lichamelijke beperking en wedstrijden

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

grazymirror

lichamelijke beperking en wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-08 21:24

hallo

ik heb de ziekte MS, ik rij al een tijdje paard en doet doet me erg goed ook al is het erg zwaar en moet hier veel andere dingen voor late, maar ik krijg zoveel liefde van me paard terug dat ik dat er graag voor over heb, maar nu zou ik graag met hem wedstrijden willen gaan rijden, lijkt me erg leuk en spannend en wil dit gewoon ook eens meemaken, alleen door mijn beperkingen in dit geval weinig gevoel en controle over mijn benen en armen, mijn paard reageert veel op klikken en stem, of dit wel mogelijk is op regulieren wedstrijden, wie heeft hier ervaring mee .en moet je dit vooraf melden bij de jury.

graag jullie reactie Bloos

wammesje

Re: lichamelijke beperking en wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:59

Ik weet niet of je mag klikken en praten! ik heb zelf ook MS, en ook eens een wedstrijd gereden, maar voor mij werkt het niet, die spanning en de drukte van die dag, was voor mij echt te veel Bloos
Te gespannen gereden, daarna een tijd voor pampus gelegen Boos! ik probeerde mijzelf ook wel extra te bewijzen ofzo, van kijk is wat ik ondanks... nog allemaal kan, en niet willen klagen als het niet gaat Tong uitsteken geen hulp willen, en zelf nog alles op willen ruimen daarna, maar daar leer je weer van.

http://ronverhaartimmerwerk.nl/ ook voor stallen bouw!

''I found something that I truly love, that truly makes me happy. That's a million times better than something that makes me rich.''

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:04

Voor het gebruik van speciale hulpen en hulpmiddelen kun je dispensatie krijgen. Hiervoor moet je je laten keuren (classificeren) Met die keuring kun je dispensaties laten bepalen voor reguliere wedstrijden, maar je kunt er ook mee worden ingedeeld in een grade voor de aangepaste dressuursport. Over de classificaties kun je meer info vinden op www.ncpg-kenniscentrum.nl en op www.paraequestrianholland.nl

Stable Enable Dressuurstal voor ambitieuze ruiters met een handicap

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:07

je kunt wedstrijden rijden via een fpg manege volgens mij...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie