Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:09

Hoi allemaal, mag ik mij hier ook melden? Jaar geleden nooit gedacht dat ik dat zou doen maar gister classificatie keuring gehad. Jeetje mina wat viel dat me tegen.... ik heb grade 4 toegewezen gekregen en ben er eigenlijk beetje van slag van. Had niet verwacht dat ik überhaupt al zo slecht zo zijn voor een classificatie, ik dacht alleen wat dispensatie omdat meekomen in het Z2 toch wel erg lastig begint te worden. Als het wel een classificatie zou worden dacht ik zeker grade V maar 4 zag ik echt even niet aankomen...

Ik hoop hier gewoon gezellig mee te kunnen kletsen met mensen die een beetje in hetzelfde schuitje zitten :)

droversrun

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:14

Dankjewel Laura! Gefeliciteerd met je verjaardag :)

Waar vinden jullie al die wedstrijden in een overzicht?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:05

Bedankt, dan zal ik dat in de gaten houden.

Waar kom je vandaan terorita? En wat is je beperking?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:27

Ah ik woon ook in Almere, maar heb niet echt dezelfde beperkingen als jij hebt.

Dankjewel Laura. Die trophy had ik gezien inderdaad, ik twijfel nog op mee te doen... is wel heel snel allemaal maar lijkt me wel leuk. Zijn er hier mensen die er aan mee doen?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:46

terorita schreef:
droversrun schreef:
Ah ik woon ook in Almere, maar heb niet echt dezelfde beperkingen als jij hebt.

Dankjewel Laura. Die trophy had ik gezien inderdaad, ik twijfel nog op mee te doen... is wel heel snel allemaal maar lijkt me wel leuk. Zijn er hier mensen die er aan mee doen?

Echt wat een toeval.
Waar staat je paard/paarden.
Mag ik vragen wat jouw beperking is

Paarden staan aan huis en die van jou? Ik ben er nog niet helemaal aan toe om dat openbaar te zetten dus dat stuur ik je even in een PB :) maar in grade 4 geplaatst voornamelijk door balans en coördinatie problemen en beperkt in bepaalde bewegingen.

Snap ik keshia, het is ook wel ver weg voor jou! Voor mij al en dan ben jij nog maar op de helft. Ik twijfel heel erg, lijkt me ontzettend gaaf dat je kans hebt op een plek op jumping, maar aan de andere kant vind ik het nog wat confronterend misschien en weet ik niet of ik er geestelijk al aan toe ben. Als combinatie zou het makkelijk moeten lukken gezien we regulier Z2 starten... twijfel :\

Edit; je filmpje ziet er netjes uit!!
Laatst bijgewerkt door droversrun op 09-12-18 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 22:39

Ja hoe leuk is dat :D ik hoorde het van mn instructrice vanavond inderdaad, super leuk. Nog ver weg maar zeker iets om naar uit te kijken

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:00

Ja hoor een pagina om samen te praten en wedstrijden te delen lijkt me leuk en handig!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:20

Welkom Mercedes, heftig verhaal zeg. Je klachten bij het rijden komen redelijk met die van mij overheen, we hebben dan ook dezelfde dispensaties gekregen afgelopen zaterdag zo te lezen. Met die verklaring van een neuroloog zul je denk ik dan ook wel grade 4 toegewijsd krijgen. Blijf je wel nog lekker gewoon starten of word dat al heel lastig?

Het accepteren is inderdaad een dingetje... ik vraag me uberhaupt af of ik dat ooit echt ga doen.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:25

Hoi allemaal,

hoe gaat het hier? ik heb enkele weken geleden gelest bij Joyce Heutink, was erg leuk en leerzaam. Heb me opgegeven voor de wedstrijd op 16 feb in Beuningen. Vind het echt heel spannend, maar heb er wel zin in. Nu nog even beide proeven uit mn hoofd leren :+

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 09:56

Ja ik vind het ook zeker spannend, ik ben nerveuzer voor deze wedstrijd dan voor mn Z2 debuut van het voorjaar :+ Lessen bij Joyce was inderdaad heel gaaf, ik ga het nu wel regelmatig doen, vind het toch wel erg fijn dus de 20ste gaan we weer (helaas had ze geen plek meer voor de wedstrijd)

Spannend je operatie Nobel, hopelijk is het succesvol en kun je minderen met al die medicijnen.

Pinkypie wat stoer dat je dat gedaan hebt en fijn at het gelukt is zeg. Laat je het resultaat aan ons zien als het zo ver is?

Oh bah wat vervelend Mercedes, schiet echt niet op als de artsen ook niet weten hoe ze je kunnen helpen :( Ben je ook misselijk omdat je zo duizelig bent of dat niet?
Ja was gaaf he, ik was ook op jumping. Wel alleen zaterdag, vrijdag heb ik het wel via de live stream bekeken. Die wissels van Gaudi zijn inderdaad echt next level, wow.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:21

He wat toevallig ik heb vanmiddag nog gezocht naar de andere!
Ik ben echt heel benieuwd naar jouw ervaring, wanneer denk je ze binnen te krijgen?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:39

Mee eens Pinky Pie, ik vind het alleen juist met de Ontyte zo jammer dat je de zool vast moet maken aan je laars... Ik wissel nog al eens van laarzen (iets met een kleine verzameling) en dat zou dan dus niet meer zo makkelijk kunnen met de Ontyte. Nou vraag ik me wel af hoe de zool van Ophena in laarzen van maat 37 tm maat 42 moet kunnen passen. Blijft een lastig dingetje!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:10

Ben benieuwd naar het antwoord van de KNHS, lijkt me gek als dit merk dan niet mag. Ik denk helemaal dat als je dispensatie en classificatie hebt dat het geen probleem moet zijn.

Ik kijk net even op de deelnemerslijst van 16 feb in Beuningen, Sanne V oets heeft zich ook ingeschreven... Vind het nou toch wel spannend worden haha :+

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:56

Ik rijd in grade 4 mee, dus in de grade van Sanne en Glasten inderdaad. Maar ik geloof dat in de puntentelling Grade 4 en 5 samen wordt gegooid. Opzich vind ik het niet erg, dan weet je wel meteen goed waar je staat maar ik leg de lat altijd zo hoog voor mezelf en dat is misschien nu niet zo handig :Y)

Zou leuk zijn als je komt kijken :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:29

Oh dat is een snel antwoord, wat fijn zeg!

Voor mij is het echt aan het eind van de wereld rechts haha. Ik heb nog geen startijden, hopelijk in de middag maar ik ben bang dat ik voor dag en dauw mn bed uit moet. Als de laatste er is zal ik het wel even zeggen, zou het leuk vinden als jullie komen kijken :) Ik wilde eerst ook op een wedstrijd gaan kijken om me te verdiepen ipv gelijk daan starten maar dat is toch niet helemaal gelukt haha.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:34

Ik werk zelf bij de FNRS dus ik ben wel thuis in eigenlijk alle locaties in Nederland :+ Ik kan me alleen La Grande dan weer niet zo goed voor me houden hoe de tweede rijbaan eruit ziet haha. Ik kan me voorstellen als je Olympic gewend bent dat de rest dan in het niets valt inderdaad ;)
Haha nou die woonwijk, ik ben benieuwd, als we maar neit ergens hoeven te keren want daar is mijn auto net iets te groot voor vind ik altijd haha!

Anita is mijn collega, leuk dat je een keer bij haar gaat lessen. Ik ben benieuwd wat je er van vindt.

Ja ik weet dat het niveau hoog is, maar ik geloof dat boven de 60% prima moet lukken als mijn merrie zich kan gedragen. Ik heb dan wel niet zon chique en brave kwpner dus zal vast niet bij die hoge scores in de buurt komen met mijn nogal histerische friese merrie maar dat geeft niet :) We vallen wel op in ieder geval ;)

Leuk Keshia, welke klasse ga je rijden?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:34

Geniet er van! Kun je het laten filmen? Ben wel heel benieuwd :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:15

Jammer dat het alleen voor het zuiden is inderdaad. Ik vind ace toe bij joyce lessen heel fijn omdat zij weet hoe de proeven in elkaar zitten en waar de jury naar kijkt. Maar voor de andere lessen zit ik prima nog bij mijn gewone instructie hoor :)

De startlijst voor zaterdag staat erop, zo gek op je naam tussen deze namen te zien staan :):)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:19

Ik heb soms ook een slecht rechterbeen, maar ik denk niet zo heftig als jij dat hebt als ik het zo lees.
Op deze dagen doe ik ook gewoon lichtrijden maar zwalkt mn been een beetje alle kanten op, dat accepteer ik dan maar gewoon :roll:
Rechts scoorde ik met de keuring ook slechter dan links maar daar zit verder geen opmerking over bij tijdens de keuring zeg maar.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:06

En jezelf vastmaken met je benen aan je zadel?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:39

Klopt dat is wat anders, het vastzetten van je voet krijg je als dispensatie in grade 4, maar jezelf echt vastmaken in je zadel volgens mij pas vanaf grade 2 uit mn hoofd.
Ik heb het tijdens mijn keuring toen gevraagd omdat ik mezelf ook soms vastmaak aan mn zadel voor extra stabiliteit. Je maakt alleen je bovenbeen vast aan het zadel waardoor je met je onderbeen nog hulpen kunt geven voor eventuele zijgangen enzo. Ik heb daar alleen geen dispensatie voor gekregen, omdat ze toen aangaven dat echt pas bij de lagere grades mag.

Ik heb mezelf gewoon met een huis tuin en keuken manier vastgezet, door middel van een elastische klittenband en die maak ik dan schuin vast waardoor ze knappen mocht ik er echt afvallen. Maar ruiters die echt in de lagere grades rijden hebben er een professionelere manier voor geloof ik.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 17:40

We zijn weer terug van een lange dag. Vanmorgen al vroeg de wekker want het was nogal een eindje rijden. Echt ontzettend fijn kunnen lostijden, in de proef helaas spanning waardoor ze haar kaak nogal vast zeggen. Desondanks prima mn oefeningen door kunnen komen. Ben erg tevreden, had 2x ongeveer 64,7%. Helaas lagen de jury’s nogal uit elkaar, bij de een reed ik tussen de 61-62% en bij de ander 67% :roll:
Wat een andere sfeer dan bij een reguliere knhs wedstrijd, zo relaxt en iedereen zo vriendelijk.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:28

Nee nog niet volgens mij, ik heb wel die van G4 en G5. Als je ze wilt hebben dan stuur ik ze wel even via PB?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:15

Ik weet niet of het ivm privacy hier openbaar geplaatst mag worden? Weet iemand dat? Ik ben namelijk eigenlijk wel super trots op de uitslag dus deel hem graag :=

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:38

Ik doe jullie wel even een PB tje :)