Springlesje nemen?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Muronia

Springlesje nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-19 22:09

Zo af en toe doen we voor de afwisseling eens een keer een sprongetje tijdens de training. Ik ben zelf totaal geen springtalent, ik denk dat mn laatste springles minstens 20 jaar geleden is geweest, maar ik merk aan mijn paard dat ze het erg leuk vindt om te doen. Omdat ze het zo ontzettend braaf doet, zie ik de lol er eigenlijk ook wel van in en ondanks dat ik geen ambities in die richting heb, zou het toch wel fijn zijn dat ik het een beetje goed doe qua begeleiding en zit.

Ik zou het wel zonde vinden als zij het plezier verliest doordat ik fouten maak. Daarom twijfel ik een beetje of ik eens een (paar) springles(sen) moet gaan nemen of zou dat niet nodig zijn zoals wij een beetje recreatief rondhuppen?

Ik heb onze escapades eens op een rijtje gezet van afgelopen najaar tot vandaag (paard is vorig jaar beleerd). Tips zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Eerste kennismaking met balkjes onder het zadel
Afbeelding

Het eerste sprongetje onder het zadel
Afbeelding

Vrijspringen. Dit was richting de winter ergens
Afbeelding

Begin dit jaar, oefenen met galop over een balk
Afbeelding

Vroege voorjaar 2019, we durven al een klein beetje
Afbeelding

Afbeelding

Weer vrijspringen.. ik weet niet wat ze dacht hoe hoog het wel niet was?!
Afbeelding

Ons eerste (zelf gefabriceerde) oxertje
Afbeelding

Dit was denk ik 2 maanden geleden
Afbeelding

Afbeelding

En vandaag was het even weer zover. Ik vond dit er zelf best goed uitzien met mijn onkundige oog. Maar waar het om ging was dat ik dus vandaag weer zo duidelijk merkte dat ze het wel echt leuk vindt, dat is de reden van dit topic dan ook.
Afbeelding

Afbeelding

Mijn balken zijn trouwens niet van hout maar van een soort rubber, waardoor ze veilig zijn voor t paard en wat lichter te tillen dan houten balken. Het enige nadeel is dat ze wat doorbuigen als het warm is of als ze te lang in de lepels hangen :D

[o]
Veronia (v. Macho Polo) B + 11 / L1 + 1
Florentino (v. Florencio)
Wainonia (v. Oliver) drachtig van Lenard voor 09-04-2020
Mijn fotografiepagina: https://www.facebook.com/muroschfotografie

Muronia

Re: Springlesje nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 06:14

Bedankt voor de reacties. Dat is dus eigenlijk meteen al iets waarvan ik niet weet wat goed is.. knie klemmen of beugels steunen? Of beide wat? Zou het kunnen dat ik mijn beugels gewoon wat te lang heb misschien?

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 10:08

Bedankt voor de reacties. Ik ga eens even in de buurt kijken bij maneges of ze daar zoiets hebben waar je onregelmatig naartoe kunt gaan (ik werk ook onregelmatig dus ik zou sowieso niet wekelijks kunnen) en waar je niet verplicht meters hoog hoeft te springen :D.

Klopt hoor, ik doe dit met mijn dressuurzadel. Ik heb nog wel een wintec vzh liggen en ik wil wel even kijken of ik die kan gebruiken op haar als we dit weer gaan doen, eerst maar eens passen.

[o]

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 13:44

Ik ken eigenlijk niemand die springt of heeft gesprongen, maar ik heb geinformeerd bij de manege waar mijn dochter rijdt en daar is op de vrijdagavond springles voor mensen met eigen paarden. Ik mag daar meedoen in de beginnersgroep (tot 80 cm werd er gezegd) en je kan gewoon komen wanneer je wilt, even aanmelden middels een appje en je betaalt ook gewoon per keer. Dat lijkt me op zich wel ideaal zo. Het is ook nog vlakbij.

Ik ontdekte mezelf net "springend" op de voorpagina (uitgelicht) en dat vond ik wel hilarisch eigenlijk _O-

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie