Ik mis mijn rechteronderarm en rijd daarom met een armprothese. Ik heb een dispentatiepas en ben geclassificeerd in grade IV. Persoonlijk heb ik er nu nog niks aan, tijdens reguliere wedstrijden is het soms zelfs lastig omdat een jury niet weet wat te doen en hoe mij te beoordelen. En geloof mij er kunnen dan hele vervelende situaties ontstaan. Ik rijd nu M1 in de reguliere sport en zou graag eens een wedstrijd willen rijden in de aangepaste sport. Ik doe dat nu nog niet omdat die wedstrijden, volgens mij, minder toegankelijk zijn dan een gewone wedstrijd bij bijv. een manege om de hoek. Ook zijn de proeven in grade IV best lastig. De verklaring van de KNHS hiervoor is dat je met een handicap in deze grade lang door kan rijden bij de gewone wedstrijden. Wel jammer want dat maakt de drempel om het eens te doen, voor mij iig, best hoog.
Wat betreft de aanvraag: bij mij ging dat heel simpel. 2 fysiotherapeuten beoordeelden mij op mijn kunnen en vroegen mij waar ik problemen in zou verwachten. Dat is mijn teugel loslaten. Ik hoef met hals strekken mijn teugels dus niet te verlengen en met groeten mijn hand niet naast mij te doen. Ik stond met 10 minuten weer buiten. Dit is wel al flink wat jaren geleden.