handvat op zadel of aangepast zadel?

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

BosscheBol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:21

Waarom zoek je geen contact met Massimo in Duitsland. Zijn hele vriendelijke en meedenkende mensen. Wie weet kunnen zij het zadel wel naar hun zadelmakers sturen.

gr
Ollytje schreef:
ik heb een mailtje gestuurd naar Custom treeless en ben in afwachting van hun antwoord, het massimo smile zadel is prachtig maar ik zou het handvat graag aan mijn eigen zadel willen. We hebben heel veel zadels geprobeerd maar het zadel wat ik nu heb is het enige zadel waar mijn paardje goed onder loopt. Deze heb ik net een maand of 2 in gebruik, en zit perfect voor beide.

Ik heb een auto imuunziekte waarbij soms spierzwakte/stoornissen, ik kan mijn benen gewoon stil houden en lichtrijden lukt ook prima ( vanuit de knieen) en heel zachtjes een beetje been geven gaat me ook nog wel af. Maar op buitenritten die vaak wat langer duren word alles doof (soort van slaapgevoel)en dan vind ik het fijn om een beetje steun te hebben aan een handvat zodat ik de rest van mijn lichaam even kan laten bij trekken. Het zit wat gecompliceerder in elkaar maar ik heb het even zo simpel mogelijk verwoord. Daarom is een leadrope of een slappe constructie geen oplossing, een pommel met knop zou een iets betere oplossing zijn maar daar kan ik mijn handen ook niet op laten rusten.

Leef en laat een ander leven.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-11 09:25

@ Bosschebol

Er wordt inmiddels een handvat gemaakt voor mijn eigen zadel door custom treeless, ik zal t resultaat ook ff laten zien hier op bokt.

Sodeletuut

Re: handvat op zadel of aangepast zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:35

Wat fijn zeg! Ik ben heel benieuwd! En je zegt dat je geen pommel in je zadel hebt? Je bedoelt zeker dat je geen fork hebt? :+

They explain life to me every day ~

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-11 08:27

ja dat bedoel ik, ik haal veel dingen vaak door elkaar heen ...

nura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:43

je kan ook een los handvat kopen. heeft een pony bij ons op stal ook.

Lgruitershop outlet : www.lgruitershop.tk

Pino

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-11 09:14

@ nura, ik ben wel heel nieuwschierig hoe dat er uit ziet en waar je dat kan kopen. Of bedoel je een bokriempje?deze passen namelijk niet op boomloze zadels.ik zou heel graag weten hoe deze er uit zien en waar jou stalgenootje deze gekocht heeft.

ik wilde graag de vorderingen even laten zien van het handvat, op onderstaande foto''s zie je hoe mooi het handvat al is.Hij wordt nog afgewerkt in het zwart en dan komt hij in mijn eigen zadel. Maar 3 hoeraatjes voor Custom treeless!en nog heel erg bedankt voor deze tip!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 09:19

Dit is echt gaaf!

Hier zal ook zeker voor anderen vraag naar zijn!

Veel rijplezier ermee!

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-11 10:04

Thanx, ik zal een update geven als ik hem op mijn zadel heb. Wie weet dat er ooit nog iemand anders is die graag boomloos wil rijden met een handicap en een handvat nodig heeft...

koetjepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:46

je kan zoon leer riempje kopen die je aan de voorkant van je zadel vast kan maken moet je alleen 2 musketonhaken aan maken en je heb een hand vat is nog best goedkoop ook

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:01

Wat ziet dat er al super uit zeg! Fijn dat je wat hebt gehad aan de tip en dat je zo goed geholpen bent bij custom treeless. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:40

Dat ziet er goed uit! Ben ook benieuwd naar het eindresultaat en natuurlijk naar hoe het je bevalt..

nura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:11

Ollytje schreef:
@ nura, ik ben wel heel nieuwschierig hoe dat er uit ziet en waar je dat kan kopen. Of bedoel je een bokriempje?deze passen namelijk niet op boomloze zadels.ik zou heel graag weten hoe deze er uit zien en waar jou stalgenootje deze gekocht heeft.

ik wilde graag de vorderingen even laten zien van het handvat, op onderstaande foto''s zie je hoe mooi het handvat al is.Hij wordt nog afgewerkt in het zwart en dan komt hij in mijn eigen zadel. Maar 3 hoeraatjes voor Custom treeless!en nog heel erg bedankt voor deze tip!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

ik zal wel even vragen. het is gewoon een los handvatje die je ergens aan kan klippen

Lgruitershop outlet : www.lgruitershop.tk

Pino

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:17

Vraag even hoe stabiel het zadel blijft liggen ivm boomloos zijn als je hier echt op moet vertrouwen. Ik denk dat je het zadel wat vaster op het paard moet leggen dmv borsttuig als je hier gebruik van wil maken.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-11 15:15

is niet een gek idee van jou, hoe zou dat bij een massimo smile zadel zijn? maar ik ga er overigens niet vol op hangen hoor.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:19

Ollytje schreef:
is niet een gek idee van jou, hoe zou dat bij een massimo smile zadel zijn? maar ik ga er overigens niet vol op hangen hoor.

Boomzadel ligt van zichzelf steviger, het is juist het flexibele van het boomloze zadel waardoor ik me dit afvraag.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:02

Ollytje schreef:
Afbeelding

zoiets zou geweldig zijn

zoeits heeft een meisje dat bij ons op stal staat ook, zij is verlamd vanaf haar middel.

het zadel komt bij www.countrymill.nl weg

succes hoop dat je iets vind

PR hardlopen: 5km 21:42, 4engelse mijl 29:00, 10km 45:05, halve marathon: 1:48:17
PR zwemmen: 1km 25minuten

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:06

tamary schreef:
Ollytje schreef:

Boomzadel ligt van zichzelf steviger, het is juist het flexibele van het boomloze zadel waardoor ik me dit afvraag.

Hmm, een boomloos zadel kán heel stevig liggen. Ik heb het zelfde zadel als TS, en ben er laatst echt flink in in een bocht afgevlogen, en toen ik er ook wel heel wat kracht op het zadel gekomen, maar is geen mm verschoven. Maar het ging wel zo hard dat ik mijn schoen kwijt was, dus zo'n zadel kan heel stevig liggen. :Y)

They explain life to me every day ~

queens29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 02:35

Ollytje schreef:
Afbeelding

zoiets zou geweldig zijn

handig dat zadel ;)

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-11 12:10

ik moet eerlijk zeggen dat mijn zadel (mits goed aangesingeld) ook eigenlijk wel erg stevig ligt. Maargoed, het handvat is de testen goed doorgekomen en wordt nu afgewerkt en verzonden.

Hier de foto''s van het rijden, en volgende week hoop ik een berichtje van me zelf te plaatsen tijdens het rijden. Ik vind het echt een bijzonder handvat, er is zoveel tijd, liefde en aandacht aan besteed. We hadden zelf het hele ontwerp zo niet kunnen bedenken, en wij zijn toch best vindingrijke en technisch ingestelde mensen. Customn treeless is voor mij echt een geweldige meid, waar vind je tegenwoordig nog mensen die zo hun best doen voor een onbekende! Ben er superdankbaar voor.

Afbeelding
Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:19

Wat een superleuke update! Echt top dat het allemaal zo mooi is gemaakt! Ben erg benieuwd naar je ervaringen met je eigen zadel straks :D.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:02

Hier dan een berichtje van de ontwerpster ;)
Het handvat is bij Tamara aangekomen en ik verwacht maandag haar bevindingen.
Ze maakt vast en zeker nog wat foto's.

Erg spannend allemaal aangezien dit de eerste keer is dat ik zoiets heb gemaakt.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-11 09:06

Hallo allemaal,

ik heb het handvat nu 3 keer gebruikt en ben super enthousiast, ik kan nu eindelijk ontspannen waardoor ook mijn paardje meer ontspant.
Het zadel ligt als een huis en bij het opstappen is het een stuk makkelijker met het handvat, het afstappen moet ik nog even beter onder de knie krijgen maar het is geniaal.
Tijdens de draf en de galop heb ik het handvat vast gepakt en dat is echt ontspanning.
Tijdens een buitenritje kon ik aan het eind de teugels los gooien waar ik anders zo verkrampte, handvat beet pakken en voeten uit de beugels.
Voor zowel mij als mijn paard is dit absoluut de oplossing waar ik zo op hoopte.

Ik weet zo niet meer de naam van de persoon die mij in contact heeft gebracht met Custom Treeless maar een dikke knuffel van mij voor jou in iedergeval. en Voor de ontwerpster zelf natuurlijk, hierdoor kunnen wij er weer voor lange tijd tegen aan.

ik heb nog geen foto's maar ik hoop deze voor woensdag te kunnen plaatsen.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:17

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:49

Ollytje en Shyla25 beide heel graag gedaan :)

Ik ben blij dat je nu weer ontspannen kunt rijden en zo weer optimaal kunt genieten, heerlijk! Super toch dat er op zo'n manier toch een oplossing komt, ik ben heel benieuwd naar de foto's en verdere ervaringen.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-11 09:18

binnenkort gaan we een weekend weg met 4 paarden en 4 vriendinnen, dan zal ie zeker getest worden. ik heb gister even wat fotoos gemaakt, ik zal er een filmpje van maken want de foto's zijn niet optimaal geworden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding