Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Shanna, khirshanta, Amaryllis, Hanmar, Dani

poes

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:10

Wij zijn daarom gestopt met gratis frisdrank... en geloof me, van schaarste was geen sprake.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)
I guess I wish you well, a little bit of heaven and a little bit of hell...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:21

Rytir schreef:
Wij kregen een nieuwe cateraar in de bedrijfskantine. Leuk nieuw concept en nieuwe inventaris. Na een week stond er bij de uitgang een beveiliger: meenemen van etenswaar mocht alleen in zakjes of plastic bordjes. Waarom? In de eerste week was de helft van het nieuwe serviesgoed verdwenen >;)

Is het niet zo dat dat servies zich altijd spontaan opstapelt op werkkamers en in meetingruimtes, en dus niet per se is meegenomen naar huis?

Schoentje, kerstmuts en [o]

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:31

MarlindeRooz schreef:
Gierigheid en dieren... mensen die te gierig zijn om naar de dierenarts te gaan. Alleen met hond/kat ofzo? Knaagdieren koop je toch zo weer een nieuwe... :n

Ik ben ooit met een kip naar de dierenarts gegaan, die heeft ons vierkant uitgelachen.. Zei nog vrolijk dat als er iets mis is met een kip ze normaal gewoon de nek omdraaien..

All magic comes with a price, dearie

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:44

snuffie123 schreef:
Haha ow wat erg inderdaad. Helaas gebeuren dat soort dingen dan geloof ik toch wel bijna overal.

Hier op het werk worden de lampenbolletjes er soms zelfs uitgedraaid. Het wc papier wordt meegenomen. Vaatdoekjes, zeep, theezakjes en koffiepads. Inderdaad de vaatwastabletten, servies en bestek. Je kan het zo gek niet bedenken en het wordt meegenomen... :') Geloof dat alles wat niet vast zit of makkelijk los te maken is, wel wordt meegenomen. Heel jammer

Maar een wc borstel, daar had ik nog niet eerder van gehoord :oo

Edit: ik herriner me zelfs dat er kaaskruimels (van zo'n kaasstengel) bij elkaar worden geschraapt gedurende de dag en die mee naar huis worden genomen :')

Oh wat erg! Wat is dat dan voor soort bedrijf?

watchthesky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:45

oomens schreef:
Rytir schreef:
Wij kregen een nieuwe cateraar in de bedrijfskantine. Leuk nieuw concept en nieuwe inventaris. Na een week stond er bij de uitgang een beveiliger: meenemen van etenswaar mocht alleen in zakjes of plastic bordjes. Waarom? In de eerste week was de helft van het nieuwe serviesgoed verdwenen >;)

Is het niet zo dat dat servies zich altijd spontaan opstapelt op werkkamers en in meetingruimtes, en dus niet per se is meegenomen naar huis?

Dat is bij ons wel. De glazen zijn aaaaltijd op, behalve als twee bepaalde heren vakantie hebben, dan hebben we ruim genoeg... Als die heren er wel zijn hoarden ze namelijk gewoon 6-7 glazen p.p. op hun bureau. Ja, dan ben je zo 12 glazen kwijt. En andere mensen maar flesjes van huis meenemen of zelf een glas/mok van huis meenemen :=

Je bent zelf een cadeautje.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:47

thirteenn schreef:
MarlindeRooz schreef:
Gierigheid en dieren... mensen die te gierig zijn om naar de dierenarts te gaan. Alleen met hond/kat ofzo? Knaagdieren koop je toch zo weer een nieuwe... :n

Ik ben ooit met een kip naar de dierenarts gegaan, die heeft ons vierkant uitgelachen.. Zei nog vrolijk dat als er iets mis is met een kip ze normaal gewoon de nek omdraaien..

Haha, ik ook een paar weken geleden. Was aan het hoesten en soms moeilijk ademhalen. Was wel apart met een kip daar, maakten ze niet zoveel mee. Maar ze gingen er wel serieus mee om. Kreeg voor € 80 antibiotica en pijnstillers mee. Helaas was ze de volgende dag toch dood.... Was denk ik ook mijn laatste keer om met een kip daarheen te gaan...

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:59

oomens schreef:
Rytir schreef:

Het gewone serviesgoed wel ja. Ook heel sneu dat ze iedere week een rondje moeten doen over 12 verdiepingen omdat mensen te lui zijn om het terug te brengen... Bij bestelde lunches wordt de boel sowieso opgehaald als service. Maar speciale borden (diepe salade borden en grappige vierkant gekleurde bordjes) niet meer in het pand terug te vinden.

Die wc borstels :brr:

When nothing goes right,

go left.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:04

Ja service lag bij ons ook altijd in allerlei kantoortjes.
Sinds een poos zitten wij in het NAM gebouw (huur ivm verbouwing). Nou daar laat je dat wel.

Staan daar overal bewakers en je mag echt niks.
Als je de leuning niet vast hebt met traplopen Kun je een gele kaart krijgen.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:18

Wc papier was een tijd op mijn werk ook een ramp tot dat een bepaalde iemand weg was.... Die nam vast wat mee naar huis het ging zo hard. Zelfde met de snoeppot.

The end

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:32

daantjuhhh schreef:

:')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:41

daantjuhhh schreef:

Daar zou ik echt zó rebels van worden hè. Ik zou echt nóóit die leuning vastpakken, gele kaart of niet. Ben echt benieuwd wat ze zouden doen.

Je proberen te ontslaan omdat je onveilig gedrag vertoont? En dan voor de kantonrechter vertellen: ja, ze hield de trapleuning niet vast? Zo'n rechter moet daar toch in blijven van het lachen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:44

Oh, ik hoor net van mijn man hoe dat komt, die trapleuning. Shell doet dit ook. De veiligheidsregels op booreilanden gelden ook aan de wal. Da's makkelijker, hoeven ze geen aparte regels te onthouden |o _-:(

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:04

Ik hoorde daar laatst ook wat over op de radio, regels op het werk en inderdaad het van een trap aflopen zonder de leuning te gebruiken en dan een boete krijgen. Gaat echt te ver, er wordt vort zoveel bepaald!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:09

Ibbel schreef:
Oh, ik hoor net van mijn man hoe dat komt, die trapleuning. Shell doet dit ook. De veiligheidsregels op booreilanden gelden ook aan de wal. Da's makkelijker, hoeven ze geen aparte regels te onthouden |o _-:(

Maar dan is het ook gewoon iets wat je doet, net als je cap op doen of je gordel om. Als je dat gewoon altijd doet, dan voelt het als jet het per ongeluk niet doet, gewoon heel raar. Ik heb dat al als ik de auto een paar meter moet verplaatsen, dat ik mijn gordel omdoe uit automatisme en echt denk, wat in zou er ooit kunnen gebeuren in die 5 meter dat die auto verplaatst moet worden. Moet mezelf dan bijna dwingen om gordel niet om te doen.

Enniewees.. bij ons ook grote problemen op het werk met het stelen van dingen. Zelfs die zakjes waar je de tampons en maandverband in moet doen werden gejat, wat moet je daarmee?!?
Wel de schone/lege uiteraard :D

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:11

Dit topic gaat toch over gierig? :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:11

Wij hebben dat probleem dan weer totaal niet. Er zal echt weleens iemand een pen mee naar huis nemen oid, maar bij ons kun je alles laten liggen, en er wordt nooit wat meegenomen. Ook niet qua kantoorartikelen oid.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:38

Relaxed schreef:

Ben jij de ontopic politie :))

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:39

Batlow schreef:
Relaxed schreef:

Ben jij de ontopic politie :))

Nee, naar het dwaalt hier bizar vaak af ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:48

Dat mensen dingen van werk meenemen naar huis voor eigen gebruik valt toch ook onder gierig?

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:49

Batlow schreef:
Ik hoorde daar laatst ook wat over op de radio, regels op het werk en inderdaad het van een trap aflopen zonder de leuning te gebruiken en dan een boete krijgen. Gaat echt te ver, er wordt vort zoveel bepaald!

Gebeurt vaak bij van oorsprong amerikaanse bedrijven omdat ze anders aangeklaagd kunnen worden al er ongelukken gebeuren. Door alles heel duidelijk in regels te zetten voorkomen ze een hoop gezeik.

Die for me, for me
You can't save it
is it wrong? Answer Me!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:50

Ja soms loopt een gierige actie uit op meer gespreksstof, als iedereen alleen maar een gierige actie deelt had dit topic een stuk minder pagina’s en leuk om te lezen is het wel :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:54

Ik vind het gierig om bijvoorbeeld meer fruit te pakken van de gratis voorraad op het werk.
Of de kopjes toilet papier of zelfs de toiletborstel

The end

watchthesky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:00

Ik had een vriendin die werkte een jaar in de schoonmaak als bijbaantje, en dan trots vertellen dat ze Nespresso hadden daar en dat ze dan iedere keer een paar cupjes meenam, want ze misten ze toch niet en die dingen zijn duur.
Note: zij heeft geen Nespresso apparaat, dus ze heeft niks aan die cupjes.

Je bent zelf een cadeautje.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:05

watchthesky schreef:
Ik had een vriendin die werkte een jaar in de schoonmaak als bijbaantje, en dan trots vertellen dat ze Nespresso hadden daar en dat ze dan iedere keer een paar cupjes meenam, want ze misten ze toch niet en die dingen zijn duur.
Note: zij heeft geen Nespresso apparaat, dus ze heeft niks aan die cupjes.

_O- _O-

Vraag me af wat ze er mee heeft gedaan

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:08

Vast verjaardags cadeautjes van gemaakt of iets :+

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.