Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:26

Ik heb een vraag mbt de zijgangen. Mijn bekken staan permanent naar links gedraaid, dus bijv. travers op de rechterhand is erg lastig omdat ik mijzelf in de weg zit. Ik kan wel iets naar rechts draaien, maar verder dan 'neutraal' kom ik niet. Nu heb ik als sinds kleins af aan verschillende trucjes geleerd om hier onderuit te komen, maar hier blijf ik een beetje op hangen.

Vooral switchen van bijv. schouderbinnewaarts naar traver naar renvers is iets wat mijn bekken echt niet leuk vinden -O-

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:45

MonteKarlo schreef:
Maar wat is nu precies de vraag dan? Als je er trucjes voor hebt is dat toch prima? Wat niet gaat dat gaat niet.
Misschien kan je zweepje nog iets betekenen? Of gebruik je die al?

Trucjes heb ik in het verleden gebruikt voor andere problemen. Ik ben vooral benieuwd of iemand ook dit soort problemen heeft gehad en hoe ik die het beste kan oplossen/verbergen.
Ik heb dispensatie om met zweep te rijden in de hogere klasses, dus die gebruik ik inderdaad al. Mijn keertwending naar rechts heeft mijn coach mij mee geholpen om die met zweep aan te leren zodat ik die goed uit kan voeren ondanks dat ik het eigenlijk verkeerd doe. Helaas heb ik hier in de draf in meer last van en is het erg frusterend omdat het duidelijk aan mij ligt, dus ben benieuwd of ik mijn situatie kan verbeteren :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie