Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

watnou1

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:43

Interessant allemaal , mijn dochter heeft een droom... En dat is om ooit een landenwedstrijd te rijden...

Nu is het geval dat ze ernstige epilepsie heeft, en dan de absence vorm. Ong 30x per uur heeft ze een wegraking, dat kan kort zijn (1-2sec) of lang zijn(20 sec)

Op haar eigen pony gaat het goed, ze kan ongeveer 20 a 30 minuten haar epilepsie onderdrukken maar daarna heeft ze de een na de andere wegraking.

Zou je voor kinderen ook dispensatie kunnen aanvragen? Ik zou het niet weten waar?!

Ze wil binnenkort "echte" wedstrijdjes gaan starten ipv F proefjes.

watnou1

Re: Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:48

Ik lees al eventjes mee hier...

Mijn dochter ( met onbehandelbare absence epilepsie) rijdt pony, gewoon zonder grade, want epilepsie valt niet onder beperking.

Echter nu zijn de artsen er ook nog eens achter gekomen dat rechterkant van haar lichaam spierkrachtverlies heeft, én de rompbalans is verstoord.

Toen vielen er wat puzzelstukjes op zn plek .. vandaar dat die teugel rechts vaak verpakt moet worden, en dat pony uitbreekt op links...

We gaan nu lussenteugel proberen, gaat dat goed dan wil ik dispensatie bij knhs aanvragen.

Afbeelding

Afbeelding

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:00

keshia schreef:
Voor dispensatie kom je vast wel in aanmerking. Aan een grade heb je vrij weinig, als je niet én volwassen bent, én para wedstrijden wilt gaan rijden.

Bedankt!
Ik weet er ook nog niks vanaf

Mbt parawedstrijden zie ik haar wel rijden, echter is zoiets er niet voor kinderen geloof ik, ook best raar...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie