Back on track!

Moderators: Melissa0304, RianneH, Lous, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jenara

Back on track!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-20 00:05

Na 2 keer gevallen te zijn op vrij korte tijd, was ik wat onzeker geworden met rijden.
Mijn 4 jarige PRE merrie Jenara heeft blijkbaar nogal wat last van de lentekolder en stond de laatste tijd heel actief en speels, op zich heel leuk natuurlijk, maar wel meer spanning en meer kijkerig bij het rijden ook.
Afgelopen weekend had ik nog les en dat heeft ons heel erg goed geholpen!

Nu met de corona-crisis zitten mijn vriend en ik thuis te werken op ons appartementje en missen we wel wat buitenlucht, geen probleem, eventjes naar de paarden dan maar! Normaal krijg ik mijn vriend niet veel mee, maar met het mooie weer en het veel binnen zitten, vond hij het helemaal prima :D
Dus ik mijn camera in zijn handen geduwd en eindelijk nog eens leuke foto's van mij en Jenara!

Ik vond dat het rijden niet erg goed ging vandaag, ze was aan de luie kant, heel erg naar links gebogen, waardoor stelling op rechts vragen heel wringerig was, op links liep ze dan weer extreem over haar schouder weg, dus zeker niet ons fijnste ritje, maar alsnog zijn er een paar fijne foto's uit gekomen!

Rijtechnisch is er aan ons beiden nog best wel wat werk aan, maar we nemen dan ook geregeld les :)

Eerst even longeren om eventuele overtollige energie kwijt te kunnen!

Afbeelding

Beginnen met korte slangebogen om haar aandacht bij mij te krijgen (en ja I know, mag niet zo naar de grond kijken!! werkpuntje!)

Afbeelding

Beetje stappen dan en wat links en rechts buigen

Afbeelding

Kijken of we wel op het juiste been lichtrijden :p

Afbeelding

Ze loopt ook nog gemakkelijk wat te diep, dus waar werken we ook nog heel erg aan!

Afbeelding

Afbeelding

Dat is al beter! Nu mijn houding terug wat rechter :p

Afbeelding

Tussendoor nog wat stappen

Afbeelding

En als ze zich eventjes boos maakt, is het helemaal een bolletje! :+

Afbeelding

Dat lijkt er al wat meer op!

Afbeelding

Een beetje wijken in stap om die rechterkant wat losser te maken!

Afbeelding

Flinke meid! Goed gewerkt uiteindelijk :)

Afbeelding

Stiekem vind ik ons wel een leuk duo :D

Afbeelding

Tanja_14

Re: Back on track!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:13

Wat een leuke pony heb jij zeg!

Dilayla van het Esdorp M1 +7, B+10

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 16:58

Leuke combinatie en mooi setje hebben jullie aan :)

Eston M. (v. Everdale) M2 Dressuur
Carrera (v. Wup) M2 Dressuur

Frrenkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:32

Geweldig mooi setje! Ben jaloers!

Wat bij mij werkt voor mijn paard om hem los te krijgen is op de volte beide stellingen aan te nemen, zowel naar binnen en naar buiten. Vanuit daar via de buitenstelling pasje naar binnen vragen, weer omzetten naar de binnenstelling, en weer paar pasjes naar buiten.

Dit kan je ook mooi in draf oefenen. Dit ik combinatie met veel tempowisselingen kan je misschien wel helpen! En het houdt je paard mooi bezig :)

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:40

Ik heb helemaal niets met setjes maar... dit is toch wel heel leuk!

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-20 18:41

Frrenkie schreef:
Geweldig mooi setje! Ben jaloers!

Wat bij mij werkt voor mijn paard om hem los te krijgen is op de volte beide stellingen aan te nemen, zowel naar binnen en naar buiten. Vanuit daar via de buitenstelling pasje naar binnen vragen, weer omzetten naar de binnenstelling, en weer paar pasjes naar buiten.

Dit kan je ook mooi in draf oefenen. Dit ik combinatie met veel tempowisselingen kan je misschien wel helpen! En het houdt je paard mooi bezig :)

Dat doen we nu inderdaad :) Ze heeft de laatste tijd erg de neiging om te gaan overstellen en over de schouder weg te vallen, dus ik rijd veel cirkels met buitenstelling! Zo heb ik het nu ook proberen aanpakken, maar ze was nog steeds op rechts lekker wringerig dit keer, vorige keer ging dat beter. Het is een proces, dat komt wel helemaal goed! Maar heel erg bedankt voor de tip!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 08:14

Knappe Jenara <3 Jullie komen we samen wel! Jullie zijn zeker op de goede weg.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie