B debuut Connemara merrie Rory Rapunzel

Moderators: RianneH, Lous, Neonlight, balance, Melissa0304

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:28

Wat een heerlijk verhaal om te lezen. Met zoveel geduld (en een verstandige aanpak) heb je dit succes volop verdiend. Heel veel plezier en succes nog samen! :j

justkid
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Re: B debuut Connemara merrie Rory Rapunzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:42

Wat een leuk verhaal is dit, ik vind het zo leuk hoe je dit samen met je Punzel doet. Zo mooi om zo naar elkaar toe te groeien. <3

SimplySusan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:26

Wat heerlijk om jullie hier aan het werk te zien. Teamwork!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-20 21:35

Dank voor jullie heerlijke, lieve reacties. Daar word ik dan weer heel blij van!

Mag ik dan nog 1 absoluut geluksmoment delen? Is al wat ouder, van september vorig jaar. En als je goed kijkt kun je zien dat ik aan het einde de rem even kwijt was..Maar dat kwam een paar meter verder ook weer goed

Maar ook dit was zo'n moment waarvan ik heel lang alleen maar kon dromen en niet meer dacht dat we dat zouden kunnen

( en hoe gek het misschien ook klinkt.. Dit soort acties zijn met Punz dus veel en veel makkelijker te doen dan rijden in de bak, het meedenken van haar in een ruimte van 20 x 40 blijft uitdagender om te managen.. :D )

Laatst bijgewerkt door Punz op 17-03-20 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:36

Terecht dat je trots bent, Punz !
En je bent een voorbeeld voor velen met je doorzettingsvermogen en je manier van aanpak.
Het is duidelijk dat Punzel nu graag voor jou wil werken, want je hebt haar respect gewonnen zonder haar eigenheid te willen veranderen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-20 22:50

Oh.. Marilu.. wat omschrijf je dat mooi.
Ik denk inderdaad dat het dat wel is: respect gekregen zonder dat haar eigenheid veranderd is!

Iedereen een Connemara!!

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:03

O mooi, echt een Belgische omschrijving, hou ik van, mijn zoon en gezin wonen in België, prachtig.
Lekker pittig beestje die punzel
Laatst bijgewerkt door assebassie op 17-03-20 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:05

Jaaa daar is punzeltje!! Super dat jullie nu zo'n team zijn :D lekker zo verder trainen en kilometers maken samen ;) ben blij dat ik het vast heb kunnen leggen jullie 1e wedstrijd :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-20 23:16

Heee... Ook op bokt!!

Zo blij dat je er was om ons debuut vast te leggen, zo blij met je prachtige foto's!!
En je hebt nu ook een beetje ons verhaal kunnen lezen...het verhaal waardoor ik extra blij ben dat het debuut op zo'n mooie manier is vastgelegd!

Iedereen een Connemara!!

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 02:29

Knap dat je ondanks alles toch hebt doorgezet en wat schrijf je leuk! Ik word er helemaal blij van :D

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 07:44

Wat een leuk topic!
Nu ben ik zelf helemaal gek van connemara pony's, maar wauw wat een stoer verhaal. Wat fijn dat jullie elkaar beginnen te vinden, doordat jij niet hebt opgegeven. Heel veel plezier met elkaar, hier kunnen velen een voorbeeld aan nemen <3

Let a horse whisper in your ear
and breathe on your heart..
[KS-ITP] [VOLG] Het wilde leven van valk hengst Baron Legend!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 08:52

Wat goed dat jullie de lijn te pakken hebben. Je ziet wel waar de uitdaging ligt als je de foto’s ziet, maar dat gaat helemaal goed komen met deze instructrice.

Wat ik persoonlijk fijn vind is om de snelheid eruit te halen is niet om te gaan remmen of moeilijk te doen, maar slangenvoltes te gaan rijden tot ze weer van mij is. En niet teveel in de bak rijden, zeker niet vaker dan 2x achter elkaar..

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-20 09:28

Precies dat!

De uitdaging lag er onder andere ook in dat je dat tijdens een proef niet wil hoeven doen natuurlijk ;)

En vastpakken heeft ze me vakkundig afgeleerd. Dat doe je bij haar oprecht maar 1 keer _O-

@Sharon en Anniekow o dank voor de leuke reacties !

Iedereen een Connemara!!

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:53

HOUD JE VAST!!! Zodat je niet meer van die heerlijke roze week afvalt. Ik vond het super leuk om je verhaal te lezen. Was even bang dat er een wending kwam, dat je afscheid had genomen van je knappe pony. Maar in plaats daarvan heb je zo veel gedaan, je bent een top baasje <3 . Heel veel geluk verder samen, maar dat komt goed.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:49

Ik zit gewoon helemaal te grijnzen van dit topic. Wat mooi om jouw zelfreflectie te lezen, dat je ondanks alles haar niet in de steek hebt gelaten én dat je hulp hebt kunnen aanvaarden (want let's face it, dat is soms ook niet het makkelijkst). Wat knap! En wat heerlijk! Ik geniet met je mee <3

Let it goooooo - prinses Elsa

NelvR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:32

Wat een mooi geschreven verhaal!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-20 21:26

Oh.. Wat superleuk om "The Punz" in uitgelicht te zien!! :j

En LadyUrsy: verkopen was nooit een optie hoor. Ik genoot zo ook van d'r, in de dagelijkse omgang, en met hoe ze het deed met de profs op haar rug. Dan kon ik evengoed ook zo trots zijn op dr, en blij zijn met haar!

Maar.... stiekem is het nu wel een tíkje leuker.. nu we ook in het zadel met elkaar overweg kunnen.

Ze heeft het wel tot een cadeau weten te maken zullen we maar zeggen :D

Iedereen een Connemara!!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:35

Wat een tof topic, well done voor julie beide :D

Kort een vraag, komt je merrie toevallig bij een Gelderse fokker vandaan?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-20 22:16

Dank je wel!

En nee, ze komt niet bij een gelderse fokker vandaan. Al ben ik nu wel heel benieuwd welke Gelderse fokker je dan bedoeld. "Rory" is haar stalnaam, van een bekende Connemara fokster die in Brabant zit. ( Al is ze technisch gezien uit een Deense Connemara merrie, de hengst is weer zelfgefokt door de Brabantse fokster)

Edit:
Onze 'standplaats' is wel Gelderland

Iedereen een Connemara!!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:00

Je was genereus genoeg om haar te delen en een vooruitrijdster te zoeken die bij haar paste. Dit heb je dubbel en dwars en verdiend teruggekregen. Die foto aan de lange teugel na de proef zegt het helemaal: Punzel heel tevreden en ontspannen (al kijk jij nog een beetje of je niet weet wat je overkomen is :D ).

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-20 23:31

_O- _O-
Precies dat... Punzel tevreden en ontspannen..

En ik..

OMG.... WE DID IT ... _O-

En dank voor je aardige woorden!

Iedereen een Connemara!!

psychonaut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:08

Dat doe je goed! Leuke combinatie

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:53

Punz schreef:
Dank je wel!

En nee, ze komt niet bij een gelderse fokker vandaan. Al ben ik nu wel heel benieuwd welke Gelderse fokker je dan bedoeld. "Rory" is haar stalnaam, van een bekende Connemara fokster die in Brabant zit. ( Al is ze technisch gezien uit een Deense Connemara merrie, de hengst is weer zelfgefokt door de Brabantse fokster)

Edit:
Onze 'standplaats' is wel Gelderland
Hmm, ze kwam me bekend voor. Althans, het hoofd (daar herken ik vaker paarden/vaders aan).

Ik heb het over een fokker waar ik 20 jaar geleden regelmatig kwam, al werd hij toen al wat ouder. Stal van de Kiboets in Zetten, was volgens mij toen best een goede/bekende fokker in Nederland.

Onder andere Future, First en Rainy v.d. Kiboets gereden, leuke pony's :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-20 16:10

Jaap!
Natuurlijk ken ik hem! Is nog steeds actief binnen het stamboek. En wat leuk dat je deze pony’s kent en gereden hebt.
EK pony Future is vorig jaar op hoge leeftijd overleden, ze is tot op hoge leeftijd actief gebleven. Dit is een foto van haar die een nu ci 2 jaar geleden gemaakt is

Afbeelding

Iedereen een Connemara!!