Onze wekelijkse verenigingsles! (Numero uno x Peter pan?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xAnnouk

Onze wekelijkse verenigingsles! (Numero uno x Peter pan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-18 20:11

Misschien vinden jullie het wel leuk een kijkje te nemen bij een kleine training van ons. Deze stelt niet heel veel voor maar is misschien wel leuk om te zien :)

Afbeelding
Hochka :D

Wekelijks heb ik zowel privé als clubles.
Afgelopen donderdag was de clubles en heb ik even wat laten filmen. Lekker simpel lesje. Na er een week niet opgezeten te hebben ivm het weer en een aantal dagen binnen gestaan te hebben was ik heel benieuwd hoe het zou gaan.
Ze deed goed haar best en had er flink zin aan ! :)

We zijn nu sinds 1,5 maand een combinatie en moeten nog wennen aan elkaar natuurlijk. Maar het gaat elke keer weer beter.
Merrietje is nu bijna 6 en heeft nog niet veel ervaring. In 2016 2x bb gesprongen verder niks eigenlijk.

Ik twijfelde of ik een foto of film topic wilde openen. Maar ik ga toch maar voor het filmpje. Wel spannend wat iedereen te zeggen heeft natuurlijk, maar het geeft wel het beste beeld voor jullie ! En wie weet hebben jullie nog waardevolle tips :)

Eigen kritiek;
Meer ontspanning in galop, wil nog erg mijn handen “vast” zetten en soms onrustig doen met mijn lichaam.

Afbeelding

Alvast bedankt !!
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 04-03-18 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Filmpje zichtbaar gemaakt

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 12:19

Bedankt voor de tips beide ! Heb ik zeker wat aan :)

Misschien dat ik inderdaad even moet vermelden waarom ik bewust een wat langzamer grondtempo aanneem. Ze wil soms echt sterk worden en naar de hindernis toe rennen. Dit willen we eigenlijk niet stimulerej ik het begin omdat we er anders straks tijdens parcours last van krijgen.
Maar het is zeker waar ! En het is zeker de bedoeling dat we sraks wel een voorwaartser grondtempo aanhouden als dit wanneer we iets verder zijn.

xAnnouk

Re: Onze wekelijkse verenigingsles! (Numero uno x Peter pan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-18 12:15

@Littleroosie bedankt! Normaal wil ze daar nog wel is moeite mee hebben maar ze deed het afgelopen donderdag echt lekker. :)
Aankomende zaterdag komt de tandarts inderdaad, we hebben haar nu net 1,5 maand.
Geen idee of ze ooit naar de tandarts is geweest.. maar dat gaat zaterdag dus gebeuren. En hopelijk is het schudden dan ook over. :)

@cheminee Bedankt ! :)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-18 14:10

@Joolien, bedankt voor je bericht. We zijn zeker ook dressuurmatig bezig wat de ene keer wat fijner gaat als de andere keer. Dat is natuurlijk zeker de basis. Ik heb gelukkig al het geduld en we doen het lekker op haar tempo. :) Het is een heus verschil met mijn vorige paardje, dus ik moet toegeven dat het voor mij ook ontzettend wennen is.. :+ Maar dat gaat allemaal wel goed komen. Ik ben al heel blij dat ze zo werkwillig is en al zoveel voor me wilt doen :)

@Kaitlyn, bedankt ! Misschien dat ik inderdaad het grondtempo dan toch maar iets moet op gaan voeren zodat ze wat fijner uit kan komen. En mocht ze dan toch weer de hindernis gaan aanvallen, dan zet ik haar gewoon stil of ga ik wat anders doen om de rust weer op te zoeken denk ik. Het is nog even uitvogelen wat handig is haha.
In ieder geval bedankt voor de tips :D

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-18 13:17

Gisteren parcoursje gesprongen met een andere lesgeefster.
Hierbij het grondtempo hoger, maar dit keer was het eigenlijk te hoog.
https://youtu.be/_nqTTQIp4SI

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden? :)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-18 14:11

Bedankt :) ! Ik denk dat wanneer ze sterker wordt dat het ritme ook beter gaat worden. Zit alleen zelf nog even goed na te denken over oefeningen die haar echt op haar achterhand gaan plaatsen en haar sterker maken. Toevallig ideetjes ? :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie