Heej allemaal, ik lees even mee, vind het wel interessant. Ik heb in 2009 een auto-ongeluk gehad waarbij ik een graad III luxatie van de talus met ernstig weke delen letsel heb opgelopen. Mijn enkel is naar buiten en omhoog geklapt en was voor 2/3 gebroken. Het was ook spannend of ik mijn voet kon behouden. Tevens had ik zenuwuitval onder mijn voet, wat gelukkig wel weer is verbeterd. Ik ben in Edinburgh, Schotland (daar gebeurde het ongeluk) geopereerd en er zijn 2 grote schroeven in mijn enkel gezet. Op de laatste CT scan is ook weer een (nieuwe ?) breuklijn te zien en ik sta nu op de wachtlijst voor een second opinion bij dr Swierstra of Louwerens in de Maartenskliniek in Nijmegen om te kijken óf en zo ja, wat er aan gedaan kan worden. Ik ben dus heel benieuwd naar jullie ervaringen met arthrodeses of enkelprothesen.... Zijn het zware operaties en hoe lang was je herstel tijd ? Na het ongeluk mocht ik 8 weken niet belasten en toen heeft het alles bijelkaar ongeveer een jaar geduurd voordat ik weer normaal kon lopen. Ik heb nu aangepaste zooltjes in mijn schoenen ,maar heb nog steeds veel pijn- en stijfheidsklachten.
"If your horse says no, you either asked the wrong question, or asked the question wrong"