Wat nou mis met sporen?!

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

X_orville_X

Wat nou mis met sporen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-08 19:07

Hee!
Soms zie ik wel 's mensen die moeilijk doen over sporen, wat is daar nou toch mis mee?
In mijn instantie;
Ik gebruik ze normaal, Dus wat is daar nou zó verkeerd mee? Helemaal niets, toch.

Nou, kijk, ik heb op HT een fotoalbum, en daar had ik een foto neer gezet waar ik zonder zadel en hoofdstel op zit, gewoon voor de lol, voor de foto zeg maar. En dan reageert iemand:
Waarom toch met sporen? Je zit er zonder zadel en hoofdstel op dus waarom?
Zoiets zij 'diegene' Ik vind dit dom. Tenslotte, Het is mijn paard, dus ik mag zelf weten of ik met of zonder sporen rijd, ik gebruik ze gewoon, zoals ze horen te gebruiken, en het was maar voor de foto, dus wat is haar probleem...Ik vind dit echt te dom gewoon, wat nou dat commentaar op sporen, terwijl je niet eens weet wát mensen er mee doen, ik gebruik ze zoals ze moeten gebruiken, sommige mensen.. Die snap ik niet.

En dan erbij, mijn paard moet met sporen:P

..

sarah_m

Re: Wat nou mis met sporen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:10

tsja, als je zonder zadel gaat rijden dan heb je geen stabiele zit, dus dan word het echt snel porren.

p.s. sporen topic 44678473984333

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:12

Ik heb al getemt

Wie weet waar Amber is? Een prachtige palomino merrie? Laat het me weten!
Zoektocht naar Amber

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:14

Er MOET niks..

Het is een HULPmiddel, geen straf-, verplicht, of mooi-middel Clown

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:17

X_orville_X schreef:
Tenslotte, Het is mijn paard, dus ik mag zelf weten of ik met of zonder sporen rijd, ik gebruik ze gewoon, zoals ze horen te gebruiken, en het was maar voor de foto, dus wat is haar probleem...

Verward

Sorry voor mijn weinig toevoegende reactie, maar waar slaat bovenstaande op?

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:20

Ik vind niks mis met sporen, zolang ze maar goed gebruikt worden. Zonder zadel lijkt het me idd minder fijn omdat je absoluut geen stabiele zit hebt, en daarmee dus soms geen controle over je benen.

Wat ik dan weer wel vreemd vind is dat beweerd wordt dat een paard niet zonder sporen bereden kan worden. Dan zit er toch echt iets fout bij de ruiter! Misschien is het niet makkelijk en moet eraan gewerkt worden, er is dus tijd en geduld voor nodig, maar ik denk dat zonder sporen rijden bij elk paard haalbaar moet zijn!
Laatst bijgewerkt door djodjodjo op 11-02-08 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Onderweg van NL naar NZ op de motor! Volg mijn reis op www.globethrottling.com

Jusi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:21

Sporen moet je alleen gebruikte als je een stabiele zit hebt en het paard niet constant zit te 'prikken'. Zodra je zonder tuig gaat rijden, heb je geen (of minder) stabiele zit meer, dus prik je waarschijnlijk wel en irriteer je je paard. Niet doen dus.

Er is geen paard dat je niet zonder sporen kunt rijden, sporen zijn hulpmiddelen die het makkelijker maken voor paard en ruiter. Als je een paard niet zonder kunt rijden, lijkt het me eerder een straf, en dat is absoluut NIET de bedoeling van sporen!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:02

Wat dit hier? Verward
Nouja er is al getemd dus dat komt wel goed.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:52

Dit topic hoort hier niet thuis en er loopt ook al een soortgelijk topic. TS, kijk hiervoor eens op [RUI] Ruiter, bij Vraag maar raak.

Vandaar een slotje.

Faber quisque fortunae suae

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten