Hard aan het werk met een kleine pony

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anke98

Hard aan het werk met een kleine pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-16 17:31

Lang niks laten hore van hoe het nou gaat met mij en Adisja.

Sinds ze drachtig is merk ik dat we enorm naar elkaar toe gegroeid zijn en meer respect voor elkaar hebben en dit is naar mijn idee ook zeker te zien voor de kar.

Tips zijn zeer welkom maar hou wel rekening dat we van ver komen en met " het ziet er niet uit" kan ik niks ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

Cerastes

Re: Hard aan het werk met een kleine pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:57

Ziet er goed uit hoor!
Mooie pony ook!

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:07

Ik zie een brave pony, maar jouw armen lijken wel helemaal opgevouwen tegen je buik bijna. Lijkt mij niet prettig aanvoelen en je hebt geen ruimte over als je meer teugel moet aannemen/moet ingrijpen. Let dus goed op je houding qua armen en schouders.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Anke98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-16 07:42

tamary schreef:
Ik zie een brave pony, maar jouw armen lijken wel helemaal opgevouwen tegen je buik bijna. Lijkt mij niet prettig aanvoelen en je hebt geen ruimte over als je meer teugel moet aannemen/moet ingrijpen. Let dus goed op je houding qua armen en schouders.

Dankjewel was mijzelf nog helema niet opgevallen!! Ik ga er zeker op letten en er aan werken

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:11

Ziet er al super netjes uit! :))

'Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het windstil.'

Anke98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-16 10:18

Om te vergelijken dit was een foto hoe het eerst was
Afbeelding

Anke98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-16 13:01

Niemand verder?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:46

Ik zie dat je er lol in hebt, dat zeker, maar wat wil je horen?
De foto's van vroeger en nu zijn van vergelijkbare kwaliteit, dus ga lekker door met je brave pony. Enige tip die ik je kan geven: zoek een leuke menclub voor de gezelligheid en om van elkaar en je instructeur te leren (en een betere fotograaf).

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Anke98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-16 15:09

Gem schreef:
Ik zie dat je er lol in hebt, dat zeker, maar wat wil je horen?
De foto's van vroeger en nu zijn van vergelijkbare kwaliteit, dus ga lekker door met je brave pony. Enige tip die ik je kan geven: zoek een leuke menclub voor de gezelligheid en om van elkaar en je instructeur te leren (en een betere fotograaf).

Ik zat op een menclub dit ivm prioriteiten heb ik niet door kunnen zetten.
Betere fotograaf tja :') vriendin met telefoon maar heb zelf door eigenlijk alleen echte manegepaarden niet veel geleerd over spieren, actief enz dus ik hoopte dat hier mensen zaten die het konden zien en mij hopelijk tips konden geven over t beter dressuurmatig rijden van de pony want dat lijk mij alleen maar ten goede voor haar lichaam en spieren

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:21

Dressuur rijden leer je niet van een topic of via "tips". Dressuur leer je door les te nemen, privéles of (groeps-)les via een menvereniging. Leren kijken, leren luisteren en leren voelen wat je in je hand hebt. Niemand kan jou vertellen wát je moet zien, horen of voelen, net zoals je ook niet leert paardrijden omdat iemand "staan-zit-staan-zit-op-het-ritme-van-draf" op internet tegen jou zegt.

Om maar wat voorbeelden te geven: als je een foto plaatst van een pony met zijn hoofd tot zijn knieën, snap jij ook dat de reacties zijn "probeer hem meer op de achterhand te krijgen", maar hóe je dat moet doen kun je alleen van een lesgever leren. Als je pony zo krom is als een banaan, snap jij ook dat je moet leren rechtrichten, maar ook daar heb je een lesgever voor nodig om het te leren uitvoeren, want je pony zal zich niet zomaar overgeven.

Als je echt wilt leren dressuur rijden: verander je prioriteiten en ga weer terug naar de menclub.
Voor nu: blijf lekker genieten van je lieve pony, want zo te horen ben je er gek op :) .

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:23

Leuke pony heb je ;)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:03

Ik ga wel met Gem mee. Ik heb ook een aantal jaar rondgehobbeld totdat ik echt dressuurmatig aan de slag wilde. Ik heb een instructrice gezocht en gevonden. Ik les nu gemiddeld een halfuur in de 2 weken en we gaan echt goed vooruit. Ik mis vaak de kennis en ik weet niet hoe ik iets op moet lossen (mijn merrie is bijvoorbeeld zo'n banaan waar Gem het over heeft) en na de les heb ik weer flink wat handvatten om mee verder te gaan en te oefenen.

Ik raad regelmatig lessen echt aan, dat werkt super. Ik weet dat het duur is, dat is ook een van de redenen dat ik een keer in de 2 weken les en dat is prima te doen.

Ik zeg: ga ervoor!! :D

Anke98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-16 21:27

Kijk hier kan ik echt mee aan het werk dankjullie! Ik ga rondzoeken voor een instructie aan huis want een lidmaatschap van een jaar werkt voor mij gewoon niet want daar heb ik echt geen tijd genoeg voor in mijn examenperiode.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:59

Ja echt doen hoor! Ik merk dat wij echt met sprongen vooruit gaan en dat is zo leuk! Nu zijn mijn pony en ik allebei onervaren wat de dressuur betreft, dus staat mijm instructrice regelmatig achter mij op de wagen terwijl ze mijn handen vasthoudt zodat ik kan voelen hoe ze bepaalde dingen doet. Echt heel leuk!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie