Weer eens wedstrijd met Ivy, slechtste proef ooit!

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:04

Ik heb veel geleerd over de beweging van het paard door met een barebackpad te rijden.
Af en toe stukjes je ogen dicht doen en alleen maar voelen wat er onder je gebeurt.
Wanneer zit je in balans, wanneer vloeit de beweging zonder haperen door jou en je paard?

Teugels met rust laten en meeliften.

En op het moment dat je hulpen geeft, altijd zo weinig mogelijk.
Probeer wat dingen uit met je zit, rustig voelen wat er gebeurt en waar je paard op reageert.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

LBLGypsyCobs

Re: Weer eens wedstrijd met Ivy, slechtste proef ooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 22:38

Je instructrice ziet dus wel wat er mis gaat, maar ze kan blijkbaar niet goed overbrengen wat er dan mis gaat en hoe je het op moet lossen.

En dat is jammer, want je bouwt een gewoonte op en dat is hoe langer het duurt, hoe lastiger het af te leren is.

Een goede instructrice ziet niet alleen wat er gebeurt, maar kan het ook duidelijk benoemen en samen met jou naar een uitleg zoeken die je snapt en samen zoeken naar een oplossing.

Niks waardevoller dan instructie met een goed oog en een goede manier van uitleggen, maar die ook durft om de uitleg aan jou aan te passen.
Maar het blijft wel een wisselwerking, ik vraag altijd erg door, ik wil het hoe en waarom snappen en moet het altijd even hardop beredeneren en feedback krijgen.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie