Wat is jouw haarstylings ritueel?

Moderators: Shanna, Dani, EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar

Tinkerloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:00

Pepperrr schreef:
Toen ik kort haar had (hanekam en opgeschoren zijkanten) deed ik er vrij weinig aan eerlijk gezegd. 2/3x in de week wassen. Sochtends flinke dot gel erin en savonds niks. Overdag deed ik er niks aan verder.

Presies dit heb ik nu. :+
Ik gebruik alleen geen gel,maar haarlak.
Ik sta meestal op met mijn haar al in model. :')

[o]

HaKuNaMaTa

Re: Wat is jouw haarstylings ritueel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:13

Hier krullen,

Ik was mijn haar om de dag (voor het slapen gaan), voor het wassen borstel ik het uit, ik was mijn haar met Schwarzkopf Shampoo Arganolie en Macadamia-olie, daarna gebruik ik het kruitvat eigenmerk creme spoeling.
Als dat gebeurd is maak ik mijn haren handdoek droog, en bounch mn haar zodat de krullen iets terug komen. Vervolgens doe ik het op een frotknot op mn hoofd, en ga ik slapen.
De volgende ochtend haal ik mijn knot uit, en doe ik andrelon perfecte krul erin, ik bounch mijn haar wat, en soms doe ik er nog wat haarlak bij in..
En dan is het klaar :')

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:15

sindskort kort haar.

Ik wordt wakker en ik ben klaar :') Vaak speld ik mijn voorkant naar achteren en maak ik een ministaartje zodat mijn blik wat opener is.
\daarnaast was ik het 1 keer in de week

Insta: yl_aerial

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:39

Anna79 schreef:
Ik heb krullen. Was 1 a 2x per week, alleen dan borstel ik het en laat het aan de lucht drogen. In de ochtend spuit ik het alleen nat en breng met mijn handen in model. Na het wassen doe ik er een soort gel voor krullen in (curl custard). Eventueel nog een beetje haarlak.

Dit ;)
Na de overgang kreeg ik krullend haar, daarvoor was het supersteil en moest echt in model worden geföhnd, en ben zo klaar!

[o]

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:41

In de zomer elke dag wassen met shampoo, in de winter ongeveer 4x per week met shampoo en conditioner.

Sowieso elke keer na het sporten. Vind bezweet haar heel vies om op te laten drogen.

Na het wassen, gewoon aan de lucht laten drogen, ook als ik naar bed ga, doorkammen en het droogt wel als ik ga slapen.

In de ochtend wat mousse er in en met de ronde fohnborstel de buitenkant naar binnen zetten.
Meer niet, is 5 minuten werk, even een haarlak laagje er over voor de fixatie en klaar.
Dag er na kan ik gewoon doorkammen, haarlak en wegwezen.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:38

Ik heb veel en lang, maar dun, haar, met lichte slag. Ik was het ongeveer twee tot drie keer per week, afhankelijk van het weer en hoe snel het vettig wordt (als ik veel m'n haar aanraak/vlecht etc), met shampoo en conditioner (zonder siliconen etc). Eventueel gebruik ik droogshampoo om een dag te overbruggen := Dagen dat ik was, was ik het in de ochtend, laat het aan de lucht drogen, hooguit fohn ik mijn pony. Ik slaap met m'n haar in een losse knot bovenop m'n haar en borstel het maar 1 tot 2 keer in de week.
Fiets elke dag met een helm op, en ik sport 3/4 keer per week, maar ik was dus niet altijd na het sporten :o

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:41

Nou vanochtend werd ik wakker met coupe ontploft (met nat haar gaan slapen, dan staan de krullen alle kanten op, behalve de goede :+ ) dus elastiekje erom en gaan ;)
Normaal is om de dag 's ochtends haar wassen, daarna kokosolie erin en laten drogen. Dan heb ik er geen omkijken naar tot de volgende keer wassen..

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:43

Drogen jullie aan de lucht na het douchen en uitwringen? Of haal je er nog wel een handdoek doorheen?

M. 21-07-2017. <3

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:44

Haarritueel wat is dat? :+ :D
Borstel en stiek...

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op http://www.horse-assist.nl

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:47

Chiave schreef:
Drogen jullie aan de lucht na het douchen en uitwringen? Of haal je er nog wel een handdoek doorheen?

Ik knijp wat water eruit (niet wringen), dan wikkel ik een oud t-shirt om m'n haar heen. Die gaat eraf als m'n haar niet meer drupt, dan wachten :)

:9k
By convention sweet, by convention bitter,
by convention hot, by convention cold,
by convention colour: but in reality atoms and void

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:50

Ik knoop er een handdoek omheen en haal die er na een tijdje weer af.. Als ik dat niet doe is het na een dag nog niet droog denk ik :+

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:52

Indi_Vito schreef:
LadyMadonna schreef:
Borstel erdoor, stiek erom :=

Dit :')

En soms nog niet eens die borstel :=

Ik heb een aantal jaar geleden de zijkanten laten opscheren en een kuif laten staan want dacht dat dat makkelijk was. Mmmh niet dus. Ik moest iedere dag mijn haar wassen, föhnen en wax gebruiken.

Nu eindelijk weer haar tot op mijn schouders en nu ga ik na het haren wassen (shampoobar en conditionerbar van Lush) gewoon slapen met nat haar en de volgende dag word ik wakker met droog haar. :=
Heb vorige jaar wel mijn haar permanent laten stylen, dat zit nu eigenlijk nog steeds wel goed.
Laatst bijgewerkt door Yalou op 07-10-19 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:53

Sommige hebben echt een heel ritueel. Ik ben heel makkelijk. Ik was mijn haar zelden met shampoo meestal 1 á 2 x in de week een masker erin. Verder spoel ik het altijd wel grondig uit met water vooral na het sporten.
Heb erg fijn haar. Shampoo droogt het teveel van uit. En een gevoelige hoofdhuid wat ook niet helpt.
Verder doe ik er ook weinig producten in omdat het juist verzwaard en het helemaal plat gaat zitten. Gebruik meestal alleen haarlak. En dan ook alleen als ik krullen maak. Verder zit het toch vaak vast of half vast.
Verder borstel ik mijn haar ook niet als het nat is. Dan breekt je haar sneller en als je fijn haar hebt wil je zo min mogelijk afbrekend haar want zoveel is het al niet. Föhnen doe ik dan ook weinig omdat ook door de warmte en spanning er meer afbreekt.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Granoek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:57

Mijn haren zijn super stijl en super gemakkelijk.
Ik was met shampoo bar van Lush zodra ze vet zijn, meestal een keer in de week als ik geen gekke dingen doe. En doe dan wel nog conditioner er in. Rol het in een handdoek, kleed me om en haal dan de handdoek weg. Doe er nog een klein prutje olie van de kapper in voor de puntjes. Als ik dan weg moet blaas ik het droog met de föhn, als ik nergens meer moet zijn laat ik het gewoon drogen terwijl ik ga stofzuigen ofzo :')

Als ze droog zijn een borstel er door en klaar

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:02

Ik heb zelf 2C/3A krullen, hoge elasticiteit en een lage porositeit.
Shampoo: shea moisture protein free shampoo
Conditioner: shea moisture protein free conditioner/dr organic argan oil
Deepco: (1 keer per week) dr organic argan oil, 45 min laten inwerken.
Alle stappen nu zijn met mijn hoofd ondersteboven. :+
Mijn haar naar beneden kammen zodat mijn roots “omhoog” opdrogen.
In kletsnat haar boucleme curl creme, erin scrunchen. (Haar in een kommetje van mijn handen, maar mijn hoofdhuid brengen en dan knijpen) vervolgens hetzelfde met boucleme gel.
Of in plaats van boucleme gebruik ik een andere curl creme waar ook gel in zit.
Inmiddels is er nu een hoop vocht uit, dus of ik ga het met mijn hoofd ondersteboven fohnen.
Of ik wikkel het eerst in een handdoek en laat het daarna aan de lucht drogen. Wanneer de gel hard is kneed ik deze er uit.
Daarna nog even ondersteboven los schudden en ik heb mijn krullen!
Het is een hoop werk maar ik kan door mijn producten 4 dagen zonder te wassen, ik moet alleen sochtend met vochtige handen scrunchen om de krul er opnieuw in te krijgen.
Ik slaap met een satijnen kussensloop tegen pluis en een halve knot op mijn hoofd.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 01:29

Ik was het om de dag of 2 dagen. Mijn haar moet vast op mijn werk, in een knot, dus ik doe weinig aan styling.
Ik borstel het wel dagelijks. Af en toe een stijltang er door rossen of in een vlecht en dat is het wel.

In mijn weekend heb ik vaak een knot op mijn hoofd en zie ik er veelal uit als een paarden-heksje. Zonder make up en compleet met trainingsbroek en outdoorlaarzen :') :D Totaal geen zin om me op te frunniken dan, dat doe ik door de weeks al genoeg!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 07:26

LadyMadonna schreef:

Dit :D . Zie er soms dan wel uit als een ontplofte kip maar als je het in een paardenstaart doet valt dat niet zo op :') .

Moppie - For always in my heart little friend! <3

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:47

Hangt er een beetje vanaf wat ik ga doen en of ik gedoucht heb of niet.

Douchen + thuis = drogen aan de lucht en lekker los.
Douchen + weg = Rootlifter + ondersteboven föhnen + ronde borstel voor in de lengte als ik zin heb.
Niet douchen + thuis = knot
Niet douchen + weg = Borstelen en eventueel op lage stand stijltang als er bobbels van stieken in mijn haar zitten :P

Zo af en toe wil een vlecht ook wel.. of een staart.. maar dat is vaak als mijn haar weer toe is aan een wasbeurt (vaak dan ook met volumizing droogshampoo) :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:57

LadyMadonna schreef:

Nu klopt het :j

Ik douch3 alrijd voor het slapengaan gebruik altijd syos shampoo en conditioner en borstel ns het douchen mn haar. Voor het werk moet mijn haar vast, als ik niet met de scooter ga (helm op moet) borstel ik het anders niet

[LZP] Getrouwd dankzij bokt
''Pak m'n hand maar''
spelvouten worten mede mogeluk gemaakt door mein moobiel :) excuses voor het ongemak
[BB-HK] [VOLG] konijnenparadijs in de maak!

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 05:08

Ik heb heel dik en veel haar. Ik heb slag. Ik was het misschien 1 keer in de week maar dat is nog veel met medicinale shampoo voor mijn hoofdhuid. De punten was ik met shampoo. Als ik dat heb uitgespoeld doe ik crèmespoeling verdeling over mijn handen. Eerst de punten goed insmeren en de rest verdelen. Dan wikkel ik er een handdoek omheen. Nadat ik mezelf heb afgedroogd en aangekleed gaat de handdoek eraf, borstel ik het en vlecht het in.

Hierna borstel ik het niet meer, de ergste klitten haal ik er met mijn vingers uit en als het heel droog en pluizig is mik ik er weer crèmespoeling in.

Volg onze dagelijkse updates op ons insta-account tinkerrogan

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 23:08

Ik was het dagelijks, soms om de dag maar liever elke dag. De shampoo verschilt, momenteel gebruik ik er 1 van Rituals, bevalt goed. Ik laat mijn haar drogen aan de lucht, borstel erdoor en dan zit het goed. Ik heb erg fijn haar, van producten erin wordt het alleen maar vet en zwaar.

[o]

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 00:27

1 maal per week shampoo: conditioner: leave in (soms op shampoowasdag nog een masker tussendoor)
De rest van de week indien nodig co wassen en leave in
Smorgen even ondersteboven krullen los maken en klaar
Indien nodig staart/knot er in en klaar

Ga me echt niet moe maken met ingewikkeld gedoe met de nogal grote kans dat ik of verregen of wegwaai :evaw:

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw: