Hoe kunnen we paardrijden voor blinden verbeteren?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Remarknl

Hoe kunnen we paardrijden voor blinden verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-13 20:18

Voor een project dat ik doe zoek ik naar tips of ideeën om paardrijden voor blinden en slechtzienden te verbeteren. Ik zou graag willen weten wat voor technische hulpmiddelen zouden kunnen helpen om paardrijden makkelijker, toegankelijker of leuker te maken. Misschien is het intressant om het rijden zelfstandiger te maken?

Ik zou bijvoorbeeld een app kunnen maken waarbij je via geluidjes hoort waar je heen moet.

Stel je voor dat ik alles kan maken. Wat zou ik dan echt moeten maken?

Daarnaast zou ik graag willen weten wat nou het gevaarlijkst, duurst, moeilijkst, irritantst is is aan blind of slechtziend rijden.

Bedankt!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:38

Interessant, wil je de uitkomsten ook posten?

Je zou zeggen dat dit: http://www.verenigingfpg.nl/hndcom_callers.php wel met techniek op te lossen moet zijn. En een goede gps-routeapp lijkt me voor slechtzienden die buiten willen rijden ook wel helpen.

Mocht je via bokt niet voldoende respons krijgen, dan zou je ook contact op kunnen nemen met FPG-maneges, die het aan hun ruiters voor kunnen leggen. (Maar: de ruitergroep is veel diverser dan dat, dus ik hoop dat er ruiters met zichtproblemen willen reageren. Er zijn er een paar, als je zoekt kom je wel wat topics tegen en misschien haal je daar ook al wat ideeen uit.)
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 15-05-13 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:45

Ik kan je hier wel mee helpen, door je contact gegevens te geven van mensen die je kunnen helpen met dit :)
Als je er belang bij hebt moet je maar even een pb sturen (of even aangeven in dit topic dan benader ik jou wel :) )

Remarknl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-13 20:57

Shadow0 schreef:
Interessant, wil je de uitkomsten ook posten?

Je zou zeggen dat dit: http://www.verenigingfpg.nl/hndcom_callers.php wel met techniek op te lossen moet zijn. En een goede gps-routeapp lijkt me voor slechtzienden die buiten willen rijden ook wel kan helpen.

Mocht je via bokt niet voldoende respons krijgen, dan zou je ook contact op kunnen nemen met FPG-maneges, die het aan hun ruiters voor kunnen leggen. (Maar: de ruitergroep is veel diverser dan dat, dus ik hoop dat er ruiters met zichtproblemen willen reageren. Er zijn er een paar, als je zoekt kom je wel wat topics tegen en misschien haal je daar ook al wat ideeen uit.)

Ik zal de uitkomsten zeker posten!

Het callers idee zal ik zeker onthouden. Ik heb al eens een apparaatje gemaakt dat dat zou kunnen doen!

Citaat:
Ik kan je hier wel mee helpen, door je contact gegevens te geven van mensen die je kunnen helpen met dit
Als je er belang bij hebt moet je maar even een pb sturen.

Ga ik doen!

Remarknl

Re: Hoe kunnen we paardrijden voor blinden verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-13 15:18

Ik heb het helaas niet door de brainstorm kunnen leiden. Wel heb ik een beter idee gekregen wat ik zou kunnen doen. Het is mogelijk om de ruiter te volgen en op die manier wat informatie aan de ruiter te geven. Ik ga hier zelf later toch mee verder denk ik.

Bedankt voor de reacties!

Rickert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:16

Misschien met oortjes dat je elkaar kan verstaan?

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:20

Bakletters met sensor en luidspreker:) Die zegt 2 meter voordat je er bent de letter. Bijvoorbeeld A.

En bij de letters in het midden van de bak, de sensor en luidspreker tegen het dak aan ofzo, of aan de lampen.

Du blir løyst frå banda som bind deg
Du er løyst frå banda som batt deg

Rickert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:25

Dat is ook handig ja!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie