Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Moderators: Duhelo, Muiz, Essie73, Ods, MirandaT

Lukasje

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:02

Ik vond het supergrappig!

Don't take anything for granted

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 16:23

Nee he, ik was vandaag de hele dag aan het wachten op de uitslag. Net zelf maar even gebeld en het onderzoek is mislukt! Nu moet hij morgen opnieuw geprikt.
Ik vind het zo zielig want hij was gisteren na het prikken helemaal van de rel en heeft ons 2 uur lang niet aangekeken ;( Arm dier.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 16:36

Ah meen je niet... hij hoeft dan geen roesje? Ik denk dat het bij Pino niet lukt zonder roesje.

Pino pubert..
Hij wil elke keer mijn haar pakken en moet dan wel 100x nee zeggen }>

Afbeelding
Zoek en vind Pino :Y)

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 5

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 16:45

Haha ik zie hem! Gaat ie niet in het rolgordijn hangen? Mango probeert alles te grijpen waar hij maar bij kan.
En anders zorgt ie wel dat ie er bij kan O:)

Nee, geen roesje. Normaal gesproken lukt het ook vrij makkelijk, maar gisteren besloot hij opeens te paniekeren. Ik denk dat hij van een roesje net zo hard in paniek raakt nu, want hij is de prik van gisteren natuurlijk nog niet vergeten :=

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 16:59

Ik was niet thuis maar mn vriend stuurde de foto. Hij bijt nog niet aan kasten enzo, maar dat hoeft mango hem ook niet te leren :7

Sterkte morgen! Arme mango!

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 5

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 17:04

Dat deed Mango ook niet tot er opeens een lichtje ging branden. Sindsdien moet onze kast het ontgelden zodra we niet kijken :')
En hij weet het ook dondersgoed, want hij zegt dan ook direct zelf al: 'EH EH, NEE NIET DOEN MANGO' _O-

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 17:54

_O- _O- _O-

The secret of happiness, you see, is not found in seeking more, but in developing the capacity to enjoy less.

JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:48

Pffff.... niet erg prettig dat onderzoek mislukt is... Hopen dat het de volgende keer wel goed gaat.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn.
Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij!
Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!

&if=1

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 01:19

Ja, zijn bloed was blijkbaar te dik voor het apparaat. Toen hebben ze het verdund en nu gaf het apparaat steeds een foutmelding oid.
Maar goed, morgen weer een kans. Heb wel medelijden met hem dat hij dit nog een keer moet mee maken.
Maar dat zorgt er alleen maar voor dat hij schandalig verwend wordt, dus hopelijk is ie dat snel vergeten :+

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:20

Goh zeg, dat is helemaal niet leuk dat je opnieuw moet :( , nu ja Mango.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 10:45

Ja, bij thuiskomst maandag heeft hij eerst anderhalf uur in een hoekje bovenop zijn kooi gezeten en wilde niets van ons weten. Voelde me echt de boeman :=
Heb hem uiteindelijk gepaaid met rozijntjes en toen kwam ie wel weer. En had hem beloofd dat ie er nu voor zeker een jaar vanaf was.
Niet dus :=

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 16:40

En is Mango boos nou ?

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 17:01

Valt op zich best mee! Niet zo erg als maandag in ieder geval. Hij begint alweer praatjes te krijgen.
Maar dat kan ook komen omdat hij de assistente blijkbaar flink te pakken heeft genomen := :=
Wraak }>

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 17:54

Cayenne schreef:
Ja, net als dat olifanten en apen in het wild soms dronken worden omdat het fruit te veel gegist is (overrijp).
Ik heb het gemerkt bij oa granaatappelpitjes en stukjes Mango. Die zien er dan nog gewoon supervers uit, maar wanneer je er aan ruikt, dan ruikt het gewoon naar alcohol :=
[ Video ]

Dit is een mythe. Olifanten of andere dieren worden niet zat van de vruchten.

Er is enkel dit filmpje en blijkbaar werd er alcohol toegevoegd om de beelden te kunnen schieten.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)
I guess I wish you well, a little bit of heaven and a little bit of hell...

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 17:58

Nee, schijnt wel degelijk te kunnen, maar op een andere manier als mensen. National Geographic heeft er onlangs nog een heel stuk over besteed op hun website.
Er zijn wel meer filmpjes over te vinden hoor! Op Youtube staan er een aantal.

Dit is een ander stuk als ik bedoel, maar ook via NGC: https://www.nationalgeographic.com/news ... -drinking/

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 18:04

Dieren kunnen zat worden maar dat van die olifanten en Marula wordt echt beschouwd als een broodje aap verhaal. Ook volgens National geagraphic.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 18:56

Het was ook vooral als voorbeeld bedoeld :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 06:33

Ja ik erger mij gewoon dat dat filmpje zoveel gedeeld blijft worden terwijl er wrs dus alcohol gevoerd is aan die dieren daar :)

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 09:18

Ontbijtje voor Mango! <3
Afbeelding

En het gaat goed met meneer! Wat betreft het bloedonderzoek.. Daar zijn we helaas nog niet klaar mee -O-

En we zijn begonnen met clickertraining wat hij goed oppakt <3

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 09:36

Wat mij steeds opvalt is de ogenschijnlijk enorme hoeveelheid eten die in Mango verdwijnt. Kunnen ze echt zoveel eten of hoe werkt dat?

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 09:39

Dat klinkt niet goed := Hebben ze iets gevonden in z'n bloed?

Baby in de maak. Due-date 7 maart 2020 Chickyards Joan x EMH Top Dun Chex
Catch My Star
[VVDD] [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 09:53

Ja hoezo “we zijn er nog niet klaar mee” ? Is er iets niet in orde ?

En wat een gevarieerd ontbijt!

Wat wil je precies met de clickertraining bereiken? Trucjes of een speciaal doel ?

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 09:56

ikke schreef:
Wat mij steeds opvalt is de ogenschijnlijk enorme hoeveelheid eten die in Mango verdwijnt. Kunnen ze echt zoveel eten of hoe werkt dat?

Haha, het is vooral dat ik steeds te veel maak :') Iets met macht der gewoonte en bang zijn dat je beest verhongerd :+

Eh nou, de waarde van zijn lever was opeens stukken hoger en deze keer waren ook de spierenzymen verhoogd :oo
Als het alleen de leverwaardes waren geweest, dan was er duidelijk een leverprobleem, maar in combinatie met verhoogde spierenzymen (die eerst heel netjes laag waren) heeft hij waarschijnlijk afgelopen maandag tijdens de mislukte test wat spiercellen beschadigd. Hij is toen per ongeluk uit de handen van de paraveterinair ontsnapt en toen hebben ze hem met een handdoek moeten vangen. Vogels beschadigen dan al heel snel spiercellen en dat herstelt gewoon weer, alleen zie je dat wel terug in de bloedwaardes (en ook de leverwaarde).

Tja, een ongelukje kan natuurlijk gebeuren, maar toen hij op woensdag opnieuw werd getest was dat dus waarschijnlijk de reden dat opeens zo hoog was. Achteraf hebben we dus te snel opnieuw getest en moeten de spiercellen tijd krijgen om te herstellen.
De arts schat de kans op leverproblemen heel klein omdat de overige bloedwaardes prima in orde zijn en bij leverschade zouden die ook verhoogd zijn. Maar dat weten we dus nog niet zeker. Over 6 weken moeten we dus helaas opnieuw.

De kliniek heeft zich geexcuseerd voor het vervelende verloop en de bloedtest van woensdag en die van over 6 weken hoeven we niet te betalen.
De arts voelde zich ook echt rot ook al was het niet zijn schuld.
Dus eigenlijk is het zelfs goed nieuws, maar ik juich pas als het over 6 weken allemaal in orde is. Klinisch is hij ook gewoon kerngezond.

Overigens heeft Mango zelf helemaal nergens last van en was op de weg terug alweer luidkeels aan het zingen :+

<3
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 10:01

Pfff wat lastig! Het zal wel allemaal oke zijn maar het blijft toch op je zitten tot het volgend onderzoek.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 10:05

Ja en ze zijn mega gevoelig op de lever (valkparkieten ook trouwens). Vaak merk nje pas dat er problemen zijn als ze al doodziek zijn.
En die leverschade komt vaak voort uit dieetproblemen. Er is nog maar weinig bekend over het perfecte dieet voor edels. Daarom krijgt hij ook oa mariadistelzaad door het eten om zijn lever te reinigen.
En als we nu zouden stoppen is alles voor niets geweest en vergeef ik het mezelf nooit als hij toch ooit ziek blijkt.
Ik verwijt niemand iets want het is gewoon pure pech, maar voor Mango is het wel vervelend dat hij nog een keer moet.

Qua clickeren is het vooral om hem mentaal uit te blijven dagen.
Plus dat ik hem al maanden probeer aan te leren om een rondje te draaien. Hij snapt de moeilijkste spelletjes, maar dat vertikt ie :+
Terwijl de meeste edels dat juist als eerste leren :')