Weer eens wedstrijd met Ivy, slechtste proef ooit!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:38

Voor ik een filmpje heb gezien hoe je normaal rijd wil ik hier eigenlijk niets over zeggen.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:32

Dan geeft ik nu maar aan wat ik zie en voor verbetering vatbaar is. Handhouding, je zet ze wijd en dwingt je paard naar beneden door zagende beweging. Je paard word pas nageeflijk wanneer je de motor van achteren aan hebt en dat is absoluut niet het geval. Beugels een gat langer, en ik weet niet hoelang je al rijd maar misschien eens naar een andere lesgever omkijken want dit zijn echt beginners fouten. Wat heb je een braaf beest en zonde dat ze regelmatig geblesseerd is. En nog een tip, ha lichtrijden door je door de beweging van je paard op te gooien, dan voorkom je ook dat je benen naar achteren zwaaien. Want nu druk je je door je beugels naar boven.

bigone

Re: Weer eens wedstrijd met Ivy, slechtste proef ooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:48

Een harde hand is heel moeilijk af te leren, veel mensen die het paardrijden op stugge afgestompte manegepony's leren ontwikkelen behoorlijke spierballen. Helaas maar zo gaat het vaak wel want die dieren zijn al heel vaak behoorlijk hard in de mond.
En ts, knap hoe jij op alle berichten reageert en probeert er iets aan te veranderen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie