Weer eens wedstrijd met Ivy, slechtste proef ooit!

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 14:15

Goed dat je ook je minder goede momenten durft te delen! Volgens mij heb je je de stukken waar het mis op gaat zelf ook al prima door, dat is al stap 1 naar het oplossen :).

Qua houding (naast (zit)les ect), probeer je handen eens voor je gevoel overdreven hoog te houden. Automatisch ga je ze steeds weer lager houden omdat het zo voor jou 'hoort', maar probeer er eens een paar keer wat langere stukken op te letten. Te hoog is natuurlijk ook niet goed, maar als je je handen 'overdreven' hoog houdt kan je in elk geval niet zo gemakkelijk je handen vastzetten. Dan maar te hoog :).
Wat ook gaat meehelpen is door wat trotser te gaan zitten. En dit wordt lastig. Beugels gaatje langer en een gewichtje achter aan je cap binden (of doen alsof) kin en borst vooruit en gaan! Dat gaat in het begin lastig zijn, maar wordt steeds gemakkelijker als je erop let.

Dan, de chaos. Die ken ik heel erg goed, ik kan prima de onderdelen apart rijden, maar zodra alles achter elkaar kwam raakte ik halverwege mijn paard kwijt. Dat had er veel mee te maken dat mijn paard een beetje hing, mijn teugels steeds langer werden en mijn paard steeds langer werd. Probeer dan nog maar eens soepel te sturen! Ik zie dat bij jou paard ook een beetje.
Als je houding beter wordt en jouw paard beter bij elkaar en gedragen loopt dan stuur je ook veel gemakkelijker een proef door met alle onderdelen achter elkaar. Het is prima om de complete proef te oefenen, maar als je merkt dat je haar 'kwijtraakt', neem dan even een pauze en probeer wat van de chaos te ontkomen door wat voltes te rijden en dan verder te gaan. Doorbuffelen terwijl je haar half kwijt bent is voor jullie allebei niet bemoedigend. Dat mag in een echte proef natuurlijk niet, maar start anders HC of oefendressuur als je toch het 'echte' gevoel van wedstrijd wilt meenemen, als je het uitlegt aan de jury snappen die dat gerust wel.

In iedergeval veel succes en vooral plezier, je hebt een braaf en leuk paard en zelf ook prima door waar je nog aan kunt werken, dus het komt sowieso goed!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie