moeite met aansingelen..

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ellen__

moeite met aansingelen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-08 12:49

ik heb bij mijn verzorgpaard moeite met aansingelen,dat komt omdat ik snel last krijg van mijn armen,en ook weinig kracht heb als ik mijn armen te veel belast.
aan de rechterkant moet de singel op het 4de gaatje,aan de linkerkant zit een singelverlenger,deze verlenger zit al op het vierde gaatje van de singelstoten(hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitleg Haha! ),aan de linkerkant moet de singel dus op het derde(laatste) gaatje van de verlenger,nu is dus het probleem dat ik de singel aan de rechterkant echt met geen mogelijkheid op het 4de gaatje krijg Bloos (heb soms zelfs moeite om m rechts op het derde gaatje te krijgen)
nu zou je dus zeggen singel m op het laatste gaatje aan als je erop zit,maar als ik dan wil opstijgen,gaat het zadel scheef hangen,omdat hij dan dus nog op het derde gaatje zit dus dat is ook geen optie Knipoog
hoop dat iemand mij kan helpen/tips geven!!
het is trouwens een vzh zadel,en op een krukje staan en dan aansingelen heb ik ook al geprobeerd en heeft ook niet geholpen...en geld om zelf een dressuurzadel(2dehands) te kopen heb ik ook helaas niet Haha!

A_mieke

Re: moeite met aansingelen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:01

Heb je geprobeerd om je elleboog in je zij te zetten en meer met je knieën de beweging in de zetten, dan hoef je minder met je armen te doen.
Een andere optie lijkt me toch op je paard gaan zitten (met behulp van een stoel of kruk).
Er zijn ook singelspanners in de handel, maar daar heb ik geen ervaring mee. zoek eens op singelspanner.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-08 14:42

hoe bedoel je dat precies met je elleboog en je knie Bloos
een krukje heb ik al maar dat is gewoon een laag krukje dus schuift het zadel toch
en een singelspanner is misschien een idee,ik zal eens langs de ruiterzaak gaan,misschien kunnen ze me daar laten zien hoe dat precies werkt!
bedankt alvast voor je antwoord Haha!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 14:45

Singelspanner helpt! en ook een singel met elastiek er in zorgt er voor dat je net wat makkelijker kan aansingelen.

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

whynova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 15:07

Je hebt idd een ijzeren hulpstuk die je precies in het gaatje doet en als je dan dat hulpstuk omhoog duwd komt die vanzelf een gaatje strakker zonder dat jezelf kracht moet zetten

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-08 18:05

nou heb n singelspanner gekocht,ben benieuwd of het werkt,ga morgen weer naar haar toe dus kan ik m meteen uitproberen.
ze zeiden in de winkel dat een elastische singel ook nog wel s helpt,maar heb je dan niet t probleem dat de singel dan losser zit en t zadel alsnog gaat schuiven Bloos

Saxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 19:48

Ik kan met sommige pony's ook met moeite aansingelen. Echt heel vervelend. Nu doe ik elke dag oefeningen met strekken (Jaja wat een tut ben ik) van mijn armen en ik probeer mijn armen minder te belasten. Nu heb ik er iets op gevonden wat helpt voor mij, ik heb geen last meer. Ik singel zoveel mogenlijk aan en dan stijg ik voorzichtig op zodat het zadel niet teveel schuift. Dat doe ik het zadelblad omhoog en singel ik vanaf boven aan Lachen
Handig, en ik heb minder last.

Ik hoop dat je er iets aan hebt:Y)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:45

je hebt ook van die apparaatjes om de singel te spannen...

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-08 16:24

ikenindi schreef:
je hebt ook van die apparaatjes om de singel te spannen...

zie mijn bovenstaande bericht,heb er gister net 1 gekocht Knipoog

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:08

ik ben benieuwd, ik kan m'n paard nu nog wel goed aansingelen, maar dat zal in de zomer minder worden, Dus laat maar horen of het echt iets is, Haha!
(heb nu wel na het rijden dat ik de singel niet meer los krijg Clown )

So is the time, The time will be, Being a human, Humanize ME!!!

[VVDD] Fenja heeft een eigenschap van sneeuw ontdekt

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:27

Ik heb ook geen kracht in mijn handen en gebuik ook het aansingelplankje. Ideaal. Wel oppassen dat je niet te strak aan singelt maar het kost echt geen kracht.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

domo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:59

Miss kan iemand aan de andere kant meehangen en daarna lukt het singel miss makkelijk in plaats van te duwen omhoog als je er naast staat!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:02

Kan je me dan gelijk uitleggen hoe zo'n singelspanner werkt? (evt met foto's Haha! ) Zou fijn zijn als het de oplossing voor je is!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-08 21:46

BrittKitt schreef:
Kan je me dan gelijk uitleggen hoe zo'n singelspanner werkt? (evt met foto's Haha! ) Zou fijn zijn als het de oplossing voor je is!

ik heb m net uitgetest en t is echt een superuitvinding Haha! zal ff een foto voor je zoeken en het 'proberen' uit te leggen Haha!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-08 21:55

Afbeelding
Ze werken eigenlijk met een soort hefboomeffect zodat je minder kracht hoeft te zetten. je moet de singelstoot aan het einde van het handvat bevestigen (rood rondje)(erdoorheen halen,en dan de spanner sluiten,zodat die de stoot strak vast heeft) Dan heb je nog het handvat (groen deel) die heb jij vast. Dan heb je nog een plat stuk (blauw) dat je tegen het paard aan moet houden.dan moet je de spanner dus omhoog doen en kan je zo heel makkelijk aansingelen Knipoog
hoop dat je t een beetje snapt Haha!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:58

Singel aan beide kanten gaatje voor gaatje helpt ook. Ik begin met 1 á 2 gaatjes beide kanten. Dan hoofdstel, nog een gaatje aan beide kanten. Dan longeren en voor je erop stapt nog een keer. Dat is minder rigoreus voor het paard en het gaat makkelijker.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-08 22:23

heb ik al geprobeerd,maar dat lukt mij niet door de krachtverlies in mijn armen Knipoog
en dit is voor haar fijner dan dat ik een half uur bezig ben met aansingelen en het nog niet lukt Bloos
dat merkte ik in ieder geval aan haar wel Knipoog

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:26

En een singel met elastiek wil ook helpen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie