Weer eens wedstrijd met Ivy, slechtste proef ooit!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 20:20

Knap dat je het filmpje online gooit. Ik denk dat menig ruiter dit filmpje had weggestopt om nooit meer te bekijken.

Ik ga mee met andere Bokkers hierboven. Het lijkt alsof je jezelf aan je armen optrekt (met het lichtrijden) en je armen dus vast zet. Daarnaast zit je momenteel wat in een stoelzit en 'plof' je soms wat neer. En ik zie ook flink wat 'zagen' voorbij komen, helaas. Doe je dat normaal nooit (meer)?

Ik zou als dit het resultaat is van regelmatige privéles en al 4 jaar lessen bij dezelfde instructrice toch eens verder kijken. Het lijkt als ik kijk naar je rijstijl op dit filmpje, alsof je les hebt van een wat 'ouderwetse' manege instructrice. Handen zo breed vast zetten, 'spelen'/zagen, een zit die nog steunt op de handen en niet met de beweging mee gaat. Zo kreeg ik vroeger ook les.

Als er geen andere instructrice op je manege mag komen, misschien een instructrice in je buurt zoeken en daar met de trailer heen? Want het lijkt me wat zonde zoveel geld aan lessen 'te verspillen' voor dit resultaat na 4 jaar. Zonder gemeen te willen zijn. Ik denk dat er zoveel meer potentie in jullie zit. Je hebt voldoende zelfinzicht, wilt altijd graag feedback en advies en gaat daar ook nog eens heel knap mee om! Ik denk dan ook dat je met een betere instructrice echt vooruit kan vliegen samen met Ivy.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:24

Misschien een onpopulaire mening bij jou, Kim. Maar als je op je filmpjes moet 'ontdekken' dat je zaagt en je instructrice daar nog geen ding van heeft gemaakt tijdens de les.. Lijkt mij dat nóg een reden om een andere instructrice te vinden die zich wel richt op de biomechanica van een paard ipv zagen toestaan/motiveren (als spelen?).

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:27

Mocht je trouwens tips willen voor stallen in de omgeving van [..], doe ik je graag een PB'tje. Er zijn heel wat stallen in de omgeving. Sommige ook met binnenbak of dichtbij een binnenbak (5 minuutjes stappen) - als dat een criterium is - en waar ze 's winters ook wat langer/meer buiten komen :)
Laatst bijgewerkt door freetorun op 22-06-19 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

freetorun

Re: Weer eens wedstrijd met Ivy, slechtste proef ooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:41

Sure. Gedaan. Stuur je wel even een PB :-)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie