Paardrijden met een spierziekte

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Drico

Paardrijden met een spierziekte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-12 17:41

Hallo :)

Wie heeft er hier nog meer een spierziekte die ook gewoon paardrijdt? Op wat voor paarden rijd je? En hoe ga je hier mee om?

Sinds ongeveer 2 jaar is nu bij mij bekend dat ik MG (Myasthenia Gravis) heb, een ziekte waardoor je spieren sneller verzwakken.
Door medicijnen valt het gelukkig nog te onder drukken en met een goede dag lukt het meeste gelukkig ook wel.
Toch is het echt een ziekte met een erg schommelig effect, soms voel ik me heel goed en de volgende dag dan misschien heel klote.

Ik kan misschien niet meer alles even goed als vroeger maar help nog wel gewoon met het mesten en rijd natuurlijk nog paard!
Ik heb zelf een IJslander, echt een super paardje! Als ik bijvoorbeeld is moeite heb met opstappen blijft hij lekker rustig staan :)
Hij zet geen stap verkeerd als ik ook niks doe :=

Instagram: icehorse_drifandi
Drífandi frá Ponjée <3

line18

Re: Paardrijden met een spierziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:11

hallo drico

ik weet sinds net voor de kerst dat ik spier distrofy heb.
dit zit op dit moment in mijn hand en mijn spieren in mijn been zijn ook niet optiemaal maar ik kan nu gewoon lopen en alles doen alleen bij mijn hand is mijn duim functie uitgevallen inmiddels.
ik rij nog gewoon paard.
wel met een gips brees (die ik al jaren heb door dat ik steeds pijn had maar er zouw niets aan de hand zijn wat nu dus anders blijkt te zijn)
ik heb een haflinger en een fjord.
die haflinger (merrie) gaan we nu zo rijden dat ze op stemcomando's te rijden valt straks en ook dat ik minder druk hoef te geven met mijn handen.
de fjord (ruin) moetten we nog gaan inrijden.
dit ga ik met behulp en zolang het kan zelf proberen te doen (met hulp van mijn lesgeefster en een ander iemand die al vele paarden heeft ingereden)
bij kout en nat weer heb ik meer last dan in de zomer.

bijde paarden leer ik nu met een opstapje opte stappen.
zodat als ik straks meer last krijg ik dan ook nog makkelijker kan opstappen.

line18][ let aub niet op spellings fouten heb dyslexie

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie