Wedstrijdruiters met een lichamelijke beperking

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:51

Myca schreef:
@Vadiz hier zie je een foto van dat stukje elastiek. Je kan speciale tussenstukjes kopen aan je gewone teugels en er zijn ook teugels die ze zelf hebben met pakkende namen als ‘fantastic elastic’ of ‘soft hand’ of ‘flexi’ reins.
[ [url=m/ZMaSLh.png]Afbeelding[/url] ]
Het concept hiervan is best slim en paardvriendelijk, sommige paarden lopen hier prima mee en sommige weer niet. Helaas gaat mijn paard er in hangen en dan wordt hij juist zwaarder in de hand. Ik denk dat paarden die fijn lopen met zo’n elastieke halsverlenger aan de longe, ook goed reageren op die flexibele teugels.
.

Sorry dat ik even kom binnen vallen; maar waar zou je deze kunnen kopen? Zowel voor ohz als voor de koets zou dit een oplossing voor mij zijn!

Mighty Man klasse L+7 :D

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:19

MonteKarlo schreef:
cecil schreef:
Hier ook meer bokkers die met een instructieset starten?
Ik wilde er nooit aan geloven, maar nu toch maar de stap gezet om dispensatie aan te vragen i.v.m. doofheid :o
Het verliep eigenlijks allemaal heel snel en soepel en nu al paar keer met een "oortje" in gestart.
Verneem dat het een vrij onbekend iets is bij de juryleden.
Mijn lezer laat de brief voor start aan de jury zien, heel veel kenden het nog niet.
Laat staan, de "praatjes" onder de mede ruiters op het losrijdterrein/om de ringen :')
Zal ook wel niet heel veel voorkomen _/-\o_
Ik ben in ieder geval ontzettend blij dat ik de stap heb gezet, wat een stuk rust!

Fijn zeg dat het voor jou zo goed werkt! En schijt aan de rest, praatjes heb je altijd over al wel, vooral op een dressuurwedstrijd haha.

--

Weet iemand of die elastieken een specifieke benaming hebben? Waarmee je, je voet aan de beugel vast kan maken? Ik ben naar zoiets op zoek maar kan t niet vinden en ga uit ellende morgen maar post elastieken halen :P :=

Mijn tip: een kapotte kruiwagen band 2 ringen van snijden en aan elkaar maken. Dan voor het opstappen al een ring omdoen en dan door de steigbeugel. En dan de 2de ring over de neus. Bijkomend voordeel is dat het mooi zwart is en niet opvalt. Te vinden bij het containerpark :')

Mighty Man klasse L+7 :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie