker, dus je hebt een half gangen paard

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:32

Ik kom hier even helemaal binnenvallen.
Maar wat is de reden dat de bloedtapping stopt bij van der takt
En weet iemand of er nog meer bloedtapperijen zin in Nederland? (Ivm werkstuk)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:40

De reden ga ik niet openbaar maken weet niet of ze daar van gediend zijn. Je zou ze kunnen bellen/mailen

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:54

StalNollie schreef:
De reden ga ik niet openbaar maken weet niet of ze daar van gediend zijn. Je zou ze kunnen bellen/mailen

Alsnog bedankt voor het reageren!

Ik had er graag een 'excursie' naar toe gemaakt.

Nochoice2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:44

Als ik dit allemaal lees heb ik het vermoeden dat de moeder van ons paardje ook bij vd Rakt vandaan komt.
De moeder is namelijk drachtig gekocht en onze ruin is een nakomeling van een hengst justice hr x Jimtown x Notaris. De oude eigenaresse van ons paardje is er ook pas later achter gekomen dat de merrie drachtig was. Zij is navraag gaan doen bij de oude eigenaar en die wilde de naam van de hengst niet vertellen maar wel de afstamming.
Het gaat om een appaloosa merrie die daar waarschijnlijk heeft gestaan rond 2007/2008. Ze is gekocht dat ze rond de 3 maanden drachtig was.
Dit is een foto van onze ruin.
http://www.mijnalbum.nl/Album=VLA8UWJQ
In februari wordt hij 5.

Trots op onze No choice (2009) van justice hr x jimtown x notaris en mijn dochtertje. Bimmie rust zacht lieverd zal je nooit vergeten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:36

waar haal je het vermoeden dan vandaan, er zijn wel meer pony's onbekend drachtig bij verkoop komen niet gelijk bij de bloedtapper vandaan, en v der rakt zegt er altijd bij dat ze mogelijk drachtig zouden kunnen zijn of al zijn

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:24

StalNollie schreef:
waar haal je het vermoeden dan vandaan, er zijn wel meer pony's onbekend drachtig bij verkoop komen niet gelijk bij de bloedtapper vandaan, en v der rakt zegt er altijd bij dat ze mogelijk drachtig zouden kunnen zijn of al zijn

Ik heb haar daar op gewezen. Omdat mijn hengst uit het zelfde lijntje komt en bij vd Rakt is gefokt en heeft gedekt. Haar pony's vader is precies hetzelfde lijntje dus is hoogstwaarschijnlijk een vd volle broers van die van mij geweest. Mijne kan het niet zijn omdat ze even oud zijn.

Lex&Max's Ferrari | Prix St. Georges
Lex&Max's Select | Inter I
Billy Jean | Z2

Nochoice2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:26

De oude eigenaresse heeft de merrie van een handelaar gekocht en aangezien de hengsten met afstamming justice hr x jimtown x notaris bij vd rakt stonden. Het maakt mij ook verder niet uit maar was gewoon benieuwd en de puzzelstukjes beginnen zo wel te passen.

Trots op onze No choice (2009) van justice hr x jimtown x notaris en mijn dochtertje. Bimmie rust zacht lieverd zal je nooit vergeten.