[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Dyonne, Amaryllis, Apple, Coby, petraaken, C_arola

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:53

Tja, die dekenmaten. Die van Rocky is precies goed. Bij de andere 3 toch allemaal iets te groot, maar een maat kleiner is te klein.

Hier vanmorgen het dak hersteld. Waren 10 pannen afgewaaid (onze windveer was kapot, materiaal is besteld, maar ja, dan heeft de wind dus vrij spel. Eigenlijk valt het aantal pannen dus nog enorm mee). Er lopen hier 2 mannen rond, voor het plaatsen van nieuwe cvketel, die zijn de hele dag wel bezig (nieuwe aansluitingen, nieuw afvoerkanaal). Straks komt ook nog een zadelpasser (andere ivm second opinion), oftewel de dag zit weer bomvol.

Morgen komt er iemand bij een les kijken, daar ben ik altijd bloednerveus voor.

Baudy waardeloos dat de lichaam niet mee wil werken en wat een moeilijke keuze!! Sterkte

O ja, gisteravond weer 1e skiles gehad. Ik ben op de piste erg angstig en het helpt echt om hier dan al een aantal lessen te nemen, zodat spieren al wat gewend zijn en ik de techniek ook al weer up to date heb.

Rembrand (ruin): KWPN, zwartbont, 21 jr; niet meer met wedstrijdpensioen ;-). L1+10
Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 25 jr; ook niet meer met pensioen;
Samoerai (merrie): NRPS, bruin, 13 jr; met P dr Z2+17 spr B+21/L-1 mendr B+3; en Z+7; vh Z+3; 2018 regiokamp Z2/C
Castle Rock (ruin): NRPS, valk, 10 jr; dr L2 +15 spr B + 4, L +11

Ladygiroc

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:52

Hier viel de wind an sich wel mee gelukkig.

Paarden met te grote dekens.. wanneer is een deken te groot?

Fenna

Spekkie

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:05

Balen van de dakpannen Tine.. je hebt nog geluk dat het er niet zo veel zijn, die eraf zijn gegaan..het ging flink tekeer.
Hier geen schade gelukkig, was er best bang voor..
Hoe was de mening van de zadelpasser Tine ?
Ben niet naar het bos gegaan gisteren.. vandaag wel fijn getraind. Nieuwe hond krijgt steeds meer vertrouwen, mooi om te zien .
Baudyh, veel sterkte, niet leuk allemaal.
Als DB een fijlne plek krijgt, super van je dat je dat doet !
Niet goed passende dekens krijgen ze schuurplekken van.
Fijne avond allemaal.

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:14

Zadel van Rocky vond ze oke. Zou eventueel nog iets hoger mogen aan de voorkant (maar dat kan niet, zit vol), zodat Patrick wat makkelijker en rechterop kan zitten.
Zadel van Rembrand kreeg ik advies er een onderlegger onder te doen. Een paard van deze leeftijd, die al heel lang dit zadel op heeft, kan grote problemen krijgen door er een ander zadel op te gaan leggen. Dus dit is volgens haar de beste oplossing.

Zooooo, het is wel frisjes in huis nu de kachel hele dag uit was. Ze zijn vanmorgen om 9 uur begonnen en om 17 uur pas klaar. Dus duurt ook nog wel even voor het weer warm is, dat is nadeel van vloerverwarming.

Bianca: heerlijk dat je nieuwe hond het zo goed doet!!

Rembrand (ruin): KWPN, zwartbont, 21 jr; niet meer met wedstrijdpensioen ;-). L1+10
Samoerai (merrie): NRPS, bruin, 13 jr; met P dr Z2+17 spr B+21/L-1 mendr B+3; en Z+7; vh Z+3; 2018 regiokamp Z2/C

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:37

Sterkte met de kou Tine.

Hier ook vloerverwarming maar wij stoken vooral de houtkachel. We zijn aan het kijken of we een rookgas warmtewisselaar met buffervat op de houtkachel kwijt kunnen om de vloerverwarming te verwarmen.
Dit dus http://houtencvkachel.nl/houtkachel/roo ... wisselaar/

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:31

Helaas wil diegene die nu db rijd hem niet hebben. Ze wil hem wel blijven rijden. Maar ja dan blijft hij best geld kosten. We brainstormen er nog maar even over verder. Hij liep vanavond weer goed. Wijken gaat steeds beter. Balkjes draven ook. Binnenkort maar eens impuls starten misschien

Het eerste veulen van 2019, Oscar G.W. (Uphill x Cabochon)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:23

Belker, lijkt me handig !
Ik ga er ook naar kijken.. misschien interessant voor ons
Baudyh,..jammer...maar snap t ook wel.... Hoop dat hij goed blijft lopen.
Tine..sterkte met de kou..hier ook 16 graden in huis..brrrrrr.. vanmiddag houtkachel aan..
Lekker met de 3 husky's getraind vanmorgen, mooie roze luchten... Geweldige zonsopkomst <3

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:50

De zonsopkomst was idd schitterend.

Wij zijn een dagje naar de Efteling geweest. Het was droog, nergens wachttijden dus we hebben genoten.

Biancacoo ik kreeg wel AB iemand te horen dat zo een warmtewisseaar de warmte van de schoorsteen blikt waardoor de trek minder wordt. Hier oor adviseren ze dan wel een mechanische schoorsteenmtor m te zorgen dat de trek goed gaat.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:13

Belker .dat is balen.... Niet handig een extra motor op de schoorsteen...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:45

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:39

Rustig hier.....

Vanmorgen met zoonlief, Sam en Rembrand een heerlijke buitenrit gemaakt. Helaas zagen we bij terugkomst dat de trailer klem stond. Zo fijn dat mensen even meedenken. En het was niet zo dat het parkeerterrein vol was. Nee, gewoon strak erachter parkeren, terwijl verderop alles leeg was. Dus maar even een briefje achter de voorruit geplaatst met het verzoek of ze volgende keer wat afstand willen houden. Nu waren we met zijn tweeen, maar als je alleen bent, heb je een serieuze uitdaging.

Verder flinke problemen met mijn computer. Ben enkele wordbestanden kwijt, nergens terug te vinden. Ik gebruik 1 bestand als "mijn geheugen ", dus daar noteer ik per dag wat ik moet doen, waar ik aan moet denken. Dus voel me nu erg in de war, zo bang dat ik dingen ga vergeten.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:54

ziet er relaxt uit tine ,zo 2 aan 2 bij elkaar.
hier zondag weer eens vaardigheid gereden...was een tijdje geleden dat sun pionnen had gezien,rolde ook 3 ballen eraf in 1ste ronde,maar 2de ronde foutloos en mooie tijd(1ste tijd was beter maarja...die ballen _/-\o_ ) ach leuke 2de plaats.
wat is het hier rustig? iedereen in winterslaap?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 12:08

Y;( :wave: enorm druk met van alles hier net ff bijgelezen :list:
Reageer ook niet overal op sorry :o zal proberen weer wat bij te blijven...

Jeetje Baudyh dat is jammer... tja ik heb wel zoiets van wel rijden en dus de lusten maar niet de lasten... dat kan wel even maar een paard kost veel geld, tijd en ook nog plek (neem aan dat de box ook bezet zou kunnen worden met een fokmerrie) en dan nog het emotionele verhaal... dat hij er dan nog wel staat maar dat je er niets mee kunt... da's ook niets :n wel superfijn dat hij het onder het zadel zo mooi oppakt dat gedacht wordt aan impuls starten, dat is toch heel positief. Hoop dat je links- of rechtsom uiteindelijk een goede oplossing vindt voor DB :(:)

Vwb opstijgen ipv stilstaan tja... onze Snuitje (welshje) kon er destijds ook wat van en Bente (tuigertje) ook ... ik vond het erg irritant (en dat helpt ook niet want geduld geduld geduld en consequent zijn schijnt te helpen... bij S en B bleef het altijd 'n dingetje... / ding). Vanaf S&B is mijn 1e prioriteit met alles wat ik doe met een paard of pony dat ze stil moeten kunnen staan. Dus vanaf dag 1 zeg maar in omgang is het hoho...HALT en dan moet erin zitten. Zowel als je ernaast loopt, onder het zadel als voor de wagen of wat dan ook. Dus ik persoonlijk denk dat als je het vanaf het begin af aan goed aanleert dat dat een joy forever is en hebben ze het niet goed aangeleerd dat dat heel lastig is en bij sommige paarden blijft het op en afgaand een gedoe.
Dat steigeren brrrr ik had daar zo'n hekel aan en dan vervolgens zo in dat tuig wegspringen brrr. Zowel bij Snuitje als Bente gingen ze dan ook helemaal door het lint als je op dat moment optrad, bij Snuitje hielp het nog wel die had dan zoiets van f*ck ik luister dan wel (oortjes plat in zijn nek en dan gedroeg hij zich weer een poosje) maar Bente ging dan helemaal op tilt, galopperen op de plaats voor de wagen, omhoog springen, wegspringen werkelijk doodsangsten mee uitgestaan met dat dier af en toe :\
Duszzz dat is niets voor mij :D heb ik destijds besloten.

Hier erg blij want Jenn's PSSM1 test was N/N *\%/*
Ze doet het echt erg goed in de omgang met mij en in de groep. Het is zo'n lief en vriendelijk dier <3 we doen het dit jaar ook nog rustig aan, ze is officieel 1 januari 3 geworden, maar tinkertjes zijn natuurlijk hoe dan ook laat uitgegroeid en die 1 januari is gewoon bij alle paarden zo die uit Ierland komen. Is maar net de vraag wanneer ze nu echt 3 wordt dit jaar... aan haar lijf te zien denk ik dat er nog een paar cm bij gaat komen, ze is nog niet aan het uitzwaren in ieder geval. Dus die krijgt gewoon alle tijd.
Dit jaar staat in het teken van met name verkeersmak en lange lijnen mak maken rustig aan.

@Tine wat heerlijk dat de kudde zo fijn met elkaar staat, geweldig!
@HT leuk joh lekker bezig +:)+

You can't always get what you want, but if you try sometime, you might find, you get what you need.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:13

Hier ook erg bezig en dan ben ik te moe om goed te reageren.

VHU lekker bezig met Jenn. Heeft dus veel wandel plannen, wat zal je een conditie krijgen.

Tine heeft de kudde bijna bij elkaar.

Hier afgelopen zondag weer dressuur gereden en 3 wp gescoord met het span, met de vaardigheid 1 bal eraf en dan zak je in de dagprijs naar de 5e plek we zitten zo dicht bij elkaar. Wel lekker spannend in de wintercompetie, tussen 1e en 6e zitten maar 5,5 strafpunt.
Dinsdag genoten van de pony's tijdens het voeren, ze stonden zo braaf elk bij een hooikist op rangorde te wachten tot ik ze weer vulde. <3
Osteopaat is ook weer geweest Pep gaf duidelijk aan dat hij weer aan een behandeling toe was, ook de teckel had een beurt nodig, deze is weer super actief, luid op spoor en verplicht spelen voor de baas.
Vandaag het water richting stal afgetapt, ben ben benieuwd hoe hard het hier gaat vriezen komende week.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:59

Gefeliciteerd Marga, wat leuk dat ze zo wachten.
Fijn dat alle dieren weer gecontroleerd zijn.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:01

VHU geniet van Jenn. Veel veilige en gezellige wandel km toegewenst.

Tin blIj met 2 koppels. Fijn voor Rock.

Mij benieuwen wat de winter nog gaat brengen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:03

Marga: toch spannend dan die competitie
Hier morgen ook rondje enten,wormenkuur en sun osteo(vrees niet goed want ze loopt niet zuiver en heeft dik achterbeen) :(

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:15

Marga, super leuk de competitie, succes nog !
Ht... Hoop Dun snel weer in orde
Tine lekker alles in de wei
Vhu, Jenn helemaal leuk, en goed dat je hebt laten testen !
Belker is benieuwd hoeveel vorst.. je ijsco zal wel in z'n element zijn nu !
Honden vinden het heerlijk, lekker sneeuwpoeder zijn ze helemaal blij mee.

Fijne dag allemaal, en alvast fijn weekend.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:39

Ha Biancacoo ze zeggen dat er volgende week sneeuw komt, fijn voor jou hondjes.

HT hoop dat osteo Sun kan helpen. De competitie is leuk, onderhand loop ik met mijn shetjes sommige lekker voor de benen.

Geniet vandaag maar van het zonnetje allemaal.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 20:28

Vanmorgen al een klein laagje sneeuw, maakte het bos mooi wit...lekker op pad gegaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 20:52

Beterschap voor Sun HT :(:)
En ik moest direct aan je denken vanochtend Biancacoo het was zelfs hier in de Randstad in de polder zo mooi 8-)

You can't always get what you want, but if you try sometime, you might find, you get what you need.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:30

biancacoo...echt hussenweer whoehoe
vhu: mooie uitslag van je merrie.
minder nieuws van sun,ze had woensdag een dik achterbeen,meteen laten nakijken en hopelijk alleen maar haar peesschede beschadigd/verrekt oid na les dinsdagavond,over iets meer dan 10 dagen echo maken(hebben ze beter beeld) weten we meer en sun….gaat ff die ziektewei op.
verder met osteo lijf weer losgemaakt.ook maar weer gebeurt
jane en julia weer hun enting,worden al aardig dik die dames....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 08:21

-O- oh bah HT. Dat is wel erg vervelend... Ik hoop dat ze snel opknapt.. goed dat ze via scan gaan kijken hoe het eruit ziet. Duim dat het meevalt !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:20

Wat K HT -O-
O jeetje ja jij verwacht veulentjes dit voorjaar. Dat is wel heel mooi om naar uit te kijken :j

Hier geen dekenproblemen uiteraard, dat is wel een van de voordelen van een tinker dame }:0 Fred had trouwens afgelopen winter ook nauwelijks een deken om, alleen als het echt baggerweer was op de paddock. Maar goed ze staan bij mijn stal ook niet 24/7 buiten. Ze verhaart trouwens al die van jullie ook?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 00:24

Hier alles onder deken :D Det verhaart als een malle. De shet en Joze laten nog niks los. Hier wat stil, maar vooral bezig met het managen van de zieke paarden. Joze men ik momenteel meestal maar 1 x per week (en dan heb ik les Haha) Banjer loopt best goed op zijn hoefschoenen.

SuperDet nu Z + 9 vaardigheid M + 9!! SMW klasse M + (17) 0
Joze B + 4 en veel plezier
Verder ook trotse eigenaar van Banjer