Mijn draver en onze wedstrijd ambitie!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Nadiine__x

Mijn draver en onze wedstrijd ambitie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-19 08:08

Hallo allemaal! :j

Een topic over mijn lieve Akkie, dat is lang geleden. :(:)
Afgelopen jaar is voor mij een heftig jaar geweest.
Akkie was altijd mijn recreatie bospaard en Pluis daar zou ik mee de sport in.

Maar in mei stond mijn lieve Akkie na 2 jaar weer kats bevangen de arme snuit is hierdoor toch zeker wel 2 a 3 maanden uit de running geweest tot we er weer wat op konden rijden..
En toen hij net weer beter werd, stond mijn lieve pluis kats kreupel in de wei.. -O-
Ook dit heeft zeker wel 3 maanden geduurt.

Nee, 2018 was niet ons jaar! :n
Maar toch, heeft het voor wat moois gezorgd.
Want omdat pluis kreupel stond, en akkie weer opgepakt mocht worden, ben ik lekker met hem gaan knutselen en wat was hij fijn en wat ging hij goed!!
Door de vele bosritten, was ik zijn bakwerk mentaliteit vergeten. Maar wat was het eigenlijk zonde dat ik hier niks mee deed!! Hij wou zo graag, hij deed zo zijn best!

Dus instructie erbij en trainen maar! *\o/*
Want ja, een draver en zijn galop.. Vlak, hard, het was niet bepaald charmant.. En ze draf die was basis, alles was basis.
Ik was basis. :Y)

Sins 1 jan ben ik lid van een vereniging, en trainen we daar in een super fijne rijbodem, mijn vriendin ging mee voor foto's en dit is het resultaat! *\o/*

Paspoort;
Naam; Meneer Akkermans
Roepnaam; Akkie
Ras; Draver
Geslacht; Ruin
Leeftijd; 11 jaar

2.
Afbeelding
Zijn eigen vertrouwde drafhouding, overigens oefend hij voor PREhengst :=

3.
Afbeelding
Iets klimmen en terug in tempo.

4.
Afbeelding
Nog iets terug in tempo. <3

5.
Afbeelding
Hier maken we ons samen wat strak.

6.
Afbeelding
Verruimen, ja dat kan hij wel! +:)+

7.
Afbeelding
Galop linksom, mooi verzameld op achterbeen, nog niet perfect maar word hier erg blij van!
Hij slaat mooi zijn voorbenen omhoog en voor zich uit +:)+

8.
Afbeelding
Galop rechtsom, vind hij moeilijker waardoor hij wat onder mij vandaan wilt rennen, maar hij pakt hier wel mooi achterbeen gebruik, gaat echt even zitten om toch voor weer wat omhoog te kunnen springen. <3

9.
Afbeelding
Misschien wat minder mooi omgericht, maar wel fijn ontspannen, en dat vind ik het aller belangrijkste, want die galop moet leuk blijven!!

10
Afbeelding
Dus, als je dan klaar bent en je rijd in een bak van 60x60 of groter, dan mag je even lekker crossen en stoom afblazen! ~~}>

En dit is waar wij 3 jaar geleden begonnen samen..
Afbeelding

Afbeelding
En in de galop bleef hij achter vaak in draf.. :+

Momenteel is de startkaart aangevraagd en volgend weekend starten we voor het eerst officiël een B proef! *\o/*

Wij trainen momenteel vooral aan een constant tempo in draf en stap, en hierin schakelen we veel, dus ook onder en boven zijn eigen tempo, zodat hij leert mijn tempo te volgen. Dit doet hij echt heel erg goed!
In galop zijn we vooral bezig met wachten, wachten, wachten.
Hij rent graag onder mij uit. Maar wanneer hij wacht op mij heeft hij veel meer tijd om echt een sprong te maken en dat gaat steeds beter, zo knap van hem!
Daarnaast doen we voor krachttraining veel achterwaarts en balken training.
En voor de wedstrijden pakken we het wijken vast mee en in stap de pirouette, zodat hij zijn schouders beter gaat ontkoppelen.

Ik zelf ben heel erg met mijn houding bezig geweest, benen naar achteren ipv naar voren, handen stil en bovenin houden en zitten op mijn billen!
Alleen in de galop lukt dat nog niet echt, dit komt mede ook doordat Akkie nog veel sturing nodig heeft. Komt vanzelf, we worden gedrild door onze instructie! :j

Wees een beetje lief voor ons, Akkie is geen sportpaard, we rijden minimaal 1x per week in het bos en onze hobby is crossen, vol gas over een ruiterpad heen. Maar we doen echt ons best om netjes door die dressuurbaan te dansen! :o

Groetjes, Nadine, Pluis & Akkie!
[PP] [VOLG] Akkie & Pluis ♡

SandravdB

Re: Mijn draver en onze wedstrijd ambitie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 08:13

Mooie halslengte, neusje mag nog fractie meer naar voren maar vind dit al erg netjes beeld.

kerstmuts

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 08:16

Je rijd hem netjes! Ben benieuwd hoe je wedstrijd gaat. En juist dat door het bos rijden zorgt ervoor dat er lekker wat afwisseling is.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 08:18

Leuk dat jullie zo lekker fanatiek bezig zijn! Succes met de wedstrijden, dat moet vast goed komen. Jullie zijn erg verbeterd ten opzichte van de onderste foto's. Jouw houding is een stuk beter en je paard draagt zich meer.

Maar ik vind het wel heel erg storend dat je paard op alle foto's zijn mond open heeft. Dit wekt bij mij de indruk dat je hem veelste strak houdt aan de voorkant. In combinatie met zijn oren naar achteren op iedere foto zie ik een paard wat erg gespannen oogt.
Ik zou er aan gaan werken dat je hem lucht geeft aan de voorkant.

Kindercoaching met paarden & Lessen op basis van Natural Horsemanship en Centered Riding
http://Www.kipacoaching.com

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-19 08:25

@suus, ik begrijp je reactie en ik snap ook 100% wat je zegt, maar wil toch graag even reageren.

Akkie is heel speels met zijn mond, loopt ook altijd te klapperen en met ze tong te zwaaien (ook met grondwerk)
Hij word gereden met lichte teugeldruk, ik weet dat hij doet lijken dat dat niet zo is, maar wanneer ik mijn armen vooruit gooi, blijft zijn hoofd halshouding 9 van de 10x waar hij op de foto's zit.. Ik heb verschillende bitten en een. Bitfitter geprobeerd en hier loopt hij beste op..

Daarnaast heeft hij er een handje van dat wanneer het moeilijk/zwaar word hij achter het bit kruipt om druk te ontzien, toen we 3 jaar geleden begonnen kon ik niet eens met contact rijden want dan liep hij met zijn kin op zijn borst..
Ik houd nu expres contact, vraag hem om. Niet weg te kruipen maar aan te nemen, om vervolgens met mijn been hem weer vooruit te rijden en mijn handen daarin weer mee te geven..

Het gaat echt steeds beter. En misschien moet ik zelf wat vaker toestaan en merk ik het niet altijd. Ik doe mijn best hem niet in de weg te zitten.
Maar dat open bekkie, ik vermoed dat dat ook een beetje bij hem hoort.

In het bos met losse teugels loopt hij ook te bijten en klapperen met ze bit, het hoort ook een beetje bij hem.

Maar ik begrijp je reactie hoor!
En wellicht kunnen we hierin nog verbeteren, proberen kan geen kwaad, dus bedankt voor de feedback!

Secretly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 08:34

Ik ga je volgen. Heel veel plezier op je 1e weedstrijd. Momenteel ook met mijn eigen draver actief in de Endurance(klasse 2) Hoop aankomende winter ook te starten in de dressuur. Heb je ook Instagram van Akkie?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 08:51

Knappe Akkie <3 ik heb er helemaal geen verstand van dus ga jullie alleen maar heel veel succes wensen volgend weekend!

NadjaNadja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:12

Ik vind het echt een heel fijn beeld! :D Mensen willen dan altijd meteen het perfecte plaatje zien, maar zo werkt het nou eenmaal in de realiteit niet.

Ik vind zijn hals mooi op lengte, alhoewel hij uiteindelijk iets meer zelf het hoofd zou mogen dragen. Daardoor komt het neusje er dan ook vanzelf wat meer uit. Maar dat is moeilijk en heel zwaar, dus dat komt met de tijd en met meer spieren wel goed :j Je moet denk ik wel opletten dat hij uiteindelijk niet te zwaar op je hand gaat worden. Ik begrijp dat je nu zo veel mogelijk verbinding probeert te houden met de mond, maar zorg ook dat je op een gegeven moment wat meer gedragenheid van hem vraagt.

Ik zie overigens niet echt een gespannen beeld, maar een paard dat heel hard en geconcentreerd aan het werk is. Als je er niet bij had gezet dat het een draver is, had ik het trouwens waarschijnlijk niet eens gezien.

Veel succes met jullie wedstrijd, komt vast goed! +:)+

Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

Elfina ♥♥♥ B+13 L1+14 L2+10 M1+10 M2+2

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:20

Ah de rest vd foto's zijn binnen! Ik vind jullie echt een heerlijke combinatie, en zo mooi hoeveel kracht Akkie uitstraalt en toch een soort opwaartse beweging bemachtigt ipv het stuwen. Knap gedaan!

Heel veel succes met de wedstrijd!

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:22

Heel erg netjes hoor!! Ik zag de foto’s al voorbij komen op Facebook. Ik vind het een heel net, en heel vriendelijk beeld! Je hebt hem lekker aan het lopen en het ziet er correct uit :j wat doet hij zijn best!!
De geconcentreerde blik en het mond openen ken ik ook van mijn paard... die is ook zo beweeglijk. Ik gebruik geen sperriem dus ja, hij loopt ook wel met zijn mond open. Dit doet hij overigens ook tijdens uitdraven bijvoorbeeld, zonder contact op de teugels. Lastig probleem, maar in mijn ogen ook een kwestie van door blijven trainen! Zoals hierboven genoemd, mensen willen meteen het perfecte plaatje zien, maar dat is er niet met een dag of een jaar :D misschien wordt het wel nooit het “perfecte dressuurplaatje” wat men bij een dressuur-KWPNer heeft, maar als jij je paard functioneel door zijn lijf hebt lopen, vriendelijk en correct, is dat toch super mooi! En dat zie ik op de foto’s :)

F*ck Cancer

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-19 09:26

Super lieve reacties al, ik ga ze vanmiddag allemaal voorlezen aan Akkie <3

En even voor de duidelijkheid, akkie is, wie hij is.
Hij hoeft niet naar het Z, maar we hebben lol samen! En dat is het aller belangrijkste.
Mijn doel op wedstrijd, een 7 voor die galop waar we zo donders hard aan werken en een fijne ontspannen proef rijden, laten zien dat we plezier hebben samen.

Wanneer akkie aangeeft zijn grens te hebben gevonden, dan gaan we weer lekker het bos in, maar tot die tijd, mag hij laten zien wat hij wel kan! *\o/*

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:33

Wat een knappie is Akkie :) Dat komt vast wel goed met die B wedstrijd, ik ben benieuwd!

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es L2+8 <3
[RIJ-ITP] Meet Estival & [EJL-ITP] 2018, een jaar lang Estival

MariekeTV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:48

Wat zijn jullie voorruit gegaan ten opzichte van de onderste foto's.
Ik vind echt dat Akkie heel mooi word <3

Uit je verhaal en reacties haal ik ook echt dat je goed weet waar je mee bezig bent en wat de trainingspuntjes zijn.
En daarnaast ook nog eens heel veel liefde naar je paard toe.

Zet hem op, want die wedstrijden komen helemaal goed!

JanneJ2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:47

Heel veel succes!
Je ziet echt veel vooruitgang :)!

Muisjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:44

Akkiieeeee <3. Heerlijke foto's Nadine, wat gaat hij goed! En ja mond open... Het is niet echt mond open. Hij denkt waarbij hij zijn lipje optrekt hierbij maakt het niet uit of je op neckrope of met bit rijd. Akkie blijft Akkie! Op naar de winstpunten!

ElviraKelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:55

Over de mond open, tja sommige paarden hebben dat.
Ook Kelan kan hier een handje van en werkt dan met zijn mond open. Sperriempje heb ik er wel aan maar dusdanig dat hij dit nog steeds kan. Zolang jij weet dat je met je handen rustig rijd is het goed lijkt mij

Voor de rest een fijn beeld

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:58

Leuk om Akkie weer te zien. Jullie zijn van ver gekomen. :)

Poking Stick: [o] , about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people or a kerstman who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:00

Wat een lekker dier! Die is mooi opgeknapt :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:01

Ik stoor mij ook niet aan zijn mond hoor, je sperriem zit tenminste los genoeg!
Lekker bezig en met die B proef komt het vast goed!

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:02

Oh wat ziet dat er fijn uit!! Ik vind je paard echt een knapperd. Het oogt vriendelijk & netjes, je kan inderdaad niet meteen alle vakjes aankruisen. Veel succes met je wedstrijd alvast!

R.I.P. Nancy |(
U r amazing sweatie :(

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:08

wat een mooi paard is het geworden.

Over de open mond, het hoeft natuurlijk niet aan jouw handen te liggen, maar misschien vind hij een bit in de mond gewoon niet fijn? Blijft natuurlijk toch een stuk ijzer...

Heb je wel eens bitloos geprobeerd?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-19 19:38

Cinnepin schreef:
wat een mooi paard is het geworden.

Over de open mond, het hoeft natuurlijk niet aan jouw handen te liggen, maar misschien vind hij een bit in de mond gewoon niet fijn? Blijft natuurlijk toch een stuk ijzer...

Heb je wel eens bitloos geprobeerd?

Ja dat is echt dramaaaa!
Hij heeft een deuk in zijn hoofd omdat hij die heel hard gestoten heeft. En zodra er druk op ze neus krijgt wil hij daar vanaf, rennen, trekken, koppeltje duikelen. alles om het weg te krijgen. Hij loopt op dit bit echt heel prettig! Rijd hem ook regelmatig met touwhalster met. Losse teugels op alleen zit, dat gaat prima, zolang er maar geen druk op komt ;)

Super bedankt voor alle super lieve reacties! <3

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:39

oh een trauma dus, ja dat is niet makkelijk.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-19 09:59

Allereerst iedereen bedankt voor de super lieve reacties en lieve woorden! <3

Akkie (en ikzelf) hebben geen insta, wel hebben we een volg topic op bokt waar we alles inzetten, deze staat in mijn onderschrift :))
Hier zal ik volgend weekend ook de uitslag van de wedstrijd inzetten! +:)+

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 10:17

Ik kan niets anders zeggen dan WOW.

Ik kan meestal niks goeds zeggen over omgeschoolde dravers waar mensen wedstrijd ambitie mee hebben
Maar jij bewijst het tegendeel!

Ga zo door!!

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M1+10~ Springen L+12 ~ SGW B+4