Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods

Lukasje

Re: Het zware leven met onze groene terrorist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:09

Gefeliciteerd Suzanne Y)(^)

Don't take anything for granted

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:10

Ah zo lief! Denk dat mijn moeder Mango helemaal geweldig zal vinden, ze is gek op vogels.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-19 09:28

Nou dat treft! :D We zijn nog steeds op zoek naar een logeeradres voor wanneer we ooit eens een paar dagen weg willen :+
Maar ik merk aan mezelf dat ik het echt ontzettend moeilijk vind om hem ergens achter te laten.
Het zal wel stom klinken maar het is net het gevoel alsof je je kind ergens voor een paar dagen uit logeren stuurt :') Het idee alleen al vind ik moeilijk! En dan het liefst ook bij mensen die gek zijn op vogels en niet bang zijn, maar zelf geen vogels hebben (ivm mogelijke ziektes die anders hij kan oplopen :P ).
Ja, ik ben heel erg :o

Of misschien moet er dan maar iemand in ons huis komen logeren. Dat scheelt voor hem weer stress en dan hebben mijn valken ook direct zorg :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:33

Herkenbaar dat gevoel, toen we gingen trouwen moesten we onze hond naar een pension brengen, ik wist meteen hoe moeders zich moesten voelen als ze hun kind voor het eerst naar de crèche brengen :+

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:17

Ik was heel erg met mijn hond, gaf 2 a4tjes beide kanten beschreven mee voor een middag oppas, voor dezelfde dame die op mijn hond pastte heb ik ook een keer een middag op haar kind van 3 gepast, als hij honger heeft moet ie eten en als hij moe is moet ie slapen, doei! Ik schaamde me dood :')

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:53

Ik denk dat de eerste keer weg zonder m'n beestjes het lastigste was. Kat gaat altijd naar m'n zus, paard blijft op stal, maar heeft wel een vaste vakantieverzorger. Nu weet ik dat ze strontverwend worden en dat de oppassen echt gek op ze zijn, dus vind ik het achterlaten al wat minder moeilijk.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 15:03

Cayenne schreef:
Dank jullie, ik ga het even opzoeken! Had zelf nog nooit van deze merken gehoord.

Suzanne, gefeliciteerd! Ook namens Mango :D
[ [url=m/riDQmF.jpg]Afbeelding[/url] ]

'Mango, kijk er eens extra lief bij'
'Ok, baas' 8-)
[ [url=m/vij6Id.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooooooh wat schattig! Ik zit hier nu dus te huilen he? Wel van blijdschap en ontroering hoor! Wat ontzettend leuk en lief! Ik ga de foto opslaan!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 15:41

Haha, ik herken het gevoel helemaal :j ! Hier komt een oppas in huis, no way dat ik ze weg breng, dan kan ik gewoonweg niet op vakantie. Ik zou zó ongerust zijn dat ik onmogelijk een vakantiegevoel zou kunnen krijgen. Het is zelfs zo erg dat ik liever niet op reis ga maar mijn man wil toch 1x/jaar per se een weekje weg onder ons 2’tjes, zonder beestenboel. Ondanks dat zijn zoon en diens vriendin dit jaar bij ons gelogeerd hebben om de dieren te verzorgen, heb ik vanaf dag 1 afgeteld om terug naar huis te kunnen. De laatste dag op vakantie werd ik wakker met het gevoel “eindelijk!”. Echt erg :roll: .

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-19 15:42

Ahh wat lief, Suzanne! <3 <3 <3

En fijn dat ik niet de enige ben die bijna ziek wordt van het idee dat ik hem moet achterlaten :')
En ik denk dat ik het achteraf best vind meevallen, maar je moet het eerst doen om te ondervinden en dat is de moeilijkste stap :=

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 16:15

Cayenne schreef:
En ik denk dat ik het achteraf best vind meevallen, maar je moet het eerst doen om te ondervinden en dat is de moeilijkste stap :=

Nee hoor, het blijft moeilijk! Ik ga nu al járen elk jaar, met een oppas in huis die ik door en door ken en ik heb het nog nooit zo zwaar gehad als dit jaar :( .

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:11

Aahh wat een leuk verjaardags cadeau voor Suzanne. Suzanne, gefeliciteerd met je verjaardag.

Ik heb 7 katten en een hondje en ik ga ook niet op vakantie, langer dan een dagje weg ga ik niet.
Ik heb zoiets van ik kies voor de dieren en dan moet ik er ook zelf voor zorgen, daarbij heb ik ook nog 2 katten die op speciaal voer staan, en veel van mijn kennissen kunnen ze niet uit elkaar houden, al zit er zoveel verschil tussen. Voor dat ik mijn hondje had ben ik wel 1x per jaar 1 nacht weg geweest, en dan kon ik het zelfs niet laten om savonds een berichtje te doen om te vragen of het gelukt was met alles :o

Groetjes Monique.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:59

Durft Mango dit ook? :+

Afbeelding

Laerkens Beauty L1+2 dressuur

[o]

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 18:04

_O- _O-

Baby in de maak. Due-date 7 maart 2020 Chickyards Joan x EMH Top Dun Chex
Catch My Star
[VVDD] [VOLG] Als je paard ophalen Animal Rescue wordt...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 18:46

Saaams schreef:

[ [url=m/XUTGi5.jpg]Afbeelding[/url] ]

:')
Hij lijkt nu op die van Angry Birds!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:53

Saaams schreef:

[ [url=m/XUTGi5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha tof, de enige echte Mango-challenge! 8-)

Life is what happens when you plan other things

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-19 04:22

Hahaha _O- Oh ja hoor, dat durft ie zeker wel! :D
Ik ga vandaag 2 dagen naar mijn ouders toe en moet Mango dus even in de (in)capabele O:) handen van manlief achterlaten |(
Maar zodra ik terug ben gaan we de challenge uitproberen }>

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 04:53

Oei ! Is het bij jou ook zo erg gesteld dat je overal briefjes en reminders legt en hangt? :=
Toen ik laatst geopereerd werd en mijn manlief voor de beestenbende diende te zorgen, wel! Zelfs op de deur naar buiten toe hing een reminder: “Vergeet de parkieten niet!”. Ze hebben het allemaal overleefd, ook manlief :D .

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-19 05:04

Ja ik zeker wel! :') Ik bel iedere avond om te vragen hoe het is gegaan en als het vanmiddag ongeveer 20 graden is met zonnetje mag Mango 3 uurtjes naar buiten en of hij wel kijkt of de valken voldoende water hebben en en en :')
Of manlief het zelf overleefd interesseert me dan niet zoveel _O-

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 05:30

Cayenne schreef:
Of manlief het zelf overleefd interesseert me dan niet zoveel _O-

Jawel, want wie gaat anders Mango verzorgen ~~}>

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 07:51

Zonde dat je zo weinig vertrouwen hebt in je man. Mag hij normaal gezien wel helpen met de dagelijkse verzorging? Want ik vind het vooral een oneerlijk verwijt :\ en ik had het ook niet van je verwacht.

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 08:09

Aan alle door TS in haar post gebruikte smileys te zien, moet je haar opmerkingen over haar man met een flink potje zout nemen en steekt ze vooral de draak met haar eigen moeite met loslaten.

"Under a cherry tree there are no strangers"
Dalai Lama, Ahoy Rotterdam, 16 september 2018

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-19 08:33

Nee joh, natuurlijk meen ik dat niet serieus :D
Hij is net zo gek op Mango als ik, dus daar maak ik me echt geen zorgen over!
Ik ben zelf idd echt moeilijk met loslaten maar dat snapt ie volledig hoor. Hij steekt er zelf ook regelmatig de draak mee :+
Hij heeft vanochtend ook gewoon zelf Mango's eten klaar gemaakt, dus dat komt echt wel goed!

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-19 08:40

Ik ben trouwens wel benieuwd of manlief hem vanavond in zijn slaapkooi krijgt, want Mango vertikt het echt om zich door hem naar bed te laten brengen :=