Tips been eraf houden

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

PinkyPie

Tips been eraf houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-10 17:31

ik heb vorig jaar een ernstig auto-ongeluk gehad waarna er 2 grote schroeven in mijn enkel zijn gezet. Deze gaan er niet meer uit en geven mij een beperking in de beweging van mijn enkel (opwaarts/neerwaarts maar ook de draaibeweging naar buiten/binnen is lastig en pijnlijk).
Mijn instructeur wees mij erop dat ik teveel met mijn been "aan" mijn paard zit en dat ik mijn knie meer tegen het zadel moet leggen om mijn voet van haar buik af te krijgen. Maar dat is zó lastig voor mij. Ik kan die draai in mijn enkel nauwelijks maken (dus zeg maar je tenen naar binnen en de hak uitdrukken). Is er misschien iemand met de gouden tip, want ik wil mijn paardje ook niet onnodig "prikken".

Bedankt

"If your horse says no, you either asked the wrong question, or asked the question wrong"

Hailey (Easy Game x Democraat) B+10 / L1 + 11 / L2 + 10

kynshiri

Re: Tips been eraf houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:37

hier nog iemand met schroeven in zn enkel. mijn beweeglijkheid is zo te horen wel veel beter dan bij jouw, maar ik voel het inderdaad ook als ik mijn enkel moet draaien. een stijgbeugel terug aan doen terwijl ik aan het rijden ben bv, blijft heel moeilijk voor mij.
je hebt om te beginnen schuine beugelblokjes. kijk een keer of je die zo kunt zetten dat je enkel wat ontlast wordt. verder heb je ook gedraaide beugels zodat je al geen trekkend gevoel in je enkel hebt.
en verder denk ik dat je misschien ook zonder sporen kunt rijden (als je nu met rijdt).

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-10 17:45

die blokjes heb ik al ja. En ja, die wiebelende stijgbeugels krijg ik echt NIET aan zonder dat ik buk en met mijn hand de beugel om mijn voet schuif... Lastig hoor. Ben wel even benieuwd; stap jij op met een opstapje ? Want zonder kom er van z'n leven lang niet op....
Ik rij inderdaad met sporen.....

"If your horse says no, you either asked the wrong question, or asked the question wrong"

Hailey (Easy Game x Democraat) B+10 / L1 + 11 / L2 + 10

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:19

in het begin wel, maar intussen kan ik al terug afzetten, dus ik raak er wel op

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:22

Er zijn ook sporen die asymetrisch zijn, dan prik je er in ieder geval minder mee. Verder je beperking voor lief nemen. De mensen die ervan weten, zullen je toch wel begrijpen...

Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag wilt doen! :)
25-07-2013: Dag meisje, lief meisje. 19 jaar mocht je worden waarvan 12 geweldige jaren bij mij.

emilybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:16

soms kunnen speciale laarzen maken die hierbij kunnen helpen gewoon even op internet zoeken.

Elmo_tornado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:28

Misschien kun je beter zonder sporen proberen te rijden dat zorgt al voor een gemakkelijker gevoel . Ook speciale sijgbeugels kun je vinden . oefening baart kunst he ! Maar doe jou en je paard zeker niet onnodig pijn !!
Zoeee

Elmo tornado Arno Fellow Part Two Een paard galopeert met zijn longen , houd vol met zijn hart en overwint met zijn karakter Een paard kan alle kanten met je op als hij dat wil , daarom is een band tussen mens en ruiter zo speciaal !

ponyevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:31

speciale laarzen hoor je wel meer van. misschien kun je even googlen

www.mijnwebwinkel.nl/winkel/ruitershoponline

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie