Samen met mijn vriend op onze eigen paarden buitenritten maken!
En afgelopen weekend is het eindelijk gebeurd

M'n vriend en ik hebben elkaar vorig jaar tijdens de paardenvierdaagse in Zorgvlied leren kennen. We reden paard in dezelfde groep en het klikte meteen. Onze goede vriendschap groeide al snel door naar een hele fijne relatie. Echter woont hij in Drenthe en ik in het midden van het land, dus samen paardrijden hadden we sinds de paardenvierdaagse helaas niet meer gedaan. Vorige week was het eindelijk zo ver. Op donderdag hebben we mijn paard naar Drenthe gebracht voor een mini paardrijvakantie!
Hij mocht in de wei in een apart stuk staan op de stal waar mijn vriend's paard ook staat. Hij voelde zich al snel helemaal thuis!

Donderdagavond zijn we eerst een stuk aan de hand gaan wandelen om onze paarden aan elkaar te laten wennen en ook om te kijken hoe mijn paard zou reageren op een nieuwe omgeving. Dat ging gelukkig heel goed!
Vrijdag was het overdag erg warm dus zijn we pas 's avonds toen het afgekoeld was, gaan rijden. De western instructeur (tevens een goede vriend) van mijn vriend kwam langs om ons les te geven. Erg leerzaam! Omdat het zo goed ging, hebben we na de les ook nog een kort rondje buiten gereden bij een prachtige zonsondergang.
Mijn paard is trouwens een (grote) Haflinger en het paard van mijn vriend is een kruising Arabier x Quarter Horse.

Zaterdag was het overdag erg wisselvallig weer, dus zijn we weer 's avonds gaan rijden toen het droog was. Door de regen die was gevallen, waren er veel plassen in het bos. Een goede oefening voor onze paardjes! Uiteindelijk gingen ze er braaf doorheen. En ook vandaag hadden we een prachtige zonsondergang. Genieten!

Zondag hebben we 's middags afgesproken met de goede vriend van mijn vriend. Hij ging met zijn paard, een kruising Quarter x Appaloosa, op buitenrit met ons mee. Dus toen gingen we met 3 echte dikbillen (de paarden he!) op pad!

Deze jongen houdt van slingeren en rijden op smalle paadjes dus dat is terug te zien in de route op het kaartje, haha, er is geen touw aan vast te knopen. Ondanks dat de paarden elkaar niet kenden, was het een heel relaxt ritje. De paarden waren super braaf en makkelijk naar elkaar.
Het weer was perfect, veel zon maar niet te warm. Weer enorm genoten.

Ook heb ik een filmpje gemaakt van de route met foto's. https://www.relive.cc/view/vRO7dmPgry6
En toen zat het leuke weekend er al weer op en zijn we maandag (helaas!) weer terug naar huis/stal gegaan. Paard had niet veel zin om op de trailer te gaan. Volgens mij wilde hij wel in Drenthe blijven (en ik ook!).
Hopelijk gaan we (paard en ik) snel weer terug (en wie weet blijven we er ook in de toekomst)!
Mijn favorieten: