Hypermobiel en slechte doorbloeding in de winter

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Axienne

Hypermobiel en slechte doorbloeding in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-18 11:37

Hallo iedereen,

Ik zag dat er hier wel meer ruiters zijn die met hypermobiliteit rijden.
Bij mij merk ik het voornamelijk op in mijn enkels, knieƫn, heupen, rug, schouders en polsen. Uiteraard is mij altijd paardrijden aangeraden als sport en hier heb ik ook al sinds kinds af aan veel plezier mee. Ik lease nu al een tijdje paarden en dit is eigenlijk de eerste winter dat ik een lease paard heb.

Nou heb ik in de maanden half maart tot half november vrij weinig last. Al helemaal sinds ik een tijd terug gpg beugels met veren heb aangeschaft. Alleen ik heb deze winter echt zo ontiegelijk veel pijn. Ik heb al een slechte doorbloeding naar mijn handen en voeten, maar naast de gevoelloosheid die na 30min optreed, krijg ik nu ook ontzettend veel pijn in mijn enkels als ik iets anders doe dan stappen. Ik ben een beetje radeloos en vroeg me af of er meer van jullie zijn met dit probleem? Na 5 min draven beginnen mijn enkels enorm te steken en ik verlies alle kracht en coƶrdinatie.

Ik rij dus al met gpg beugels. Ik probeer dikke sokken om het wat warmer te houden, maar dat doet echt niks. Ik vind het echt ontzettend irritant en voel me echt machteloos. Ik heb echt een geweldig dressuur paardje nu, waar ik 3x per week op rij en het ging zo ontzettend goed. En nu is het net alsof ik ben ingestort en niks meer kan. Ik ben echt het klungeltje van de groep geworden en ik schaam me dood.

Ik heb al nagedacht om elektrische sokken te kopen, maar de reviews zeggen bij vrijwel elk model dat ze voor geen ene meter werken. Er is een paar voor 220 euro die mogelijk wel goed zijn, maar ik vind het wel een hoog bedrag voor iets waarvan ik niet eens weet of het werkt.

Zijn er meer van jullie met een soortgelijk probleem en hoe komen jullie de winter door?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie