stoppen met paardrijden.

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

jojo26

stoppen met paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-13 22:46

Hoi,
Ik wil graag weten naar jullie eigen meningen.

Ik reed bijna al 17 jaar met paardrijden.
sinds vorige jaar ben ik ff gestopt met paardrijden vanwege zwangerschap en na bevallen.
even intussen was mn manege ging failleit verklaren, in april (vorige jaar) ging nieuwe eigenaar naar manege gekomen.
Gingen ook veel nieuwe pony en paarden gekomen, bij anderen gingen weg moet en sommingen mogen daar blijven.
Na bevallen ben ik begonnen weer met paardrijden na terugkeer van zwangerschap.
Tot nu krijg ik nooit leuk paard zou rijden.
Ik heb vaak keer om brief geschreven (ben namelijk dove) naar eigenaar waarmee gaf hij les.
Ik krijg bijna 4x leuk paard/pony gereden.
Tot nu rijden ik altijd hetzelfde paard waarmee heb ik jaren ervaringen en hetzelfde paard die werd altijd genoemd die paard heb ik ook al jaren gereden.
Ik heb ook gezegd tegen hem: ik wil ook nieuwe paarden uitgeproberen. Maar slechts 4x gedaan vooral nieuwe paard en pony die had ik gereden EN heb ook gezegd: liever niet hetzelfde naam werd genoemd zoals wie heb ik ook vaak rijden, deed hij me altijd: Kenny, Nobel en Iemus en liefste verschillende paarden of pony's zoals nieuwe paarden of pony's.

Maar beleef hij zo doorging met hetzelfde gekozen naam, toen ik zag mijn naam erop met de naam van paard/pony dan krijg ik heel irritantie ervan als ik die ziet.

En tenzij wil ik ff kwijt:

Waarom bij anderen mogen wel leuk zoals nieuwe pony en paard gaan rijden? (vooral mn groepje)
En ik niet?

Moet ik gewoon zeggen als ik stoppen om redenen?
Naar andere manege opzoeken maar had ik ook bij andere manege ging ook niet leuk. ook omdat somminge andere manege's zijn duur.

Groetjes

Alexandra_

Re: stoppen met paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:48

Snap veel van je zinnen niet, is niet erg goed nederlands :?

M A J E S T I C
I N D Y
D I V E R A
Q W I N C Y

jojo26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-13 22:49

ja ben dove ruiter :-)

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:51

heb je een goede band met iemand uit je groepje ? ik zou het aan die persoon ook nog eens vermelden, misschien kan deze persoon het nogmaals vragen aan de lesgever voor dat jullie beginnen? Ik zou niet opgeven als je echt eens een nieuw paard wilt uit proberen :)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:52

Kan het zijn dat ze bang zijn dat je misschien niet zo fijn zal rijden met een ander paard? Dat ze denken: met dit paard gaat het goed, dus dan laten we het maar zo?

Alexandra_

Oh vandaar :) Ik zou er gewoon over praten.

M A J E S T I C
I N D Y
D I V E R A
Q W I N C Y

guccio

Ik denk dat je aan je instructeur moet vragen waarom je niet op nieuwe paarden mag rijden. Misschien heeft hij daar zo zijn redenen voor.

Je nederlands in geschrift is niet heel duidelijk, misschien kan je een tolk meenemen als je met je instructeur praat?

♥♥♥♥♥ guccio @ [IM] Dag mijn allerliefste Guuc ♥♥♥♥♥
The best move is to follow your heart

jojo26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-13 23:00

@smartBH

Ik heb wel goed band met mn groep en zegt altijd: op wie ga je rijden en ik zeg gewoon naam werd genoemd. en andere zeg die paard is leuk,sloom of snel.

@annemariek,
Ik heb slechts 4x nieuwe paard/pony gereden ging goed afgeloopt.

@Guccio zou ik niet durf te vragen dat waarom?

Mn beste vriendin had ook tegen mij gezegd toen ze ook meegemaakt en ging ze ook gezegd: als u me nog hetzelfde kiezen met hetzelfde paard/pony moet rijden terwijll vond ik niet leuk anders gaat ik weg. dan ging goed met paardrijden met leuke paard en nieuwe paard mogen rijden. dus daarom durf ik niet vertellen. omdat dacht ze anders heb ik paar klanten kwijt geraakt.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 23:12

Alexandra_ schreef:
Oh vandaar :) Ik zou er gewoon over praten.

er gewoon over praten is niet altijd zo makkelijk als het lijkt als je doof bent ;)
gebarentaal heeft trouwens een eigen grammatica, daardoor is het voor de TS waarschijnlijk lastiger om ABN te typen.

TS: heeft de instructeur al verteld waarom je steeds hetzelfde paard krijgt? Misschien kun je zijn/haar e-mail adres vragen, zo stuur je niet alleen een brief maar is het voor hem/haar misschien ook makkelijker om de keuze uit te leggen of kun je daar via de mail over in gesprek gaan.

jojo26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-13 23:34

@loulou,

precies, zoals wat je zei dat doven heeft eigen grammatica en ook hebt ook lastig met nauwelijk nederlands taal moet schrijven/typen.

Toch bijna iedereen begrijpen goed dat waarom :-)

Bij email lijkt me niet beste omdat via email heb je wening tijd om terug te beantwoord. met 4 ogen gesprek lijkt me beste! Ook omdat zei hij vorige keer dat hij wilt voorzichtig nemen want ik heb 3x keren gevallen tijdens springen maar bij dressuur val ik nooit. maar heel soms als paard onverwacht rennen vandoor of onverwacht bokken dan val ik daarmee :-p

bij nieuwe paard/pony wil ik ook graag uitproberen omdat bij andere paard/pony waarmee heb ik ook bereden heb je al geleerd zoals wat is verschillend karakter van de paard/pony. maar toch ik heb vaak gezien bijna paarden/pony zijn braaf en sommingen zijn eigenwijs of moeilijk.

Ik ben zo persoon van de ruiter die ik PRECIES(makkelijk en moeilijk dus midden)
bij ruiter die heeft meer ervaring dat moet bij moeilijk paard gaan rijden maar bij mij ging gewoon goed.
wel eigen risico ja maar lijkt me wel leuk om nieuwe paard te rijden om meer interassant. niet alleen om karakater maar gaat om snelheid of actief (drukke) daar gaat om ;-)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:59

dan zou ik het nog een keer aan je instructeur vragen, maar als ik het zo lees vind je instructeur denk ik toch dat je er nog niet aan toe bent. die wil natuurlijk ook graag voorkomen dat er ongelukken gebeuren en zal je daarom misschien nog niet op een druk paard willen zetten.

FabiDjester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:30

misschien kan je naar een speciale manege voor mensen die doof of gehandicapt zijn *D
knap dat je kan paardrijden als je doof bent lijkt me best moeilijk _/-\o_ _/-\o_

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:19

Ik zal niet zomaar het paardrijden opgeven ;) praat erover tegen degene waar je les van krijgt, misschien kan ze opschrijven wat zeil zeggen,, Of er met jou over mailen.

Karma_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:10

Ik zou je hobby niet laten verpesten door 1 man. Mischien een idee om samen met een vriendin met hem te gaan spreken? 2 maken vor meer indruk dan 1 ;) En heb je al eens gekeken of je een leuke verzorgpony kunt vinden? Dan heb je elke keer een leuk paard om op te rijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:17

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Zou het zo kunnen zijn dat de andere paarden wat moeilijker te rijden zijn, en dat je instructeur 'bang' is dat hij jou niet op tijd de juiste aanwijzingen kan geven?
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik met mijn dove lesklant (paar jaar geleden, privelessen) ook lang niet alle paarden gebruikte. Ik wilde als instructeur ook de zekerheid hebben dat ik controle op de situatie kon houden, als ik mijn lesklant niet snel genoeg kon 'bereiken'...

Zou het zo iets kunnen zijn?

xGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:32

Ik zou het gewoon tegen je lesgever zeggen. Als je niets zegt, weet hij ook niet dat er iets aan de hand is.

the greatest pleasure in life is doing what people say you cannot do

zusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:58

Inderdaad gewoon met hem over hebben! Misschien is er wel een goede reden om jou steeds op dezelfde te laten rijden

Paardje2410

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:53

Heb het erover, of schrijf een brief.

Ik hou van mijn friesje!!

Ayda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:16

Paardje2410 schreef:
Heb het erover, of schrijf een brief.

Ja juist schrijf een brief en als dat ook weer niet lukt kan je het met een beste vriendin samen gaan zeggen als je het niet durft en niet zomaar je hobby verpesten.

Isarx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:06

Ik zou doorgaan!! Het is een super sport!! En je wordt er ook sterk van ;)

Isarx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:07

Hij heeft zijn mening maar jij hebt jou leven :)

mbl_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 08:02

Ik snap je niet :j

Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 09:14

Ik kan me voorstellen dat een deel van 'het probleem' (en dus ook de oplossing) in communicatie zit. Even zoeken dus naar de manier waarop je het beste duidelijk kunt maken wat je graag wil. Succes!

Het is zoals het aan het worden is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:20

TS is al maanden niet op Bokt geweest ;)

Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:25

Scherp Sonja ;)

Het is zoals het aan het worden is