Geestelijke blokkade bij je zelf met springen

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SharonStory

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:58

Ik herken dit probleem ook heel erg maar instructie die bij je past en samen met je aan het probleem gaat werken is wel echt de oplossing. Ik heb een hele fijne instructrice die altijd met leuke plannen van aanpak komt en met creatieve oefeningen die inderdaad vaak de spanning wegnemen.
Zo heb ik ook een tijdje gehad dat ik niet over een hindernis durfde en toen ging ze mij steeds er langs laten wenden, de galopsprongen tellen vanaf de wending naar de hindernis toe (erlangs rijden maar dus gewoon die controle over je galop krijgen) en daardoor werd het springen controleerbaarder of meer voorspelbaar, net hoe je het noemen wilt. Ik haalde daar veel zelfvertrouwen uit en op die manier durfde ik weer over een sprongetje heen.
Vervolgens heeft ze heel veel oefeningen met mij gedaan door bijvoorbeeld een hindernis die recht staat schuin te laten springen, dat klinkt gek maar juist door dit soort dingetjes groeide mijn zelfvertrouwen en ging ik in een paar maanden van helemaal niet over een hindernis durven naar over 65cm springen, weliswaar nog wat onzeker maar ik deed het wel!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie