Wat voor paard is geschikt voor iemand met autisme?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:51

SRurenga schreef:
Ik blijk autisme te hebben. Paarden spiegelen erg, ze voelden mijn onrust en stress,

Naar mijn ervaring zijn autisten net echte mensen, ze zijn allemaal anders. En dus hebben ze een paard nodig dat bij hun karakter past. In jouw geval een paard dat niet flipt van je onrust en stress maar je juist onder zijn/haar hoede wil nemen zodat je rustiger en minder gestresst raakt. Niet teveel focussen op autisme, wel letten op je eigen onrust.

uiteraard ZIJN mensen met autisme gewoon echte mensen, maar dat bekt niet zo lekker O:)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:36

khirshanta schreef:
Mijn tink is juist enorm gevoellig- hij weet hoe de vlag erbij hangt sneller dan dat ik dat doe

Hoe reageert ie als je een keer een wat mindere dag hebt? Wordt ie dan ook erg onzeker of lastig of is ie dan juiste extra voorzichtig?

Rex_Rolfo

Re: Wat voor paard is geschikt voor iemand met autisme?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:35

Gezien OP denk ik niet dat TS klassiek autisme heeft, eerder een mildere vorm binnen het autistisch spectrum.

Daar heeft ze geen 'zorgpaard' voor nodig, gewoon een paard dat bij haar karakter past. Net zoals iemand zonder ASS het meeste plezier heeft van een paard dat bij zijn/haar karakter past. Niets bijzonders aan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie