Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

appydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:16

Wat leuk dat hier een topic over loopt. Ik ben september 2016 van mijn paard gevallen en mijn nek en rug gebroken, als gevolg daarvan een incomplete dwarsleasie opgelopen waardoor ik minder kracht heb in mijn rechter been en hand. Heb afgelopen zaterdag mijn classificatie gehad en ben ingedeeld in grade V en mag gebruik maken van dispensaties in de reguliere wedstrijd sport waar ik héél blij mee ben. We zijn nog lang niet het niveau om in de grades mee te rijden maar misschien komt die dag ooit!

Oh en zijn hier mensen (onder de 24) die mee gaan doen aan de knhs talentendag? Ik kreeg het aangeraden door de mensen van de classificatie omdat je dan weer tips enzo kan krijgen tijdens het rijden zelf!

appydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:46

keshia schreef:
Leuk jipslewe! Fijn dat je nu een grade en dispensatie hebt gekregen! Waar heb je dispensatie nu voor?
Woon je in brabant? En welk niveau rijdt je nu?
De introductory test a en b is nog wel leuk om te rijden..

Ik had afgelopen weekend echt een top weekend!
Ik was dus naar de eerste selectiewedstrijd geweest voor de paradressuur, en uiteindelijk daar iemand bereid gevonden om me voor te lezen. Alles leek op zijn plek te vallen, ik reed 2 fijne proeven, wel met de nodige spanning maar ook met mooie controle stukken erin. Had een score nodig van 64 procent om naar de brabantse kampioenschappen te mogen. En reed een proef van 65.10 en 63.33. Dus gelijk geplaatst voor de brabantse! En ook nog eens twee keer 1ste! En als kers op de taart 2 prachtige strikken en 100!!! Euro prijsgeld! :D ik zit nog op een roze wolk haha

Wat goed zeg! Gefeliciteerd!!

Ik mag met beugelkappen (of elastiek om beugel), lussenteugel en zweep rijden en hoef niet te groeten met mijn hand en mag zelf kiezen of ik wil doorzitten of lichtrijden.
Woon niet in brabant! Noord holland. Ik rij momenteel L2 en train op ongeveer M/Z niveau. Ze hadden me inderdaad verteld over die introductory test verteld ga ik even naar kijken!

Meer mensen die met lussenteugel rijden en welke vinden jullie fijn?

appydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:22

keshia schreef:
Oh ja.. ik mag idd ook mijn voet vastmaken, en lichtrijden en met zweep.
Maar zit jij een grade 5? Met deze dispensaties zou ik denken dat je sowieso last hebt van meerder ledematen.

Ik heb last van mijn rechterhand en rechterbeen. Maar de kracht in mijn rechterbeen is door veel training en fysio bijna even sterk geworden als mijn linkerbeen. Het verschil in nihil wat je tijdens normale activiteiten niet echt merkt maar op m’n paard wel enorm. Daarnaast krampt ie als ik op m’n paard zit, maar dat is dus ook niet te meten van de grond. Vandaar dat ik volgends mij in grade 5 ben gezet maar wel dispensaties heb gekregen erbij die helpen met mijn been :)

appydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:23

Myca schreef:
Jipslewe schreef:
Meer mensen die met lussenteugel rijden en welke vinden jullie fijn?

Ik rijd ook met een lussenteugel.
Het was een duurder model bij Ooteman vandaan, er staat geen merk op. Hij is lekker soepel en de lussen liggen er ahw op. Dit is een fijne teugel.

[ [url=m/7GZQwj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had ook een goedkopere online besteld, maar dat is geen aanrader (veel te stijf).

Dankje! Deze ziet er wel fijn uit ja! En hij heeft 3 lussen zoals ik hier zie, vind je dat genoeg of heb je te weinig speling?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie