Bang voor op paard te gaan zitten

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

jespertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:50

nura schreef:
ik ben ook heel erg bang. ik ben een keer zo hard gevallen dat mijn kaak bijna gebroken was. daardoor ben ik bang geworden. toen heb ik een pony gekregen en die was superbraaf. toen had ik een beetje mijn zelfvertrouwen terug. maar toen wou ik een grotere pony. was echt een gave pony maar ben er 2 x vanaf gevallen. hij was te machtig voor mij. dus daarom ben ik weer bang geworden. ik heb nu een heel lief paardje van 1.60. ze is echt lief. alleen ik durf nog niet zoveel omdat ze echt even wat groter is dan mijn pony's. dus ik ben nu nog steeds niet echt een heel rondje in galop geweest en heb haar al 3 maanden. achja ik gebruik de tijd die ik heb dus ik wil niet overhaasten

Inderdaad, op je eigen tempo je zelfvertrouwen opbouwen ;)

Callisake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-11 17:12

Hallo ,

Ik heb al een keer één val zien gebeuren , en dat is niet echt prettig.
Mijn papa was ons paard zadelmak aan het maken , en ze begint plots heel hevig met haar hoofd te slaan.
Ze begint te bokken en mijn papa rolt van haar af. Mijn papa had niks , maar ze deed echt lelijk !
Sindsdien ben ik wel bang , en daarom durf ik niet meer op mijn pony. Mijn papa had ervaring met dat vallen , maar ik niet ? Wat als dit mij nu net overkomt ??
Ik doe het kalm aan , en zie in de toekomst wel of ik ga rijden. Ik heb mijn lieve pony nu , en ik ga naar haar , maar het rijden blijft uit.
Gelukkig kan ik ook gewoon zonder op haar te rijden , bij haar zijn. En dan ben ik veel meer op mijn gemak. Ik zal later wel zien ...

In de ogen van een paard, word soms zo veel beschreven, ze zijn mooi, prachtig en nog vol leven.

Jelleruin

Re: Bang voor op paard te gaan zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 09:10

vertrouwen moet groeien voor beiden kanten.Ik heb leren vertrouwen door te rijden met mijn australische stockzadel.Mijn pony gooide me naar voren waardoor ik er vaak voorover half naast lag en er kon nog wel eens een bokje bij komen.Door de oortjes van dit zadel bleef ik zitten,kon ik snel mijn lichaam naar achteren zetten en mijn balans herstellen.Na een paar keer was de lol voor de pony erook van af.Vervolgens steeds een stapje verder en ik ervaarde in galop ook een vaste zit, uiteindelijk kregen we ontspanning en leerde ik steeds beter rijden.Vervolgens kon ik zonder zadel en zonder hoofdstel rijden.En kreeg ik een echte freestyle pony ervoor terug.Volg je gevoel en neem kleine stappen die jij bepaalt.Desnoods alleen eerst erop zitten en dan weer eraf.Belonen bij goed gedrag.Ook onderdeel van grondwerken.
Ik biedt evt mijn australische stockzadel te koop aan,omdat mijn pony helaas is ingeslapen afgelopen aug dit jaar...succes met je pony!