Wat mij trouwens opviel: je hebt de proef volgens mij goed geoefend omdat je een aantal dingen al reed voor de voorlezer eraan toegekomen was. Maar de bak is zo te zien geen 20x40 maar kleiner, doordat het stukje van de ring is afgezet. En ik vroeg me dus af of een deel van de haast en chaos komt omdat je in je hoofd hebt zitten hoe je het geoefend had met richtpunten in de grote bak (bv de hoek, of de dakbalken, of de spiegel), en doordat de bak nu kleiner was het niet meer klopt.
Verder: zitles en lekker zitten. Ontspannen de beweging van je paard willen volgen. Ik denk namelijk dat het grootste probleem voor je paard niet eens was wat je met je handen deed, maar ook dat je onbewust aardig klemde in je zadel. Je paard springt een paar keer in galop aan waar dat niet moet, en dan is klemmen waarschijnlijk de oorzaak. En lekker stil zitten komt nog voor je wat met je handen doet.
En ik zou inderdaad overwegen of dit wel of niet de goede instructeur is. Misschien dat iemand die meer kan meedenken vanuit jouw ontspanning fijner is. En lang niet iedere instructeur kan dat bij iedere ruiter. Dus kijken of iemand anders beter bij je past is niet gek. En misschien iemand die wel degelijk kan zien of bv scoliose of iets anders meespeelt, meer centered riding, ruime ervaring met verschillende ruiters, die kant op.
Dan zie ik nog heel veel mogelijkheden!