Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 16:54

Ik heb een hekwerk te koop. Is al vriendelijk geprijsd. Per privé bericht een net bod gehad. Doet een ander een bod dus vertel die man dat ik een hoger bod heb.
Stuurt hij dat hij dat bod niet kan zien en bij zijn lagere bod blijft. Daarnaast wijst hij mij er nog op dat hekken met punten niet meer officieel
Verkocht mogen worden.
Nig wat berichten later waarna ik hem al had verteld dat hij nr. 3 in de wachtrij is geeft hij aan dat hij hoopt dat zoals zoveel mensen op MP de koper niet op komt dagen en of ik hem op de hoogte wil houden.

Mijn man zei al: die krijgt hem dus niet.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 16:55

FlameHorse schreef:
Ik heb laatst nog een barebackpad verkocht op marktplaats, dat had ook wat voeten in de aarde. Eerst mensen die met een bod van 5 euro komen.. Daarna had ik iemand die de vraagprijs bood en vervolgens er meerdere dagen over deed om een betaalverzoek te voldoen. Toen ik zei dat ik het voor een bepaalde datum geregeld wilde hebben incl. tijdstip zou ze het zo wel even in orde maken. Ondertussen had ik al 2 mensen die een stuk beleefder en vlotter communiceerden die m ook graag wilden hebben. Uiteindelijk dus aan 1 van die 2 verkocht. Van de eerste beoogde koper heb ik een review van 1 ster gekregen. Moest zogenaamd mijn afspraken nakomen en beleefder communiceren. :')

Heel herkenbaar

belle_boef

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 20:58

Ik sta echt versteld over wat mensen hier mee maken. Ik mag echt van geluk spreken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 21:01

Ik doe liever het betalingsverzoek. Hoef ik niet al mijn gegevens te delen met onbekenden. Versturen doe ik zodra de vonkjes groen staan. Nog nooit problemen gehad.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:04

Even mijn frustratie als koper. Meerdere malen mensen een bericht gestuurd wat ze ergens voor willen hebben als er geen prijs bij de advertentie staat.
Krijg vaak de vraag wat ik er dan voor wil geven
Tja dan zet ik niet heel hoog in, ik heb dan geen idee welke richting iemand op wil.
Krijg ik terug dat ze dat te weinig vinden.
Ipv. Dat mensen gewoon een bedrag noemen op mijn eerste vraag. Scheelt een hoop irritatie.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 11:44

nine1987 schreef:
Ik heb ook een fantastische mp ervaring gehad..

Wij willen onze tinker gaan beleren voor de kar, dus we zochten een tuig..

Tuig gevonden en verkoper gebeld.. Het was dinsdag en ivm werk kon ik 'm pas die zondag ophalen.. Was geen probleem, meneer hield 'm apart voor me..

Die zondag met manlief erheen gegaan in de verwachting een tuig te kopen.. Komen we aan, super vriendelijk, liet alles zien.. Kreeg alles erbij incl bit en leidsels.. Hij had een aantal bitten, dus ik mocht kiezen..

Daarna kregen we nog koffie aangeboden, hadden we zijn paarden bekeken en zijn koets.. Ontzettend gezellig gehad..

Op een gegeven moment kwam 't gesprek op welke koets we dan hadden..

Wij gaven hierop aan er nog geen te hebben, omdat er überhaupt nog een begin gemaakt moest worden met mennen..

Bleek hij ook nog een ontzettend nette koets te koop te hebben..

Hier hadden we financieel geen rekening mee gehouden, maar als hij bereid was om 'm een maand te laten staan, wilden we die ook nog wel komen halen..

Was geen probleem voor meneer, dus afgelopen weekend hebben we ook nog een koets gehaald bij die man, met ook nog een uitnodiging om komende zomer met ons paard langs te komen en een rit met hun vereniging mee te rijden..

Hoe leuk is dat dan? <3

Deze ervaring heb ik ook met het kopen van een tuig. Kreeg er een ophangset bij cadeau. En indd koffie en gebak met een heel gesprek aan de keukentafel.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 16:33

Gooiske schreef:
belle_boef schreef:
Even mijn frustratie als koper. Meerdere malen mensen een bericht gestuurd wat ze ergens voor willen hebben als er geen prijs bij de advertentie staat.
Krijg vaak de vraag wat ik er dan voor wil geven
Tja dan zet ik niet heel hoog in, ik heb dan geen idee welke richting iemand op wil.
Krijg ik terug dat ze dat te weinig vinden.
Ipv. Dat mensen gewoon een bedrag noemen op mijn eerste vraag. Scheelt een hoop irritatie.

Waarom niet meteen een eerlijke prijs bieden? Je weet toch zelf ook wel wat het ongeveer waard is en wat je er voor over hebt?

Het kan prima een eerlijke prijs zijn maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van de verkoper. Wat eerlijk vind kan die dat een schop tegen het zere been vinden. Ik vraag juist om die rede om een prijs. Dat geeft wat richting

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:09

Ik heb een voorkeur voor de chat. Mijn nr. Hoeft niet bij onbekende te komen. Ook bij de chat kan je aanzetten dat je de berichten direct in beeld van je telefoon wilt ontvangen. Dan heb je ze net zo snel als whats app

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 15:59

Ik zou haar dan wel de tip geven om het niet weer te doen. Indd stel dat je van bank bent gewisseld of een gezamenlijke rekening hebt en bent gescheiden oid.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:04

Oh das al heel op tijd. Ik doe in het weekend echt nooit voor 9.00 uur.
En ook nooit na 20.00 in de avond.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:10

Ik heb laatst een deken gekocht. Zou een wollen deken zijn. Nog gevraagd of hij helemaal heel is. Wat krijg ik thuis: een Fleecedeken met koeienletters polyester op het label en de Buiksingels missen. Dikke domper. En uiteindelijk ook nog een maat te klein voor ponteneur maar dat heb ik fout ingeschat.
En dan niet meer reageren. Nog geen sorry. Die heeft dus mooi een slechte recensie gekregen

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:37

Ik heb het de dag na het betaalverzoek betaald is op mij rekening. Best snel dus

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:23

Ik heb een jas gekocht op marktplaats. Was zo goed als nieuw. Was ook echt zo. Vind het bijna zonde om hem bij de paarden aan te doen zo netjes nog. Maar ga er buiten wel blij van worden.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:21

just_kiki schreef:
Heb ik weer... heb ik van iemand iets overgenomen met brievenbus pakket. Is het zo in de bus gegooid. Dus niet laten scannen van te voren bij de winkel.. zou dat goed komen? {:)-:(
Pakket geeft dus ook aan nog niet bij PostNL aangezien het dus niet gescand is

Een brievenbus pakje hoeft indd niet perse gescand

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 13:50

Ik zou gewoon even een bericht sturen of het gelukt is met verzenden.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 21:37

Toevallig deze week 2 snelle verkopen gedaan. Heel fijn. Beide nette prijs geboden en snel betaald.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:34

Mensen die vertellen wat het kost verwijs ik naar de betreffende winkel.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:57

Daar zou ik als verkoper nooit aan beginnen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie