Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Moderators: Neonlight, Nadia, LindyH, balance, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:39

Zonde, maar wat ik niet begrijp, rechtuit gaat dus wel? Dus dan is er niets aan de hand en kun je wel gewoon rijden of mennen. Dan maak je er toch een bospaard van? Of is dat ineens ook niet meer mogelijk?
En waarom is zoiets dan niet eerder gevonden? En waarom kan het paard het onbelast wel? Dus met longeren zie je ook niets? Dus eigenlijk is ie gewoon als je hem laat keuren goedgekeurd, maar zul je als je M of hoger wilt rijden pas wat merken? Of merk je het al bij lange teugelen en lummelen voor de wagen?

Nobody is perfect, I am nobody. Er is maar 1 waarheid en dat is de mijne. Only believe in your own truth. I am always right. There is no redundancy for stupidity. Goed lezen blijken maar weinigen te beheersen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:44

Mando schreef:
Misschien de hele brief lezen Germie.

Citaat:
Jouw Facetgewrichten Thoracale wervels T13, T14, T15 T16 en T17 hebben een vorm van artrose, precies onder zadel dus,daarom kan jij geen ruiter dragen en niet lateraal buigen in de bochten

ja en dan snap ik het toch niet. Artrose is vaak juist in beweging houden en hoeft dus geen rust te betekenen. Er wordt hier gesproken in geen ruiter dragen en niet buigen. Ik kan me van het niet buigen dus wel wat voorstellen, maar niet de combi met niet dragen omdat dat eerder geen probleem was.
Let wel, het is niet om iemand te veroordelen, maar ik probeer te begrijpen hoe je aan een conclusie komt. Ik probeer er zeg maar van te leren. En zeker ook omdat kennelijk zonder belasting de mogelijkheid tot buigen er wel is? En komt er dan nog zo veel gewicht op de schoft bij het mennen? Ook dat is iets waar ik nu dus benieuwd naar ben. De vragen zijn dus niet bedoelt om te denken dat er een foute conclusie (rust, afgekeurd) getrokken is, maar wel het waarom en of dit zelf te ontdekken is (denk het niet overigens, ik denk dat het vaker voorkomt dan weet).

Nobody is perfect, I am nobody. Er is maar 1 waarheid en dat is de mijne. Only believe in your own truth. I am always right. There is no redundancy for stupidity. Goed lezen blijken maar weinigen te beheersen.

germie

Re: Open brief aan mijn paard: Meneer Anton. En hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 21:21

ja, dat is inderdaad lastig. Dus met longeren wel hetzelfde beeld. Dat vroeg ik me ook even af. En ja, ik ken ook paarden die doorgaan. Maar in dit geval lijkt het me inderdaad iets wat je dan niet zomaar ziet of vindt. Het gaat dus wel even, dan verzuurt er iets en dan wil ie niet meer lopen. Dat beeld lijkt me heel raar, want je zoekt het niet in pijn in eerste instantie lijkt mij. Ik probeer het gewoon te rijmen met wat paarden die ik gereden heb, daar had ik natuurlijk ook wel eens issues mee, maar niet zo hoor. Ik kan me gelukkig niet herinneren dat ik hierin ergens te ver gegaan ben omdat een paard toch iets bleek te mankeren. Maar ik hoop het ook niet mee te maken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie