Nou m'n luizenleventje is voorbij hoor..... Het vrouwtje had vorige week weer eens wat nieuws bedacht

Nadat ik in juni een bijrijdster erbij kreeg, (lief mensje hoor..... maar ze laat me best hard werken voor m'n eten) vond het vrouwtje dat ik het zogeheten "dressuur" wel erg goed oppikte....
Tja hallo vrouwtje ! Ik kan wel wat meer dan lief kijken en mooi zijn hoor !

Dus het vrouwtje vond het tijd dat ik eens wat buiten de deur ervaring opdeed en had ze me ingeschreven voor een wedstrijd....Leuk dacht ik toen nog.... ben altijd wel in voor een potje racen

Vrouwtje heeft zelf 3 jaar al niet echt meer gereden en mijn bijrijdster is nog net wat te zenuwachtig waardoor ik zelf ook een beetje zenuwpeesje wordt op vreemd terrein, dus er werd een ander mevrouwtje ingeschakeld. Ze is eerst even komen kijken of ze me wel leuk en lief vond (natuurlijk ben ik leuk en lief ! ik ben nou eenmaal onweerstaanbaar

Nou dat ging dus goed en de inschrijving voor de wedstrijd was een feit.
De dag van te voren heeft m'n bijrijdster me gewassen en zondags werd ik al vroeg uit mn box gesleurd en kreeg ik een mooie vlechtjes

Daarna mocht ik de trailer in, dat vind ik altijd wel lachen, want meestal gaan we wel wat leuks doen !
Eenmaal uitgeladen mocht ik in een box staan en werd ik opgezadeld..... en daar kwam dat andere mevrouwtje aan in een of ander sjiek outfitje..... nu waren we allebei mooi.

Alhoewel ik het best even spannend vond heb ik me als een keurige heer gedragen..... het mevrouwtje klom op mn rug en daar gingen we..... ik dacht naar buiten.... nee hoor... moest ik in een of andere bak aan het werk !
Heel even wou ik wel gaan rennen hoor.... ja hallo .... het was toch een wedstrijd ? Er liepen tenslotte andere paarden in die bak....
De bedoeling was dus dat ik netjes ging lopen.... oke begrepen, braaf gedaan en na een kwartiertje mocht ik naar een andere bak.... daar gingen we nog even stappen en er liep nog een ander paard achter een paar witte hekjes....
Kijk....dit was dus dat andere bakje :

Na het stappen moest ik dus achter die witte hekjes gaan lopen....

Ook nog zo'n rondje draven (volte noemen ze dat geloof ik)

De andere kant op rijden ....

Tussendoor ook nog een galopje doen....

Poeh....vond het allemaal maar moeilijk en snel achter elkaar gaan.... moest best hard nadenken.....

Ik mocht tussendoor nog wel even mn hals strekken, hier begin ik er net mee

En toen waren we gelukkig klaar.... ik mocht stil staan en mevrouwtje moest nog even vriendelijk die mensen in dat hokje gedag zeggen

Ik had het schijnbaar erg goed gedaan, want het vrouwtje zei dat we 2e waren geworden met 176 punten ! Ik heb geen idee wat die punten inhouden, maar de vrouwtjes waren erg trots op me

Ik was in ieder geval blij dat ik weer thuis was.... poeh wat wordt je toch moe van zo'n wedstrijd....

Ik was wel blij dat ik me thuis even uit kon leven samen met mn broertje.... vond het toch wel erg spannend en dat moet je toch ergens kwijt ? En wat is er dan leuker dan even stoeien met je kleine broer

Lekker kroelen hoort er ook bij natuurlijk

Nou dat was mijn verslagje van deze spannende dag vol met nieuwe dingen

Ik ga nu lekker naar bed want het was erg vermoeiend hoor !

O ja.... Het vrouwtje wil Wendy (Wenk) nog even bedanken voor het rijden, Monique (Starjo) bedanken voor het voorlezen van de proef , Angelique (Silas / orianas fotografie) bedanken voor de foto's en mijn bijrijdster Sibel (nog niet op bokt) bedanken voor het wassen en het rijden wat ze met me doet !